پلتفرم دیفای بیت کوین در دست ساخت و به کارگیری است

پلتفرم دیفای بیت کوین از پلتفرم‌های جالب اخیر است که قصد داریم در مقاله امروز به آن پرداخته و شما را با آن آشنا کنیم. پورتال نوعی اینترنت در شبکه بیت کوین بوده که در دور تأمین مالی اخیر خود، حدود ۸.۵ میلیون دلار را از چندین پلتفرم، جمع‌آوری کرده است. این پلتفرم‌ها نیز شامل صرافی کوین بیس، Ventures Arrington XRP Capital و دیگر موارد می‌شود. این دور تأمین مالی نیز برای تأمین بودجه ساخت پلتفرم دیفای منحصربه‌فردی در شبکه بیت کوین بوده است. با ما همراه باشید تا امروز این پلتفرم و اقدام آن را بررسی کنیم.

پلتفرم دیفای بیت کوین

پورتال (Portal) یک کیف پول لایه ۲ مستقل با میزبانی خود، بدون نیاز به میزبان دیگر و صرافی غیرمتمرکز (DEX) میان زنجیره‌ای فوق‌العاده‌ای در بیت کوین است. این پلتفرم، معاملات تجزیه‌ناپذیر را بین بیت کوین و دیگر دارایی‌های دیجیتالی، به‌صورت سریع، ایمن و محرمانه انجام می‌دهد. حالا پلتفرم پورتال خرسند است از آنکه پایان یک دور تأمین مالی ۸.۵ میلیون دلاری را برای ساخت یک دیفای مستقل و غیرقابل محاسبه در بیت کوین، اعلام کند.

این دور تأمین مالی شاهد مشارکت پلتفرم‌ها و شرکت‌هایی همچون: Coinbase Ventures،‌ ArringtonXRP Capital، OKEx، Republic.co، Shima Ventures، LD Capital، Monday Capital، GenBlock، Taureon، Autonomy Capital و Krypital بوده است. همچنین اشخاصی همچون مدیران اجرایی و بنیان‌گذاران شرکت‌ها و شبکه‌های Ethereum، DFINITY، MobileCoin، Tether (USDT)، Galaxy Digital، Bitcoin.com، Republic،‌ Centre.io، Polymath، Æternity، Hedera Hashgraph، Blockstream، Reef Finance، GlobeDX، FIO، Portion و ۴K نیز در این دور مالی شرکت کرده‌اند.

«مایکل آرینگتون» موسس شرکت « ArringtonXRP & TechCrunch» نیز در راستای دور مالی و پلتفرم دیفای بیت کوین گفته است:

«پل‌زدن و برقراری ارتباط میان زنجیره‌ای غیرمتمرکزشده، یکی از سخت‌ترین مشکلات حال حاضر ارزهای دیجیتال است. مخصوصا به‌دلیل آنکه چند بلاک چین، انقباضات حرکتی واقعی کسب می‌کنند. ما هیجان‌زده‌ایم از آنکه ببینیم رویکرد بیت کوین پورتال برای نقل و انتقالات چندزنجیره‌ای هرچه سریع‌تر منتشر شود. همچنین مشتاقیم که ببینیم این رویکرد، یک مکانیسم برقراری ارتباطی جایگزین را برای تعداد رو به رشدی از کاربران فعال درون زنجیره‌ای ارائه می‌دهد.»

دور مالی خوش‌بینانه ارز دیجیتال بیت کوین

«برین جانسون» از شرکت « Republic Capital» نیز دررابطه با این دور تأمین مالی گفته است:

«قابلیت همکاری، یک ضرورت برای برقراری ارتباط و پل‌سازی بلاک چین در دنیای مالی جریان اصلی به‌حساب می‌رود. شرکت Republic Capital، با درنظر گرفتن چنین آینده‌ای برای این پلتفرم،‌ در پورتال سرمایه‌گذاری کرده است. ما باور داریم که پلتفرم پورتال و تیم آن با استفاده از امنیت بیت کوین به‌عنوان زمینه اصلی،‌ در موقعیتی ویژه برای ساخت یکی از پل‌سازی‌های ارتباطی بسیار جالب در دیفای قرار دارند.»

پورتال، سرعت و نقدینگی پلتفرم‌های متمرکز را با وثیقه‌های حداقل بیت کوین، ارائه می‌دهد. از بازارهای نقطه‌ای گرفته تا آپشن، وام‌دهی و قرض‌گیری p2p، تا قراردادهای تماما درون زنجیره‌ای و جفت به جفتی که هیچ نیازی به حضور شخص سوم و یا کنترل ندارند، در این پورتال یافت می‌شوند. پورتال نیز با ارائه چنین خدماتی، پتانسیل بیت کوین برای غیرمتمرکزسازی حقیقی امور مالی را آزاد می‌کند.

