نهنگ‌های ارز بیت کوین و عدم فروش آن را مطالعه کنید

نهنگ‌های ارز بیت کوین هرگز نترسیده و بیت کوین‌های خود را نمی‌فروشند. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از سوی سایت گلس نود، به‌رغم افت قیمت بیت کوین، دارندگان این ارز دیجیتال نترسیده و بیت کوین‌های خود را نفروخته‌اند.

نهنگ‌های ارز بیت کوین

حتی تغییر ۲۰ درصدی ارز دیجیتال بیت کوین هم نتوانست سرمایه‌گذاران بلندمدت آن را وادار به فروش عمده بیت کوین کند. ۱۷% از سرمایه‌گذاران بیت کوین این ارز دیجیتال را در محدوده ۵۶,۰۰۰ دلار تا ۶۹,۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند.

این در حالی است که ۸۳% از آن‌ها بیت کوین را در محدوده قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار تا ۴۵,۰۰۰ دلار خریداری کرده‌اند که همچنان نیز با فروش آن‌ها، سود بسیاری به‌دست می‌آورند. گلس نود (Glassnode) گزارش داد:

«زمانی که بازار بیت کوین فروش یک‌جا و ارزان بزرگی را تجربه می‌کند، تغییر عرضه سود‌آور نشانگر آن است که چه تعداد کوین هزینه درون زنجیره‌ای بالاتری از قیمت فعلی دارند. از زمان اوج قیمت، بیش از ۱۷% از عرضه بیت کوین افت زیادی کرد و ۸۳% عرضه را در سود باقی گذاشت.»

گلس نود جزئیاتی را از آن منتشر کرد که دارندگان بلندمدت بیت کوین در ماه‌های اخیر ۱۳.۵ میلیون بیت کوین را جمع‌آوری کرده‌اند. آن‌ها تنها ۱۰۰ هزار بیت کوین را در طول ماه اخیر توزیع کرده‌اند که فقط ۰.۷% از دارایی‌های کلی آن‌هاست. خبر گلس نود به شرح زیر بود:

«با وجود این، حتی پس از افت نزدیک به ۲۰% یعنی تا ۱۳.۵ هزار دلار از اوج قیمت، دارندگان بلندمدت این ارز همچون نهنگ‌های ارز بیت کوین، همچنان به‌نظر نمی‌رسد که کوین‌های خود را با ترس فروخته باشند. پس از اوج ۱۳.۵ میلیون دلاری بیت کوین، دارندگان بلندمدت این کوین تنها ۱۰۰ هزار بیت کوین را در طول ماه گذشته توزیع کرده‌اند که تنها ۰.۷% از کل دارایی‌های آن‌ها را تشکیل می‌داد.»

عدم فروش بیت کوین حتی در طی افت قیمت آن

بر اساس گزارش گلس نود، اکثریت قریب به اتفاق دارندگان بلندمدت همچنان در موقعیت سودآور خود باقی مانده‌اند. آن‌ها ۷۸.۷% از بیت کوین را در سود نگه داشته‌اند. تنها ۳% از عرضه بیت کوین توسط دارندگان کوتاه‌مدت آن نگهداری می‌شود که در ضرر هستند.

دارندگان کوتاه‌مدتی که بالاترین قیمت را خریداری کرده‌اند در حال حاضر اکثریت بیت کوین را در ضرر غیرقابل درکی نگهداری می‌کنند. گزارش گلس نود به شرح زیر است:

«به‌عنوان بخشی از عرضه و به‌جز صرافی‌ها، بخش عمده دارندگان بلندمدت با نگهداری ۷۸.۷% از بیت کوین، همچنان در موقعیت سود هستند. دارندگان کوتاه‌مدتی که بیت کوین را در قیمت بالا خریداری کردند، حالا در ضرر تحقق‌نیافته‌ای هستند.»

منبع:https://thecryptobasic.com/2021/11/19/glassnode-data-shows-long-term-bitcoin-whales-are-not-panic-selling-despite-falling-btc-prices/

Comments (0)
Add Comment