سازمان ملل; تکنولوژی بلاکچین راهی برای مبارزه با بحران تغییرات آب و هوا

سازمان ملل متحد به تحقیقات خود در مورد بهره‌برداری های مفید از تکنولوژی بلاکچین ادامه می‌دهد.

تکنولوژی بلاکچین نجات دهنده آینده بشریت

این سازمان از این تکنولوژی برای اطمینان داده‌ها در مورد انتشار گازهای گلخانه‌ای تحقیق می‌کند. نگرانی‌های زیادی در مورد ردپای کربن بیت کوین وجود دارد. سازمان ملل بر این باور است که تکنولوژی بلاکچین پتانسیل‌های زیادی دارد. آن‌ها تصور می‌کنندکه این تکنولوژی برای مسائل جهانی مانند تغییرات آب و هوا بسیار کارآمد است.

کارشناسان سازمان ملل از قدرت رمز ارزها مطمئن هستند. آن‌ها تصور می‌کنند که ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌ قدرت دهنده به آن‌ها نقش مهمی در توسعه پایدار خواهند داشت. علاوه بر این، این تکنولوژی در بهبود نظارت بر محیط زیست نیز تاثیر گذار است. این مقاله به طور خاص به تعدادی از مزایای زیست محیطی و بهینه سازی مرتبط با بلاکچین اشاره می‌کند. از این مزایا باید به قدرت آن در ایجاد شفافیت و مقاومت در برابر تقلب، امور مالی مربوط به آب و هوا و بازارهای انرژی پاک اشاره کرد.

این مقاله با مشارکت برنامه زیست محیطی سازمان ملل و دانشگاه فنی دانمارک نوشته شده است. طبق این مقاله داده های مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای در اکثر کشورها غیر قابل اطمینان و ناقص است. مدارک مفید و ثابتی از داده‌های ثابت کربن وجود دارد. طبق این مدارک فناوری بلاکچین با ارائه راه حل‌های شفاف به کشورهای مختلف کمک می‌کند. کشورها با کمک این داده‌ها می‌توانند در مقابل تاثیراتی که تغییرات آب و هوا در کشورشان دارد اقدامات مفیدی را انجام دهند.

تحقیقات در حوزه بلاکچین ادامه دارد

تکنولوژی بلاکچین همچنین نقش مهمی در هدایت منابع انرژی تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشید دارد. این تکنولوژی با تهیه ابزار لازم، به ساخت بازارهای انرژی پاک کمک می‌کند.

در بخش دیگر این مقاله به این مورد اشاره شده است که «این منابع به خودی خود متناوب و غیر متمرکز هستند. از این رو اشکال جدیدی از بازارهای انرژی مورد نیاز است.»

سازمان ملل تاکید کرد تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال در مراحل ابتدایی قرار دارد. علاوه‌بر این در حال حاضر چالش‌های فنی و سیاسی زیادی در مقابل این تکنولوژی وجود دارد. یکی از این چالش‌ها مسائل زیست محیطی و همچنین نوساناتی است که در این بازار وجود دارد.

هدف این است که آسیب‌پذیر ترین افراد جامعه از فناوری بلاکچین بهره مند شوند. همچنین قصد داریم از این فناوری برای ایجاد تاثیر مثبت در بحران آب و هوا استفاده کنیم. بنابراین اگر تکنولوژی بلاکچین این تاثیرات را دارد، تحقیقات فنی و گفت و گوهای بین المللی بیشتری نیاز است. بعلاوه نیازمند مشارکت متخصصان، دانشمندان و سیاستمداران نیز هستیم.

مینانگ آچاریا (Minang Acharya) یکی از نویسنده‌های برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد است. او اصرار دارد که سازمان ملل متحد تحقیقات خود را بر روی برنامه‌های کاربردی بلاکچین ادامه دهد. این تحقیقات برای این است که این سازمان در مورد مفاهیم سازگاری با محیط زیست این تکنولوژی، اطلاعات بیشتری کسب کند. وی همچنین افزود “این کار باعث می‌شود که در مورد تکنولوژی بلاکچین و پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی استخراج ارز دیجیتال، اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم. بعلاوه این کار شانس ما را برای سازگاری با مشکلاتی که این تکنولوژی در آینده برای ما به همراه خواهد داشت افزایش می‌دهد.

در آخر

رمز ارز مارکت خبرهای مختلفی را در مورد بلاکچین و بازار ارز دیجیتال پوشش می‌دهد. در این میان خبر جالبی مبنی بر استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای مبارزه با تغییرات آب و هوا منتشر شده است. طبق این خبر سازمان ملل متحد تحقیقاتی را در مورد مزایای بلاکچین بر روی محیط زیست به عمل آورده است. بعلاوه حوزه بلاکچین تاثیرات مهمی بر روی انرژی‌های تجدید پذیر و استفاده مفید از آن‌ها دارد. البته ناگفته نماند که در حال حاضر موانعی بر سر تحقیقات پیشرو وجود دارد. این امر بسیار حائز اهمیت است که حوزه بلاکچین تاثیرات سوء و منفی بر روی محیط زیست نداشته باشد. به نظر شما آیا می‌توان از ارزهای دیجیتال برای بهبود زندگی خود و آیندگان استفاده کرد؟ آیا حوزه بلاکچین در تغییرات آب و هوا تاثیرات مفیدی خواهد گذاشت؟ در گذشته تصور می‌کردید که این حوزه این چنین در زندگی شما و تمام مردم جهان تاثیر گذار باشد؟

https://cointelegraph.com/news/un-sees-blockchain-technology-as-tool-to-fight-climate-crisis

Comments (0)
Add Comment