بانک BNY Mellon وارد بازار بیت کوین شود

 همه نگاه ها به سمت قدیمی ترین بانک آمریکا متمرکز شده است. آیا سرمایه گذاری بانک BNY Mellon همان عاملی است که بیشترین برای ادامه روند صعودی به آن نیاز دارد? سرمایه گذاری این بانک تاثیری روی روند بازار بیت کوین نداشته باشد 

در حالی که هنوز افراد بدبین و مخالفان بیت کوین آرزو می کنند که حباب بیت کوین هرچه سریعتر منفجر شود، بازار بیت کوین با قدرت بیشتری به مسیر صعودی ادامه می دهد و هر روز دستاوردهای تازه ای را از آن خود می کند. 

در هفته ای که خبر سرمایه گذاری تسلا در بیت کوین شنیده شد قیمت تغییر کرد. قیمت بیت کوین ۱۰ هزار دلار افزایش داشت. 

با وجود این که بازار در حال حاضر با احتمال اصلاح قیمت ها روبه روست. اما به نظر می رسد که با انتشار خبر ورود قدیمی ترین بانک آمریکا به بازار رمزارز اوضاع بهتر شود. 

 این بانک قدیمی ترین بانک خصوص ایالت متحده آمریکاست. سرمایه گذاری این بانک ارزش کل بازار بیت کوین را به شدت افزایش می دهد. این بانک با سرمایه ۲.۲ تریلیون دلاری و سرمایه ۴۱.۱ تریلیون دلاری مشتریان خود وارد بازار بیت کوین می شود. در این صورت این بانک برای انتقال ، صدور و نگهداری بیت کوین وارد عمل می شود. این بانک این کار را به نیابت از مشتریان خود انجام می دهد. این امر بدان معناست که به زودی مشتریان تازه ای قدم به بازار بیت کوین می گذارند. 

 مستر کارت و بیت کوین

انگیزه دیگری که به ادامه روند صعودی بیت کوین دامن زده است، خبری است که از سوی مستر کارت منتشر شده است. این شرکت اعلام کرده است که به کاربران خود اجازه می دهد که با استفاده از رمزارز های خود از ۳۰ میلیون فروشگاه طرف قرارداد مستر کارت خرید کنند. 

 علاوه بر این پی پل نیز در تاریخ ۱۱ فوریه اعلام کرد که قصد دارد پیشنهادهای تازه ای را در رابطه با رمز از بازار انگلستان معرفی کند.از طرفی شرکت تولید کننده موبایل نیز اعلام کرده است که در ماه های آینده خدمات در زمینه ارز دیجیتال را برای ۲۹ میلیون کاربر خود می کند.

 سرمایه گذاری بانک BNY Mellon برای بیت کوین به چه معناست؟

 با توجه به گزارش های رسیده به نظر می رسد بانک BNY Mellon قصد دارد مدیریت رمز ارزها را با استفاده از پلتفرم انجام دهد که هنوز در مرحله طراحی های اولیه است. به نظر می رسد پلتفرمی که توسط این بانک راه اندازی خواهد شد در کنار رمز ارزها دارایی های سنتی مانند سهام را نیز پوشش می دهد. 

تاکنون اخبار موثقی در خصوص اینکه این موسسه مالی قصد دارد کدام یک از ارزهای دیجیتال را برای مشتریان خود در نظر بگیرد به دست نرسیده است. علاوه بر این تیمی از مجریان از سوی این بانک در حال بررسی انسجام بازار رمز ارز ها و مدیریت محصولات موجود هستند.

هنک هولاند بنیانگذار و مدیر شرکت خصوصی Growth capital در گفتگو با کوین تلگراف او گفته است که حضور بانک BNY به عنوان یک مشاور در سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها ضروری است. این امر پذیرش رمز ارز را از سوی سرمایه گذاران افزایش می دهد. ئ و افراد بیشتری برای خرید دارایی های دیجیتال وارد عمل می شوند. 

