تنفس گاو ها با کاهش قیمت بیت کوین

 فشار ناشی از فروش بیت کوین قیمت این رمز ارز را به کمتر از ۵۵ هزار دلار رسانده است. این در حالی است که نرخ سرمایه گذاری در قراردادهای بیت کوین افزایش پیدا کرده و خبر انتشار بسته حمایتی ۱۴۰۰ دلاری از سوی دولت آمریکا احساسات مثبتی را در بازار پراکنده کرده است. به همین دلیل بسیاری از معامله گران در انتظار ادامه روند صعودی بودند. قیمت بیت کوین در ۱۵ مارس و به دنبال تلاش و خرس ها برای کاهش قیمت به کمتر از ۵۵ هزار دلار رسید. این در حالی است که چند روز پیش قیمت بیت کوین بالاترین رکورد خود یعنی ۶۱ هزار دلار را به ثبت رسانده بود. کاهش قیمت ها به معنی ایجاد فرصتی برای تنفس گاو ها خواهد بود.

اطلاعات به دست آمده از بازار نشان می دهد که قیمت بیت کوین تا ۵۴۶۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است. جالب اینجاست که تا این لحظه خریداران برای خرید بیشتر بیت کوین وارد عمل شدند.

 تحولات و تنفس گاو ها

تحولاتی که به تازگی در بازار انجام شده ترس، بی اعتمادی و شک را در بازار بیت کوین افزایش داده است. حال شاید مبنی بر ممنوعیت استفاده از ارز های دیجیتال در هند شنیده می شود. به نظر می رسد مقامات این کشور در اختیار مالکیت، انتشار، استخراج، معامله و انتقال رمز ارز را غیرقانونی تلقی می کنند. در همین حال خبر های ناخوشایند دیگری نیز به گوش می رسد. دو مورد از موفق ترین پروژه های دیفای در بازار بایننس مورد حمله واقع شده اند.

PancakeSwap و Cream Finance دو پروژه موفق بازار بدون مرکزیت هستند که این حمله را پشت سر گذاشتند. هر دو پروژه بلافاصله به کاربران اطلاع دادند که تا زمانی که مشکل برطرف نشده است وارد پلتفرم نشوند. از این گذشته به کاربران توصیه شده است کلید های شخصی و عبارت امنیتی خود را در محلی که به اینترنت متصل نیست نگهداری کنند. به دنبال این حمله ارزش PancakeSwap 8.7درصد و Cream Finance 14.3 کاهش داشته است. 

روند صعودی ادامه دارد

با وجود کاهش قیمت ها در روز دوشنبه، معامله گران با خوشبینی هرچه تمام تر در انتظار ادامه روند صعودی هستند. نظرسنجی هایی که به تازگی انجام شده است نشان می دهد ده درصد از ۴۰۰ میلیارد دلار بسته حمایتی که برای شهروندان آمریکایی در نظر گرفته شده است به خرید بیت کوین و سهام اختصاص پیدا می کند.

نشانه خوشبینانه دیگری نیز در بازار مشاهده می شود. میزان قراردادهای آتی در بازار بیت کوین به ۲۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.این امر نشان می دهد که گاوها یا سرمایه گذاران خوشبین همچنان به ادامه روند صعودی امیدوار هستند.

اما اطلاعات نشان می دهد که با در نظر گرفتن کاهش میزان نقدینگی در روزهای آخر هفته شنیدن چنین اخباری دور از انتظار نیست. چین پس از آغاز سال جدید با ناکامی هایی در بازار سهام و رمز ارز روبرو بوده است. 

خوش بینی ناشی از بسته حمایتی و افزایش قیمت

 بازار مالی سنتی به دنبال خبر انتشار بسته حمایتی ۱.۹ میلیارد دلاری روز دوشنبه را با یک روند صعودی آغاز کرد. شاخص S&P500، دائو جونز و نزدک به ترتیب با ۰.۶۵، ۰.۵۳ و ۱.۰۵ درصد افزایش فعالیت خود را آغاز کردند.

 بی تفاوتی آلت کوین ها نسبت به کاهش قیمت بیت کوین

با وجود کاهش قیمت بیت کوین تعدادی از آلت کوین ها به روند صعودی ادامه دادند. Enjin رشد ۳۲ درصدی را تجربه کرد و به ۱۰۰ دلار رسید. توکن دوگانه VeChain با افزایش قیمت روبرو شد. به دنبال افزایش قیمت VET بالاترین رکورد خود را ثبت کرد. قیمت VTHO با ۳۷ درصد افزایش به ۰.۰۱۱۹ دلار رسید. این قیمت بالاترین رکورد این ارز در دو سال گذشته است.

ارزش کل بازار رمز ارز در حال حاضر ۱.۷۱ تریلیون دلار است. سهم بازار بیت کوین از این مبلغ ۶۰.۹ درصد است.

کاهش قیمت و تنفس گاو ها

 کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین منجر به افزایش میزان فروش بیت کوین شده است. سرمایه گذارانی که به دنبال تثبیت سود هستند وارد صف فروش شده و قیمت این ارز را کاهش دادند. فشار ناشی از فروش بیت کوین مانع از ادامه روند صعودی شده است. آلت کوین ها همواره در طول تاریخ تحت تاثیر قیمت بیت کوین به مسیر خود ادامه داده اند. اما این بار شاهد رفتار متفاوت برخی از آنها هستیم. بسیاری از آلت کوین ها بدون اینکه توجهی به روند نزولی بیت کوین داشته باشند رکوردهای تازه ای را ثبت کردند. به نظر می رسد بازار رمز ارز به تدریج به بلوغ نزدیک می شود.

 اگر با رویکرد درازمدت در بازار رمز ارز و بیت کوین سرمایه گذاری کنید هرگز نگران تغییرات کوتاه مدت قیمت نخواهید بود. اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید و با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. خرید بیت کوین آینده سرمایه گذاری های شما را متحول خواهد کرد. 

 منبع

https://cointelegraph.com/news/bitcoin-bulls-take-a-breather-while-btc-price-slips-below-55-000