چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain ماینینگ را راحت‌تر می‌کند.

 چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain می‌تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی در سهولت استخراج ارزهای دیجیتال داشته باشد. بسیاری از کمپانی‌های طراح تجهیزات ماینینگ به دنبال راه حلی کاربردی برای افزایش بازدهی دستگاه‌های خود هستند. همانطور که می‌دانید درجه سختی ماینیگ بیت کوین به بیش‌ترین حالت ممکن خود رسیده است. این به این معنی است که ماینرها باید زمان و هزینه بسیار زیادی را صرف کنند تا بتوانند بیت کوین استخراج کنند. این موضوع برای اتریوم و طیف گسترده‌ای از رمز ارزها نیز صدق می‌کند.

Bitmain توانست آخرین نسخه از چیپست N5 را در دستگاه‌های خود اجرا کند.

Bitmain را می‌توان یکی از برترین کمپانی‌های فعال در زمینه توسعه تجهیزات ماینینگ ارزهای دیجیتال دانست. این شرکت بار دیگر با برخورداری از جدیدترین چیپست موجود در بازار، تسلط و تاثیر خود را در طراحی تجهیزات مربوط به استخراج رمز ارزها نشان داد. این شرکت با TSMC که یک شرکت توسعه دهنده در زمینه طراحی قطعات به حساب می‌آید، وارد مذاکره و معامله شده است. TSMC قرار است ASICهایی را تولید کند که در آن چیپست‌های N5 وجود دارد. این اطلاعات بر اساس صحبت‌های Tom’s Hardware منتشر شده است.

قرار است TSMC قطعات مورد نیاز Bitmain را به صورت انبوه در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ تکمیل کند. همچنین قرار است تولیدات مربوط به سفارش Bitmain در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش پیدا کند.

چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain چه ویژگی دارد؟

چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain می‌تواند عملکرد بسیار بهتری از سایر نسخه‌های قبلی موجود در بازار داشته باشد. شاید بتوان اصلی‌ترین برتری این چیپست را کاهش زمان ماینینگ و همچنین عملکرد برتر آن نسبت به نمونه‌های قبلی دانست. این چیپست نه تنها میزان هش ریت را برای ماینرهای ASIC بیشتر می‌کند بلکه باعث افزایش قیمت نیز می‌شود. این عامل باعث افزایش سود ماینرها و همچنین کاهش زمان صرف شده برای ماینینگ می‌شود.

تا به اینجای کار N5 تولید شده توسط TSMC برای شرکت‌های بزرگی مانند اپل و هووای مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که می‌دانید این دو شرکت در زمینه‌های تولید گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی فعالیت می‌کنند. برای این قبیل شرکت‌ها، قیمت چیپست چندان اهمیتی ندارد. دلیل این موضوع نیز کارایی بالای آن است. با داشتن این چیپست، سود بیشتری می‌توان به دست آورد. به همین دلیل این کمپانی‌ها به اولین مشتری‌های TSMC تبدیل شده‌اند.

Bitmain یکی دیگر از شرکت‌هایی است که توانایی پرداخت و داشتن چیپست N5 را دارد. چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain می‌تواند سود بسیار زیادی را به ماینرها دهد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره چیپست ۵nm طراحی شده برای Bitmain وجود ندارد. می‌توان اطمینان داشت که این چیپست نقشی اساسی در زمینه افزایش میزان هش ریت ASIC در مقایسه با نمونه‌های قبلی خواهد داشت.

آخرین Antiminer S19j از کمپانی Bitmain هش ریت ۹۰ TH/s را داشت همچنین میزان توان مصرفی این دستگاه ۳۱۰۰ وات بود. قیمت این دستگاه توسط این کمپانی ۵۰۱۷ دلار برآورد شد. قرار است این کمپانی در آپریل سال ۲۰۲۱ برای استخراج اتریوم دستگاهی جدید معرفی کند. این دستگاه Antminer E9 ASIC است. اطلاعات مربوط به این دستگاه به زودی منتشر خواهد شد. گویا قرار است هش ریت این دستگاه شبیه به ۳۲ Nvidia GTX 3080 باشد. میزان هش ریت این دستگاه حدود ۳۰۴۰ MH/s است.

جمع بندی

چیپست ۵nm در تجهیزات ماینینگ Bitmain و اطلاعات مربوط به این چیپست توجه طیف گسترده‌ای از ماینرها را در بازار رمز ارزها به خود جلب کرد. به نظر شما این چیپست می‌تواند عملکرد بهتری برای ماینرها نسبت به سایر چیپست‌های فعلی داشته باشد؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment