داستانی از اعتیاد به معامله بیت کوین

اعتیاد به معامله بیت کوین یکی از اتفاقات شایع دنیای ارزهای دیجیتال است. اخیرا گزارش جالبی از یکی از افرادی که به این کار اعتیاد دارد، منتشر شد. او قصد داشت که با معامله بیت کوین، میلیونر شود اما… با ما همراه باشید تا این خبر را بررسی کنیم.

اعتیاد به معامله بیت کوین

همان طور که بسیاری از سرمایه‌گذاران و تریدرها هم می‌توانند به شما بگویند، معامله ارزهای دیجیتال شاید طاقت‌فرسا باشد و گاها می‌تواند به سلامت شما نیز آسیب بزند. برخی ممکن است حتی به این فعالیت احساس اعتیاد داشته و برای فرار از وسواس معامله خود، نیازمند توان‌بخشی دوباره باشند.

رسانه Business Insider گزارشی را از بیماری ناشناس در بیمارستان Castle Craig اسکاتلند منتشر می‌کند. این بیمار تمایل داشت که هویت وی محرمانه باشد تا از قضاوت‌های جامعه دور بماند. این رسانه همچنین ادعا داشت که آن‌ها با اجازه منبع، داستان را با کارکنان بیمارستان نیز تطبیق داده و تأیید کرده بودند تا بدین ترتیب از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

بنا به گفته این بیمار، او از زمان نوجوانی همیشه شخصیت اعتیادآور داشته است. او ابتدا با مواد مخدر و الکل شروع کرد و حتی به‌خاطر داشتن مواد مخدر دستگیر هم شد. پس از دستگیری، او سرانجام تصمیم می‌گیرد که در سن ۲۲ سالگی به مرکز توان‌بخشی برود. او در آن زمان هیچ نمی‌دانست که درگیر اعتیاد به معامله بیت کوین خواهد شد.

پس از دوره توان‌بخشی، او زندگی خود را از سر گرفت. حتی تصمیم داشت که شغلی خوب و حرفه‌ای امیدوارکننده هم پیدا کند. این بیمار به Business Insider گفت: «من موفق شدم که در سن ۳۰ سالگی، شغل خوبی پیدا کنم. من در تجارت حفاری تونل، سالانه ۹۰,۰۰۰ پوند درآمد داشتم.»

با وجود این، حتی با اینکه زندگی وی «جریان داشت»،‌ او در نهایت از شخصیت اعتیادآور خود رنج می‌برد. هم‌زمان با تمام این‌ها، او معامله در بازار سهام را آغاز کرد.

اعتیاد به معاملات؛ از شایع‌ترین مشکلات

در سال ۲۰۱۵، این بیمار ارزهای دیجیتال را پیدا کرد. او در ابتدا از بیت کوین برای خرید مواد از دارک وب (Dark Web) استفاده می‌کرد و همچنان به معامله سهام هم می‌پرداخت. سپس او شروع به بالا بردن وسواس خود با الگوهای نموداری بیت کوین کرد. سرانجام هم این وسواس منجر به آن شد که ارزهای دیجیتال بیشتر و بیشتری را معامله کند؛ درست مانند اعتیاد به معامله بیت کوین بود.

«من اولین باری را که چشمم به یک نمودار بیت کوین خورد، به یاد می‌آورم؛ ارزهای دیجیتال، عالی بودند. این ارزها شبیه به نمودارهای نزدک یا سهامی همچون شرکت اپل به‌نظر می‌رسیدند. آن نمودار، رشد بیت کوین را نشان می‌داد و منحنی جالبی را به وجود آورده بود. این منحنی زیبا بود و فراز و نشیب‌هایی داشت که من را وادار به پرستش خود کرد.»

این سرمایه‌گذار با گذر زمان، هیچ کاری به‌جز معامله کردن انجام نمی‌داد. او تا ۸ ساعت در روز را صرف معامله، مصرف مواد مخدر و تماشای نمودارها می‌کرد. به گفته او، هر ۸، ۹ ساعت، او تقریبا ۱۰۰ معامله را انجام می‌داد، ۱,۰۰۰ پوند را می‌باخت و ۵,۰۰۰ پوند را به‌دست می‌آورد.

