تحلیلگران خوشبین از کاهش قیمت بیت کوین نگران نیستند

اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که معامله گران همچنان به قیمت  بیت کوین خوش بین هستند. این تحلیلگران خوشبین در حالی به خوشبینی خود ادامه می دهند که به تاریخ انقضای چهار میلیارد دلار قرارداد آپشن در بازار بیت کوین نزدیک می شویم و قیمت این ارز از ۳۰ هزار دلار نیز پایین تر آمده است.

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است. اکنون این ارز در حال آزمودن سطح حمایت سی هزار دلاری است.  همان کاهشی است که معامله گران تصور می کردند نقش مهمی در در حفظ این سطح حمایت ایفا خواهد کرد. نزدیک شدن به تاریخ انقضای ۴ میلیارد دلار قرارداد آپشن بازار بیت کوین چیزی از انگیزه گاو و خرس های بازار کم نکرده است. بر خلاف قراردادهای آتی قراردادهای آپشن به دو بخش تقسیم می شود. آپشن خرید که خریدار اجازه می دهد بیت کوین را در ازای یک قیمت تعیین شده در تاریخ انقضا خریداری کند. از سوی دیگر قراردادهایی برای فروشنده نیست در نظر گرفته شده است. فروشنده نیز متعهد می شود که بیت کوین های خود را به قیمت تعیین شده در تاریخ مقرر به فروش برساند

. این قراردادها در یک بازار خنثی و یا صعودی به کار گرفته می شوند. رارداد فروش آپشن معمولاً زمانی به کار گرفته می شود که معامله گر به دنباله محافظت از دارایی خود در برابر نوسانات منفی قیمت هاست.

برای درک بهتر این ماجرا بهتر است اندازه قراردادهای آپشن خرید به فروش برای هر تاریخ انقضا را بررسی کنید. در قرارداد آپشن یا همه چیز نصیب معامله گر می شود یا همه چیز را از دست می دهد.

 گاوها برگ برنده را در دست دارند

میزان معاملات که در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است نشان دهنده خرید بیشتر از سوی گاو هاست. در حقیقت قراردادهای آپشن خرید از سوی گاوها ۵۱ درصد سهم معاملات انجام شده را به خود اختصاص می دهد. بسیاری از این قراردادها قیمت ۳۷۰۰۰ دلار و بالاتر را برای اجرای قرارداد در نظر گرفتند. این در حالی است که تنها ۳۶ ساعت تا انقضاء قرارداد ها باقی است.

خوش بینی بیش از اندازه گاوها ۹۵ میلیون دلار قرارداد آپشن خرید دیگر را به قیمت های زیر ۳۵ هزار دلار به بازار اضافه کرده است. از سوی دیگر قراردادهای آپشن فروش از سویه خرسهای بدبین بازار روی قیمت ۲۷ هزار دلار انجام شده است. ارزش این قراردادهای آبشناس فروش ۹۰ میلیون دلار است. فعالیت های امروز گاوها و خرس ها وضعیت را برای تاریخ انقضای قراردادهای آپشن خنثی نگه داشته است. اما برای درک بهتر ماجرا باید وضعیت قراردادهای آپشن را صرف نظر از حرکت های امروز بازار بررسی کرد

بدون در نظر گرفتن قراردادهای آپشنی که زیر ۲۷ هزار دلار تعیین شدند و قراردادهای آپشن خریدی که بالاتر است یا ۵ هزار دلار تعیین شدند به سادگی می توانیم تاثیر تاریخ انقضای این قراردادها را مورد بررسی قرار دهیم. انگیزه های موجود در بازار نشان می دهد که افزایش یا کاهش ۱۶ درصدی قیمت دور از انتظار است اطلاعات موجود در بازار نشان می دهد که ۵۸۲ میلیون دلار قرارداد خرید برای روز ۲۹ ژانویه با قیمت ۳۵ هزار دلار در نظر گرفته شده است. در این بین ارزش قراردادهای فروش خرس ها روی قیمت ۲۷ هزار دلار به ۴۴۲ میلیون دلار می رسد

به این ترتیب ارزش قراردادهای گاوها در بازار یا به عبارتی ارزش قراردادهای خرید در بازار ۱۶۰ میلیون دلار بیشتر از ارزش قراردادهای فروش است که از سوی خرس ها وزن شده است.

وضعیت بازار بیت کوین

با در نظر گرفتن حجم معاملاتی که در ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است. به نظر می رسد که احتمال کاهش قیمت به زیر ۲۹ هزار دلار بعید باشد. البته این نتیجه تنها با بررسی بازار آبشن بیت کوین به دست آمده است و نمی توان آن را به کل بازار بیت کوین تعمیم داد.

برای خرید و فروش بیت کوین دیر نشده است تحلیلگران خوشبین همچنان در صحنه حضور دارند. همه ما به خوبی می دانیم که آینده بیت کوین بسیار درخشان است. همین مسئله انگیزه لازم برای سرمایه گذاری در این بازار را برای معامله گران فراهم کرده است نیز می توانید یکی از معامله گرانی باشید که با سرمایه گذاری در بیت کوین دارای خود را از تورم دور نگه می دارید. برای خرید و فروش این ارز با ما در رمز ارز ماکت در تماس باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-price-dips-below-30k-but-here-s-why-pro-traders-are-still-bullish