در هسته پورتال که حالا درحال راه‌اندازی پلتفرم دیفای بیت کوین است، فناوری لایه سه و لایه دو آن وجود داشته که فابریک (Fabric) نام دارد. فابریک نیز یک جعبه ابزار منبع باز برای قرارگیری لایه‌های مقاوم در برابر سانسور برروی لایه اصلی بیت کوین است. فابریک، اجرای کاملا محرمانه و خارج از زنجیره «قراردادهای هوشمند» را برای صدور دارایی، معاملات P2P، استیکینگ، نقدینگی، مشتقات و بسیاری موارد دیگر، امکان‌پذیر می‌کند.

مدیر عامل پورتال «اریک مارتیندال» نیز گفته است:

«پورتال در حال آوردن صرافی لایه ۲، جفت به جفت و سریع، با سرعت صرافی‌های متمرکز اما محرمانه است. با آوردن چنین صرافی، پورتال درحال ارائه پلتفرمی کاملا مستقل با اداره خود اشخاص، برای همه کس است. صرافی‌های متمرکز حال حاضر، صرافی‌های به‌اصطلاح غیرمتمرکز کاذب، توکن‌های پیچیده دارای کاستدی و اکوسیستم‌های قابل سانسور، همه و همه تهدیدی برای وعده پلتفرم مستقل بیت کوین به‌حساب می‌آیند. فناوری فابریک، حریم خصوصی لایه ۳ را برای معاملات میان زنجیره‌ای فعال کرده و نیاز به حضانت و کاستدی متمرکز را به‌طور کامل از بین می‌برد.»

چرا چنین پلتفرمی را در بیت کوین می‌سازند؟

برای پاسخ به این پرسش که چرا آن‌ها بیت کوین را برای ساخت چنین پلتفرمی در آن انتخاب کرده‌اند، «مارتیندال» کامنت گذاشته است: «ما معتقدیم که بیت کوین، زیرساخت مالی مورد نیازی را ارائه می‌دهد که اینترنت آینده غیرقابل سانسور و رایگان، برروی آن ساخته شود. همچنین اگرچه که ما درحال آغاز کار با یک صرافی P2P هستیم، اما مأموریت ما آن است که با ساخت این پلتفرم دیفای بیت کوین برتر، پلتفرم اصلی برای معاملات انسانی جفت به جفت و غیرمتمرکز باشیم. خواه این معاملات، برقراری ارتباط، معاملات مالی و یا رسانه اجتماعی باشد.»

این پلتفرم از «قراردادهای دارای قفل زمانی هش» بیت کوین استفاده می‌کند. بدین‌وسیله نیز تضمین می‌کند که کاربران، کنترل کامل را بر منابع مالی ارائه‌شده در معامله حفظ کنند. از این طریق نیز از ریسک‌های طرف مقابل و ضررهای مالی جلوگیری می‌کند. این پلتفرم، طرفین سوم منفعت‌طلب و ناشناس را به مداخله‌گری در معاملات میان جفت‌های متقابل بی‌اعتماد، تشویق می‌کند. درعین حال این پلتفرم، امنیت را نیز برای شما به‌خوبی تضمین می‌کند.

اعلامیه این دور تأمین مالی نیز جلوتر از فروش توکن عمومی پورتال و در لانچ پد Republic.co در ماه اکتبر، منتشر خواهد شد.

درباره پلتفرم پورتال

پورتال، یک دیفای است که در بیت کوین ساخته شده است. این پلتفرم، دیفای را با معاملات دانش صفر ناشناس و از طریق صرافی غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای جالبی، کاملا غیرقابل توقف می‌کند که این صرافی نیز حقیقتا بی‌اعتماد است. این پلتفرم، تولید سکه‌های تازه همچون wBTC یا wETH و هر استیکینگ ریسکی دیگری را با واسطه‌ها، به‌کل از بین می‌برد. با پورتال، دیفای به سرویسی تبدیل می‌شود که هر کسی می‌تواند با آن، گمنام‌بودن خود را حفظ کند. افراد می‌توانند این عمل را نیز از طریق بازارهای باز و شفافی با مدل ایمنی بسیار خوبی به قدرتمندی استخراج بیت کوین، انجام دهد. پروتکل فابریک، فناوری لایه ۳ و لایه ۲ است که ساخت ارتباطات مقاوم در برابر سانسور، رسانه و معاملات میان زنجیره‌ای با یک کلیک را همه و همه در بیت کوین، فعال می‌کند.

جمع بندی پلتفرم دیفای بیت کوین

پلتفرم دیفای بیت کوین از پلتفرم‌های جالب اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را با آن آشنا نمودیم. پورتال نوعی از اینترنت‌های بسیار پرسرعت بیت کوین بوده که به اینترنت آینده نیز معروف است. این پلتفرم حالا دور تأمین مالی موفقی را پشت سر گذاشت که تماما برای ساخت پلتفرم دیفای ارز دیجیتال بیت کوین بود. این پلتفرم قصد دارد تا صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی بسیار خوبی را ارائه دهد که از سرعت صرافی‌های متمرکز و حریم خصوصی و امنیت صرافی‌های غیرمتمرکز، برخوردار باشند. ما امروز این پلتفرم را خدمت شما بررسی کردیم.

Comments (0)
Add Comment