شبکه Agritech توسط BlockApps و Bayer بر مبنای اتریوم

این شبکه جدید بر محور اتریوم قصد دارد تا چرخه زندگی محصولات کشاوری را دنبال کند. همچنین می‌خواهد در میان کاربرانش داروخانه‌ای بزرگ راه بیندازد.

BlockApps، سرویس ارائه دهنده بلاکچین، در ۱۸ نوامبر شبکه‌ای برای دنبال کردن محصولات کشاوری بر مبنای بلاکچین منتشر کرد. نام این شبکه TraceHarvest است. یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا یعنی Bayer هم از مهم‌ترین کاربرانش است.

TraceHarvest به کاربرانش این امکان را می‌دهد که چرخه زندگی محصولات کشاوری را دنبال کنند. این شامل ابتدای منبع دانه‌ها تا تعریف مسئولیت‌های هر یک از افراد دخیل در زجیره تامین می‌شود. این پلتفرم همچنین به کاربران اطلاعاتی در دنیای واقعی می‌دهد و مشکلات وابسته به ردیابی حضوری محصولات را حل می‌کند.

TraceHarvest برای تمام افراد درگیر در زنجیره تامین مانند کشاورزان، دلالان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، و ارائه دهندگان تکنولوژی آزاد است. این پلتفرم قصد دارد به کشاورزان امکان این را دهد که به بازارهای جدید وارد شوند. همچنین بتوانند درآمد اضافه‌ای برای خود کسب کنند.

جدا از ردیابی محصولات، این پلتفرم می‌تواند برای حفاظت از محیط زیست و مصرف کننده استفاده شود. به علاوه این شرکت امید دارد که محققان با اطلاعات ذخیره شده روی این پلتفرم بتواند به پایداری زنجیره تامین کمک کند.

تکنولوژی بلاکچین چه کمکی به این شبکه می‌کند؟

BlockApps با Bayer Crop Science در این پروژه همکاری کرد. این شرکت زیرشاخه‌ای از شرکت بزرگ دارویی Bayer آلمانی است. Bayer به توسعه این شبکه کمک کرد. همچنین دو سال می‌شود که برای عملیات مربوط به مشتری در آمریکا و برزیل از آن استفاده می‌کند. این شرکت با کمک این نتورک محصولات سویا و ذرت و چند محصول دیگر را دنبال می‌کند.

رئیس و کارشناس ارشد اجرایی BlockApps یعنی کرن جیمز لوبین درباره انتشار این شبکه چنین گفت.

تکنولوژی بلاکچین در حال حاضر به رشد صنعت کشاورزی کمک می‌کند. همچنین با کمک شرکایمان در Bayer پیشتازان این حوزه هستیم. ما با کمک یکدیگر این ایده را به واقعیت تبدیل خواهیم کرد.

اخیرا بسیاری از کشورها و شرکت‌ها بلاکچین را در زنجیره تامین محصولات کشاوری به کار گرفته‌اند. در اکتبر کسب و کارهای بزرگ مرتبط به کشاورزی از کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، چین و هلند سرمایه‌گذاری مشترکی ایجاد کرده اند. در این سرمایه‌گذاری با کمک تکنولوژی بلاکچین فرایندهای لجیستیک را در بخش کشاورزی برزیل توسعه می‌دهند.

همچنین در ماه سپتامبر استیون مارشال، نخست وزیر استرالیای جنوبی نوعی پروژه Entrust بر محور بلاکچین طراحی کرد. هدف اصلی آن حفاظت از صنعت نوشیدنی و لبنیات در برابر کلاهبرداری‌های بازار جهانی و دستیابی به ذخایر پربازده در سراسر بخش‌های کشاورزی است.

برای خواندن خبرهای دیگر درباره شبکه‌های وابسته به اتریوم می‌توانید به وبسایت رمز ارز مارکت رجوع کنید.

Comments (0)
Add Comment