خرید صرافی Bithump، توسط شرکت بازی سازی Nexon

شرکت بازی سازی Nexon یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های بازی سازی دو ملیتی کره جنوبی و ژاپن، چندی پیش اعلام کرد که اخیرا قرارداد خرید صرافی Bithump را منعقد کرده‌است که طی آن ۶۵% از سهام شرکت را به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرده و مابقی آن طی سال جاری به این شرکت تعلق خواهد گرفت. این شرکت که در واقع از زیرشاخه‌های شرکت NXC است، تمایل دارد تا در صورت رضایت از این قرارداد طی سال آینده تمامی شرکت را خریداری کند. صرافی Bithump یکی از مشهورترین صرافی‌های رمزارزها است که توسط شرکت BTC Korea احداث شده‌است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این معامله، به زودی شرکت NXC صاحب صرافی رمزارز Bithumb خواهد شد. پیش از این، NXC از طریق شرکت تابعه دیگری به نام NXMN، صرافی Bitstamp را خریداری کرد و در سپتامبر ۲۰۱۷، بستر Korbit نیز به قیمت ۸۰ میلیون دلار خریداری شد. در ادامه به بررسی جزییات این قرارداد می‌پردازیم.

دلایل خرید صرافی Bithump و مزایای این صرافی

این صرافی که در سال ۲۰۱۳ احداث شده‌است، به دلیل شرکت مادر آن و همینطور جایگاه قرارگیری آن (کره جنوبی) از معتبرترین و همینطور بهینه‌ترین صرافی‌های آنلاین است. نکته مهم در رابطه با کشور محل احداث آن این‌است که قوانین مالی و امنیتی کره جنوبی برای کارکرد با تمامی رمزارزها به مقدار زیادی انعطاف دارد؛ از این رو برای یک صرافی رمزارز مکانی بسیار مناسب است  و این شاید یکی از مهم‌ترین دلایل خرید صرافی Bithump توسط این شرکت باشد.

مدت کمی پس از زمان راه‌اندازی، این صرافی به یکی از بزرگترین مراکز مبادله در جهان از نظر حجم معاملات روزانه تبدیل شده‌است؛ این عدد در سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۰۰ میلیون دلار در روز عبور کرد. در حال حاضر، این رقم به ۲ میلیارد دلار رسیده‌است! مطالب مرتبط را بخوانید.

چند نکته در  مورد صرافی Bithump

از مزایای این صرافی این‌است که بیتومب امکان پردازش سپرده و برداشت ارز فیات را دارد. با این حال، خبر بد این‌است که این قابلیت فقط برای ساکنان کره جنوبی با استفاده از KRW در دسترس است!

اگر تازه شروع به کار با رمزارزها کرده‌اید و هنوز سکه‌ای ندارید، بهترین کار این‌است که یک حساب در Coinbase باز کنید. Coinbase به شما امکان می‌دهد با استفاده از کارت نقدی/اعتباری یا حساب بانکی بلافاصله حساب خود را ثبت کرده و سپرده‌گذاری کنید. هنگامی‌که یکی از برترین ارزهای رمزپایه Coinbase را خریداری کردید، تنها کاری که باید انجام دهید انتقال سکه‌های خود به حساب خود در کیف پول دیجیتال Bithumb است.

این وب‌سایت ادعا می‌کند که کمترین هزینه را در بین رقبای خود دریافت می‌کند. هزینه بازرگانی پایه که بیتومب از آن استفاده می‌کند ۰.۱۵٪ از کل مبلغی است که در حال خرید یا فروش هستید. به عنوان مثال، اگر ریپل ۱۰۰۰ دلاری را خریداری می‌کنید، ۰.۱۵ درصد از این مبلغ را که ۱.۵۰ دلار است، پرداخت خواهید کرد.

از نظر فنی، این صرافی از کمترین نرخ هزینه برخوردار نیست، زیرا Binance فقط نرخ ثابت ۰.۱٪ را در نظر می‌گیرد. با این حال، در صورت استفاده از کوپن Bithumb، که می‌توانید در حساب خود به آن دسترسی داشته باشید، دریافت نرخ های ارزان‌تر نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

این مورد، کارمزد Bithumb شما را برای معاملات از ۰.۰۱٪ به-۰.۰۷٪ کاهش می‌دهد. تنها زمانی‌که بتوانید حداکثر تخفیف را دریافت کنید (که به معاملات بزرگ تعلق می‌گیرد)، Bithumb یکی از ارزان‌ترین‌ها در میان صرافی‌های آنلاین  است!

درباره شرکت NXC

این شرکت که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بازی سازی و عرصه دیجیتال است در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است و با توجه به خرید صرافی Bithump و برخی دیگر از صرافی‌های بزرگ سراسر دنیا، قطعا این رشد بیشتر نیز خواهد شد. هرچند هنوز هدف و تغییرات مورد نظر این شرکت از خرید این صرافی‌ها معلوم نیست، و هیچ خبری مبنی بر تغییر مسیر این شرکت در زمینه‌های اقتصادی و یا ارزهای دیجیتال وجود ندارد. هرچند شرکت مادر آن سرمایه‌گذاری‌های بسیاری از موزه، تکنولوژی، اقتصاد و فناوری‌های پیشرفته روز داشته است؛ اما همچنان هیچ یک از دو شرکت خبری مبنی بر ادامه مسیر خود در رابطه با خرید این صرافی‌ها اعلام نکرده‌اند. بیشتر بدانید.

نتیجه‌گیری

گرچه با خرید صرافی Bithump از طریق شرکت Nexon، توکن و ارزش سهام این شرکت رشد داشته است، اما هیچ‌کس از آینده و تغییرات احتمالی مورد نظر آن خبری ارائه نداده‌است. با این حال، جایگیری این صرافی و شرکت خریدار آن در یک شهر، کنترل آن را آسان نموده و همچنین امنیت Bithump و آزادی عمل آن را برای پشتیبانی از رمزارزهای مختلف تامین می‌کند. در نهایت باید دید که آینده بازار رمزارزها به کدام سمت و سو کشیده می‌شود و آیا صرافی Bithump توانسته جایگاه خود را در این بازار رقابتی پیدا کند یا خیر.

Comments (0)
Add Comment