«پس از مدتی، دیگر اهمیت نمی‌دادم که دارم پول می‌برم یا می‌بازم. تنها چیزی که می‌خواستم، دنبال کردن نمودارها بود.» من می‌خواستم میلیونر بشوم، اما همه چیز را از دست دادم؛ این بیمار همچنین گفت که هدف اصلی او میلیونر شدن بود، اما طولی نکشید که این رویا کاملا از او فاصله گرفت.

«سرانجام، من همه چیز را باختم. من باور داشتم که هوش، فرصت و قدرت معامله کردن را تا زمانی که میلیونر بشوم، دارم. معامله مانند سوار شدن بر یک چرخ و فلک بود. من فراز و نشیب‌هایی داشتم، اما با هر افت، من بیشتر و بیشتر سقوط می‌کرد.»

مطالعه بیت کوین چیست مقاله ای که با زبان بسیار ساده مبانی بیت کوین تا آغاز خرید و فروش بیت کوین را در آن به سادگی هر چه تمام تر توضیح داده شده.

پایان تلخ داستان اعتیاد به معامله

در سال ۲۰۱۴ او به‌دلیل اعتیاد به معامله بیت کوین، کاملا در قرض و بدهی گرفتار شد. در همان سال بود که تشخیص دادند وی به بیماری اوتیسم و مشکلات اعتیاد مبتلاست. این درست زمانی بود که او کار خود را از دست داد. در سال ۲۰۱۹ نیز او سرانجام ورشکستگی خود را اعلام کرد.

«من در عرض پنج سال، هر چیزی را که به سختی به‌دست آورده بودم، باختم. من صداقت، اعتماد و پول خود را از دست دادم.» این وضعیت به مرحله بحرانی خود رسید و این تریدر شروع به فکر درباره خودکشی کرد.

«من جدا به خودکشی فکر می‌کردم، اما یکی از نزدیکانم حامی من بود تا به بیمارستان Castle Craig بروم و اعتراف کنم. این بیمارستان تنها کلینیک توان‌بخشی است که اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال را درمان می‌کند.»

در برخی از موارد، اعتیاد به معامله ارزهای دیجیتال درست شبیه به عادت قماربازی است. این عمل، پر از احساس رضایت‌بخشی و خوشحالی بعد از برد و افسردگی و ناامیدی بعد از باخت است. بسیار حائز اهمیت است که مخصوصا در معاملات کوتاه‌مدت، روح و روان درست و محکمی داشته باشید برای آنکه تریدر شوید.

بیمار اعتیاد به معامله بیت کوین، صحبت‌های خود را بدین شکل به پایان می‌رساند: «اگر شما هم شبیه من هستید و با ریسک‌های بالای بازاری پر از ترس، ابهام، ناامنی و تردید درباره معاملات خود قمار می‌کنید، باید مراقب باشید. من به شما پیشنهاد می‌کنم که فورا دست نگه دارید. بهتر است ارزش خود را بفهمید به‌جای آنکه مدام دنبال میلیون‌ها پول باشید. کمک بگیرید، با افراد دیگری صحبت کنید و از این بازی خارج شوید.»

همان طور که پیش‌تر هم دیده‌ایم، استرس و اضطراب از مشکلاتی به‌شمار می‌روند که بسیاری از تریدرها را همراهی کرده و به بسیاری دیگر از آن‌ها، آسیب می‌زنند. کار اساسی که باید انجام دهیم آن است که تریدهای خود را برنامه‌ریزی کنیم، استراتژی خروجی پیش از ورود به هر تریدی داشته باشیم، ریسک‌ها را مدیریت کنیم و از همه مهم‌تر، همیشه قبل از هرچیز از سلامت خود مراقبت کنیم.

داستان سرقت ۴۰۰ هزار دلاری بیت کوین پسر از پدر هم داستان جذاب دیگه ای هست که خواندن آن خالی از لطف نیست.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/25/bitcoin-trading-addict-wanted-to-become-a-millionaire-but/

Comments (0)
Add Comment