او در ادامه به این نکته اشاره کرده است که این اقدام استراتژیک از سوی بانک دو مانع مهم را از مسیر حذف می کند. نخست سرمایه گذارانی که نمی خواهند مدیریت این شخصی را به عهده داشته باشند از نیابت این بانک برای خرید و مالکیت بیت کوین استفاده می کنند. دوم اینکه اگر یک مشاور مالی بخواهد خرید و نگهداری بیت کوین و دیگر ارزهای مالی را به مشتریان خود پیشنهاد دهد باید این کار را از پلتفرم های شخصی خود انجام دهد. به این ترتیب این بانک می تواند کارمزدی را برای مشاوره از مشتریان خود دریافت کنند.

 پس از سرمایه گذاری این بانک چه روی می دهد؟

در آغاز مشتریان این بانک با خرید بیت کوین سعی می کنند این دارایی را به سبد سرمایه خود اضافه کند. اگرچه در ادامه مشتریانی که پیش از دیگران خرید بیت کوین را در نظر گرفتند به سرمایه گذاری در دیگر ارز های دیجیتال و دیگر بخش های این بازار نیز علاقه مند می شوند. این احتمال وجود دارد که آنها از استراتژی های قرض گیری و یا خرید سهام نیز استقبال کنند.

به دیگر از تحلیلگران بازار بر این باورند که این اقدام قدیمی ترین بانک خصوصی آمریکا به معنای تایید بازار رمز ها از سوی سیستم مالی سنتی است. این تحلیلگران در ادامه می گویند پس از اینکه پی پل ورود به بازار رمز ارز را به صورت رسمی اعلام کرد، شاهد تاثیرات این اقدام بودیم. اکنون در سال ۲۰۲۱ از یک طرف با حضور یکی از ارزشمند ترین شرکت های جهان یعنی تسلا در بازار بیت کوین روبرو هستیم و از سوی دیگر قدیمی ترین بانک خصوصی آمریکا خدمات بیت کوین را به مشتریان خود عرضه می کند. 

بنابراین در آینده نزدیک سرمایه گذاران بیشتری از بازار سنتی فرصت های موجود در بازار بیت کوین را مشاهده خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که آنها این عرض را به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه استفاده کنند. چرا که با گذشت زمان به مشتریان این بانک ها و موسسات از آنها می خواهند که خدمات بیشتری را در حوزه رمز ارز برای آنها فراهم کند.

آیا بیت کوین به یک نتیجه گیری قطعی رسیده است؟

 بیت کوین در حال تلاش برای رسیدن به قیمت ۵۰ هزار دلار است. اکنون زمان خوبی برای طرح این سوال که آیا بیت کوین در آینده به فکر ادامه روند صعودی است؟ یکی از تحلیلگران برجسته بازار بیت کوین که همان بازار رمز ارز Nexo است در گفتگو با کوین تلگراف به این نکته اشاره کرده است که سرمایه گذاری شرکت تسلا در بیت کوین ماجرای متفاوتی است. و با سرمایه گذاری قدیمی ترین بانک خصوصی آمریکا در بازار بیت کوین زمین تا آسمان فرق می کند. در ادامه به این نکته اشاره کرده است که این بانک فاصله میان بازار سنتی و بازار مدرن را از میان برمی دارد. سرمایه گذاران بسیاری برای حضور در این بازار سیاست این بانک را پیش خواهد گرفت.

به گفته این این تحلیلگر این اقدام می تواند سرنوشت بازار رمز ارز را متحول کند. در این صورت میزان استقبال مردم از سرمایه گذاری در بازار رمز ارز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. کسانی که مدت ها در بازار رمز ارز حضور داشتند به خوبی با مهمترین موانع آشنا هستند. آنها می دانند که یکی موانع بر سر راه پذیرش رمزارزها مسئله نگهداری از رمز ارزها به صورت شخصی است. بسیاری از سرمایه گذاران علاقه ای ندارند که کلید شخصی خود را نگهداری کنند. آنها ترجیح می دهند که یک موسسه یا بانک این کار را به نیابت از آنها انجام دهد.

