محصول قابل معامله BTC راه‌اندازی می‌شود

محصول قابل معامله BTC یا همان ETP بیت کوین برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود. فیدلیتی اینترنشنال در حال راه‌اندازی اولین ETP بیت کوین تا به حال در اروپاست.

محصول قابل معامله BTC

فیدلیتی اینترنشنال (Fidelity International) اولین محصول سرمایه‌گذاری خود را راه‌اندازی کرده است که بیت کوین را در اروپا ردیابی می‌کند. این مدیر سرمایه‌گذاری بریتانیا در حقیقت بر روی تقاضای روبه‌رشد حال حاضر برای قرار گرفتن هرچه بیشتر در معرض ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری می‌کند.

فایننشال تایمز (Financial Times) گزارش می‌دهد که محصول قابل معامله (ETP) بیت کوین فیزیکی فیدلیتی در دسترس مشتریان حرفه‌ای و سازمانی در اروپا قرار دارد. این محصول، معامله را در Deutsche Börse Xetra آغاز کرده است. فیدلیتی گفت که یک محصول قابل معامله فیزیکی بیت کوین تا هفته‌های پیش‌رو در شش صرافی سوئیسی آغاز به کار می‌کند.

«نیک کینگ» رئیس ETFهای این شرکت گفت که راه‌اندازی ETP «اولین گام توانایی‌های محصول دارایی دیجیتال ماست.»

تصمیم درج ETF پس از تحقیقی از سوی Fidelity Digital Assets اخذ شد. این تحقیق حاکی از آن بود که ۷۰% از سرمایه‌گذاران سازمانی انتظار دارند که در آینده یا دارایی‌های دیجیتال را بخرند و یا در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این تحقیق دریافت که بیش از ۹۰% از کسانی که به دارایی‌های دیجیتال علاقه‌مند هستند، انتظار دارند که تا پنج سال آینده در پورتفولیوهای مشتریان یا سازمان‌ها شریک باشند.

«نیک کینگ» رئیس ETF فیدلیتی به فایننشال تایمز گفت که راه‌اندازی محصول قابل معامله BTC «تحولی مهم» در ارائه ETP این شرکت و اولین گام در «توانایی تولید دارایی‌های دیجیتال» آن‌ها بوده است.

«کریستین استاب» مدیرعامل اروپا در فیدلیتی به فایننشال تایمز گفت: «فناوری دفترکل توزیع‌شده اصلی، توانایی آن را دارد تا سیستم مالی را با گذر زمان تحول بخشد و بسیاری از بخش‌های دنیای مالی را با مفاهیم عمیقی برای سرمایه‌گذاران، دگرگون کند.»

ETF اسپات بیت کوین هنوز در ایالات متحده تأیید نشده است. همچنین چندین مدیر دارایی نیز شاهد رد شدن طرح‌ها و پیشنهادات خود از سوی کمیسیون SEC بوده‌اند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/18/fidelity-launches-first-ever-bitcoin-etp-in-europe/

Comments (0)
Add Comment