افزایش طلا و افت BTC واکنش بسیاری را برانگیخته است

افزایش طلا و افت BTC باعث شده است که «پیتر شیف» واکنش جالبی نشان دهد. با افزایش قیمت طلا و کاهش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، «پیتر شیف» می‌گوید که فرق بین طلای واقعی و طلای احمق‌ها که بیت کوین است، نمی‌تواند واضح‌تر از این بشود.

افزایش طلا و افت BTC

در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، طلا افزایش یافت و بیت کوین افت کرد. «پیتر شیف» در همین باره می‌گوید که تفاوت طلای واقعی و طلای احمق‌ها یا همان بیت کوین، دیگر نمی‌تواند واضح‌تر از این شود.

«پیتر شیف» مجددا بیت کوین را «طلای احمق‌ها» دانست و آن را کوبید. «شیف» از منتقدین محبوب ارزهای دیجیتال است. وی یکبار دیگر ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را کوبید. او بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار را طلای احمق‌ها نامید.

این کارگزار بورس آمریکایی، این گفته را امروز پس از افزایش خفیف قیمت طلا که عمدتا به‌عنوان فلز زرد شناخته می‌شود، در توئیتر خود منتشر کرد. طلا توانست ۲۰ دلار به ارزش خود بیافزاید. همین افزایش قیمت به این سطح دارایی کمک کرد که به بالاترین قیمت ۵۲هفته اخیر خود و به بیش از ۱,۹۶۰ دلار برسد.

«شیف» گفت که ما شاهد افزایش طلا و افت BTC هستیم: «طلا امروز صبح بیش از ۲۰ دلار افزایش یافت. این دارایی به اوج قیمتی ۵۲هفته‌ای و ۱,۹۶۰ دلاری برای هر اونس خود دست یافت. در همین حین، تهاجم اوکراین نیز به اوج خود رسید. از طرف دیگر، بیت کوین تا زیر ۴۱ هزار دلار افت کرد. با این اوصاف، تفاوت میان طلای واقعی و طلای احمق‌ها نمی‌تواند از این واضح‌تر باشد.»

پیش‌تر در همین امروز، طلا به اوج قیمت ۵۲ هفته اخیر خود و به بیش از ۱,۹۶۰ دلار رسید. این در حالی است که به‌دلیل ناپدید شدن تدریجی گزارشات پذیرش ارز دیجیتال از سوی کشور روسیه، ارز دیجیتال بیت کوین حالا زیر ۴۱,۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

مقایسه طلا با بیت کوین

از زمان موفقیت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، چندین و چند کارشناس مالی وارد بحث شده‌اند تا مشخص کنند که کدام یک از این سطوح دارایی نسبت به دیگری برتری دارد. «شیف» در میان آن دسته از کارشناسانی قرار دارد که برعلیه بیت کوین و مخالف آن هستند؛ چراکه او همیشه از این بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان،‌ متنفر بوده است.

انتقادات «شیف» به بیت کوین

با افزایش طلا و افت BTC، «شیف» نیز انتقادات خود را به سمت بیت کوین روانه کرد. این منتقد بیت کوین از هر فرصتی برای دشمنی و تحریک علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال در توئیتر استفاده کرده است. او از افراد می‌خواهد که به‌جای گذاشتن پول خود در یک ابزار مالی مثل بیت کوین که سرنوشت آن افت کردن تا مرز صفر است، در طلا سرمایه گذاری کنند.

«شیف» در ماه ژانویه، پس از آنکه رئیس جمهور بیت کوین‌دوست ال سالوادور، «نایب بوکله» اعلام کرد که از افت قیمت بیت کوین بهره برده و ۴۱۰ بیت کوین دیگر را خریده است، او را مورد انتقاد قرار داد. «شیف» در انتقاد از این رئیس جمهور گفت که «نایب بوکله» باید به‌جای منابع کشور از سرمایه‌های خصوصی خود برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین استفاده می‌کرد.

پسر «شیف» که خود از علاقه‌مندان بیت کوین است در گزارشی اخیرا به این موضوع اشاره کرد که پدر او از تحریک حامیان بیت کوین در توئیتر لذت می‌برد. او سپس افزود: «به هر حال او باور ندارد که هرچیزی می‌گوید، احمقانه است.»

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/03/04/bitcoin-falls-gold-rise-peter-schiff-says-difference-between-gold-and-fools-gold-btc-cant-be-more-clear/

Comments (0)
Add Comment