موسس Bitgrail به سرقت ۱۵۰ میلیون دلار بیت کوین متهم شد

دولت ایتالیا فرانسیسکو فیرانو موسس Bitgrail  را به دست داشتن در هک سال ۲۰۱۸ متهم کرده است. به نظر می رسد که مقامات ایتالیا فرانسیسکو فیرانو را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری  Bitgrail محکوم کرده اند. در جریان این سرقت ۱۵۰ میلیون دلار بیت کوین از این بازار دزیده شد. مقامات ایتالیا مدیر این پلتفرم را متهم کرده و اعلام کرده اند که او پیش از آنکه گزارش سرقت را ارسال کند، دارایی مشتریان را تصاحب کرده است.

براساس بیانیه پلیس سایبری این کشور در تاریخ ۲۱ دسامبر، فیرانو بدون اینکه عامل رخنه دربازار را شناسایی کند ماه ها پلتفرم را باز نگه داشته است.

 او با باز نگهداشتن بازار و اطلاع ندادن به تیم برنامه نویسی نانو (Nano) به جذب کاربران بیشتر ادامه داد. به این ترتیب در این مدت تعداد کاربران این بازار از ۷۰ هزار نفر به ۲۱۷ هزار نفر رسیده است. چرا که این بازار اولین و تنها بازار رمزارز در ایتالیاست که رمزارز نانو را می پذیرد.

فیرانو اتهامات وارد شده از سوی پلیس را انکار کرده و مدعی شده است که مقامات اطلاعات نادرستی را در این باره گردآوری کرده اند. فیرانو در توییتر خود به این نکته اشاره کرده که پلیس به جای تصحیح اطلاعات آنها را پنهان کرده است. مجریان نیز می گویند که او به وسیله نیروهای پلیس بازداشت نشده است.

فیرانو سرقت را به گردن نمی گیرد

 به نظر در این بیانیه اعلام شده است که فیرانو ۲۳۰ بیت کوین به ارزش ۱.۷ میلیون یورو به ارزش ۱.۹ میلیون دلار را از بازار بیرون کشیده است. به نظر می رسد این رویداد تنها سه روز قبل از ارسال گزارش سرقت از این بازار اتفاق افتاده است.

 ردپای بیت کوین های سرقتی به آدرس شخصی فیرانو در بازار معاملاتی Rock  می رسد. این درحالی است که مقامات به این نکته اشاره کردند که هیج تلاشی نیز برای تبدیل این پول انجام نشده است. اکثر سرمایه بازار در حساب این شرکت باقی مانده است. مقامات به این نکته نیز اشاره کرده اند که هکر هایی که نانو را به سرقت برده اند ناشناس مانده اند.

 در فوریه سال ۲۰۱۸ فیرانو اعلام کرده است که ۱۷ میلیون نانو از این بازار به سرقت رفته است. توسعه دهندگان نانو نیز متعاقبا نظراتی را منتشر می کنند که نشان می دهد از فیرانو درخواست شده بود که دفتر کار آلت کوین را روز بعد از حمله تغییر دهد. در ژانویه سال ۲۰۱۸ فیرانو محکوم به پرداخت غرامت شد. مقامات محلی نیز در این بین ۱ میلیون دلار از دارایی های شخصی او را تصاحب کردند.

 با خرید بیت کوین می توانید نتایج درخشان تری را در پیش داشته باشید. به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در بازار بیت کوین نتایج درخشانی را در پی دارد. برای رسیدن به بهترین نتایج خرید بیت کوین را در اولویت قرار دهید. با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. به این ترتیب می توانید بهترین نتایج را برای سرمایه گذاری خود انتظار داشته باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitgrail-s-founder-contributed-to-150m-loss-italian-authorities-allege

Comments (0)
Add Comment