 مخالفان این نظریه

اما همه تحلیلگران با این نظر موافق نیستند. رئیس بانک Dukascopy در سوئیس در گفتگو با کوین تگراف گفته است با وجود اینکه بازار سنتی و بازار رمز ارز به آرامی در حال یکپارچه شدن هستند، نمی توان روند بازار را پیش بینی کرد. بانک هایی که فرصت حضور در بازار رمز ارز را از دست می دهند. در یک یا دو سال آینده با این خطر روبرو هستند که از دور رقابت خارج شود. اما با این وجود احتمال اینکه این تغییرات تاثیر خاصی روی بیت کویین داشته باشد بسیار بعید است.

در ادامه به این نکته اشاره کرده است که احتمال اینکه ارزش بیت کوین تحت فشاری که از طرف قانونگذاران روی این ارز اعمال شده است قرار بگیرد به مراتب بیشتر از تاثیری است که از حضور بانک های خصوصی آمریکایی و این ارز گذاشته می شود. در واقع بهتر است امیدوار باشیم که حضور این بانک ها تاثیر مخربی روی بازار بیت کوین نداشته باشد.

چه انتظاری باید از بیت کوین داشته باشیم؟

 به دنبال سرمایه گذاری پی پل، مستر کارت و بانک BNY Mellon در بازار رمز ارز تغییراتی روی داده است. اکنون افق های تازه ای برای بیت کوین به تصویر کشیده شد. جک دورسی مدیر شرکت Square به تازگی تصمیمات تازه ای گرفته است. او قصد دارد حقوق کارمندان خود را با بیت کوین بپردازد. البته کارمندان می توانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

 از سوی دیگر رئیس ارشد شبکه های Ned Segal وی اعلام کرده است که قصد دارد بیت کوین را به سبد سرمایه شرکت خود اضافه کند. البته او به این موضوع نیز اشاره کرده است که این تصمیم گیری منوط به تصمیم کاربران است.چه تعدادی از کاربران ترجیح می دهند تراکنش های خود با با استفاده از بیت کوین انجام دهند؟

از طرف دیگر دنیل پینتو (Daniel Pinto) رئیس شرکت سرمایه گذاری JPMorgan Chase در مصاحبه  ای که به تازگی انجام داده اعلام کرده است که این شرکت نیز در نهایت باید در بازار بیت کوین مشارکت کند. صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که هنوز تقاضا برای حضور در این بازار به اندازه کافی زیاد نیست اما زمان شاهد افزایش تقاضا برای مشارکت در بازار بیت کوین خواهیم بود.

روی هم رفته احساسات متفاوتی بر بازار حاکم است. اما به نظر می رسد اعتماد به افزایش قیمت بیت کوین ورسیدن قیمت به ۵۰ هزار دلار افزایش داشته است. این ارز با موفقیت توانسته است ریتم نزولی را پشت سر بگذارد. ارزش بیت کوین از ۴۶۱۱۰ هزار دلار در طول یک شبانه روز افزایش داشته است. اکنون این ارز با خیال آسوده بار دیگر قیمت ۴۸۰۰۰ دلاری را از آن خود کرده است . 

در آخر

 بازار بیت  کوین توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. هر روز بر تعداد موسساتی که می خواهند در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کنند افزوده می شود. شرکت تسلا با سرمایه گذاری خود در هفته های گذشته تغییرات بسیاری را در بازار بیت کوین رقم زد. اما تغییرات بازار بیت کوین به همین جا ختم نمی شود. اکنون قدیمی ترین بانک خصوصی آمریکا قصد دارد خدمات رمز ارز را برای مشتریان خود فراهم کند. 

 به این ترتیب به زودی باید با استقلال گروه تازه ای از سرمایه گذاران از بازار بیت کوین روبرو باشیم. بازارهای سنتی متوجه فرصت های درخشان بازار بیت کوین شده اند. و این فرصت را به این سادگی از دست نمی دهد. رقابت موسسات و بانک های بیشتری را به بازار بیت کوین فرامی خواند. این امر می تواند تا حد زیادی روی قیمت این امر تاثیر داشته باشد. چراکه پذیرش بیشتر به معنای تقاضای بیشتر برای خرید بیت کوین است. شاید امروز بهترین فرصت برای خرید بیت کوین و دیگر رمز ارز های بازار باشد. برای خرید رمز ارز با ما در رمز ارز مارکت در تماس باشید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bny-mellon-s-crypto-entrance-seeks-to-bridge-generational-adoption-gap