برگشت روند صعودی بیت کوین یا دام گاوها

جریانی از اخبار باعث برگشت روند صعودی بیت کوین شد. این اخبار باعث افزایش ارزش بیت کوین و رسیدن قیمت آن به ۳۷۰۰۰ دلار گردید. اما معامله گران هنوز مطمئن نیستند که این افزایش ارزش ۲۰ درصدی نشان برگشت روند صعودی هست یا نه.

افزایش قیمت بیت کوین

بازار رمزارزها روز ۹ ژوئن را با رشد ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین شروع کرد. قیمت این ارز دیجیتال در روز ۹ ژوئن به ۳۷۵۰۰ دلار رسید. در روز ۱۰ ژوئن نیز این روند ادامه داشت و در حال حاضر بیت کوین حدود ۳۷۹۵۲ دلار معامله می شود.

طی چند هفته گذشته، تحلیلگران در مورد اینکه آیا بیت کوین وارد روند نزولی طولانی مدت شده است یا نه بحث‌ می کردند. این بحث ها ترکیبی از عناوین مثبت و منفی از جمله تصویب بیت کوین در ال سالوادور و دستور مقامات چینی به موتورهای جستجوی این کشور که نتایج جستجوها مربوط به مبادلات رمزارزها را در چین مسدود کنند، بود.

داده های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که قیمت بیت کوین ۲۰ درصد رشد کرده است. قیمت این رمزارز از اواخر روز ۸ ژوئن که به ۳۱ هزار دلار کمترین قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته رسیده بود. در روز ۹ ژوئن رشد کرد و به ۳۷۴۵۰ دلار رسید. علت رشد قیمتی این است که گاوها به دنبال کنترل روند هستند.

نظر معامله گران در مورد افزایش قیمت بیت کوین

 این روند صعودی برای بسیاری از افراد از جمله مایک مک گلون (Mike McGlone) استراتژیست ارشد در Bloomberg Intelligence نشانه برگشت روند صعودی بیت کوین است. او می گوید احساس می کند که احتمال اینکه قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار برسد بیشتر از این است که به ۲۰ هزار دلار سقوط کند. از سوی دیگر، معامله گرانی مانند Rekt Capital بر این باورند که بیت کوین برای اینکه از ریزش بیشتر جلوگیری کند باید حداقل یک هفته قیمتی بالای ۳۲ هزار دلار داشته باشد. او می گوید روزهای آینده سرنوشت روند گاوی بازار را مشخص می کنند.

جریان مداوم اخبار مثبت همراه با سرکوب جدید نظارتی در چین، برخی از معامله گران را به فکر انداخته است. که آیا افزایش قیمت این رمز ارز نشانه برگشت روند صعودی بیت کوین است. یا اینکه روند فعلی قیمت چیزی بیش از یک دام توسط گاوها نیست.

تحلیل روند قیمتی بیت کوین

براساس گزارشات Delphi Digital، الگوی واضح سر و شانه در نمودار بیت کوین دیده می شود. که این نشان یک شاخص نزولی بالقوه است.

علی رغم این الگوی نزولی، تحلیلگران همچنین توضیح می دهند که یک واگرایی صعودی شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز تشکیل شده است. این واگرایی نشان دهنده احتمال تغییر روند در آینده نزدیک است.

به گفته الی لو رست (Élie Le Rest) که شریک شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال ExoAlpha است. “این تز که بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش استفاده شود از هر زمان دیگری قوی تر است”. اما او می گوید که رمزارز برای ادامه روند گاوی باید تسلط خود را افزایش دهد.

لو رست پذیرفته شدن بیت کوین به عنوان پول قانونی در ال سالوادور را یک گام عظیم به سوی پذیرش بیت کوین دانست. وی می گوید انتظار دارد که در ماه‌ ها و سال های آینده کشورهای دیگر نیز این روند را دنبال کنند.

در مورد چشم اندازه آینده بیت کوین، لو رست می گوید که پس از بازآزمایی سطح پایین بین ۳۰ تا ۴۰ هزار در طی چند روز گذشته، شکست مقاومت ۴۰ هزار دلاری قیمت بیت کوین می تواند باعث ادامه روند گاوی بازار شود که یک ماه پیش اتفاق افتاده بود.

لو رست می گوید:”معامله گران هنوز در مورد اینکه بازار به کدام سمت حرکت می کند شک دارند. بنابراین اهرم کمی وجود دارد. زیرا ریزش های اجباری از ماه مه به بعد بسیار وحشتناک بوده است. شکستن مقاومت ۴۰ هزار دلار می تواند این اعتماد را در معامله گران برای رسیدن به اوج دوباره بازار رمزارزها افزایش دهد.”

رشد اتریوم

معامله گران همچنین در مورد اتریوم نیز همین وضعیت متصور هستند. لو رست به ریزش گسترده اتریوم در روز سه شنبه اشاره کرد. او این ریزش را یک علامت مثبت از اینکه هنوز روند گاوی اتریوم تمام نشده است می داند. اما وی هشدار می دهد که زنجیره های هوشمند بایننس مانند سولانا و اولنچ تلاش زیادی خواهند کرد تا سهم خود را از بازار مالی غیرمتمرکز بگیرند.    

تجمیع آلت کوین و بیت کوین

برگشت روند صعودی بیت کوین و رسیدن آن به ۳۷۵۰۰ دلار همچنین باعث افزایش قیمت بسیاری از آلت کوین ها شد.

اتریوم ۱۴ درصد رشد قیمتی داشت. قیمت این رمزارز از ۲۳۰۰ دلار در ۸ ژوئن که پایین ترین سطح قیمتی بود به نزدیک ۲۶۳۰ دلار رسید. دلفی دیجیتال اعلام کرد افزایش قیمت اتریوم با کاهش عرضه نیز پشتیبانی می شود. زیرا ۲۳ درصد از عرضه این رمزارز توسط قراردادهای هوشمند قفل شده است.

از دیگر موارد قابل توجه می توان به افزایش ۲۳ درصدی قیمت کوزاما (KSM) تا ۴۸۶ دلار در روز که بالاترین قیمت پس از راه اندازی پاراچین کوزاما است و ۱۸ درصد افزایش قیمت کرو (CRV) و رسیدن آن به ۲.۵۰ دلار اشاره کرد.

در حال حاضر نرخ کل بازار ارزهای دیجیتال ۱.۶۳ تریلیون دلار و نرخ تسلط بیت کوین ۴۳ درصد است.

نتیجه گیری

در ۹ و ۱۰ ژوئن قیمت بیت کوین روند صعودی در اکثر ساعات روز داشت. اینکه روند صعودی بیت کوین برگشته است یا نه به اخبار چند روز آینده و رفتار سرمایه گذاران نهادی این بازار بستگی دارد. ما در رمزارز مارکت به صورت لحظه ای اخبار مربوط به این بازار را اعلام می کنیم.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/bullish-reversal-traders-debate-whether-37k-btc-price-is-a-trend-reversal

Comments (0)
Add Comment