شبکه Bitcoin Lightning در توییتر پیش از توییت «جک دورسی»

شبکه Bitcoin Lightning و اطلاعات مربوط به این موضوع از مواردی است که پیش از توییت «جک دورسی»  در زمینه وجود Bitcoin Lightning توانست توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. این شبکه نوعی راه حل دو لایه مقیاس پذیر در بلاک چین بیت کوین است که از عملکرد قابل توجهی نیز برخوردار است.

شبکه Bitcoin Lightning در توییتر استفاده می‌شود

قرار است این پروتکل معروف به عنوان یک گزینه برای خرده پرداختی‌ها در توییتر مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال درباره این شبکه و موارد مربوط به آن تا به حال اطلاعات خاصی توسط مدیر اجرایی توییتر یعنی «جک دورسی» ارائه نشده است.

در روز ۱۱م ماه ژوییه بود که مدیر اجرایی توییتر به سوال کاربری با نام کاربری “deyonte” پاسخ داد. این کاربر درخواست حضور شبکه Bitcoin Lightning در سیستم توییتر و یا Bluesky را داشت. Bluesky نوعی شبکه اجتماعی غیرمتمرکز در زمینه ارزهای دیجیتال است. شبکه توییتر از سال ۲۰۱۹ در این زمینه تمرکز کاری خود را قرار داده بود. مدیر اجرایی توییتر به کاربری که در این زمینه سوال پرسیده است، پاسخ « به زودی» داد.

پیشتر شبکه پرداختی Dorsey نز در صدد توسعه کیف سخت افزاری بیت کوین خود است. عاملی که می‌تواند در تسهیل فرایند بررسی تراکنش‌ها نیز موثر باشد.

کمپانی Square همکاری اخیر خود با یک سیستم ساختاری بزرگ در زمینه بلاک چین و با نام Blockstream را اعلام کرد. هدف از این اقدام، سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری بر دستگاه استخراج بیت کوین بر پایه انرژی خورشیدی است.

عملکرد شبکه Bitcoin Lightning در سال‌های اخیر

شبکه Bitcoin Lightning توانسته تا به اینجای کار در چند سال اخیر در زمینه عملکرد به یک نمونه مناسب در بازار تبدیل شده است. این شبکه به وسیله همکاری با Bitfinex توانست به یک صرافی بزرگ در زمینه عملکرد و کارایی در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی تبدیل شود. سیستم و کمپانی Kraken نیز قصد دارد تا چنین کارایی را در سال ۲۰۲۱ به سیستم خود اضافه کند.

در ورای این موارد، کمپانی‌های تجاری در EI Salvador روش‌های پرداختی مانند Lightning را در سیستم پرداختی خود لحاظ کرده‌اند.

جمع بندی

شبکه Bitcoin lightning و اطلاعات مربوط به این شبکه از مواردی بود که توانست توجهات بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر نیز به دست آورد. به نظر شما این شبکه می‌تواند همانند گذشته موفق ظاهر شود؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment