خرید بیت کوین راهی برای مقابله با بحران اقتصادی

بسیاری از مردم در مورد بحران اقتصادی نگران هستند زیرا نرخ بیکاری در مقیاس جهانی به بالاترین حد خود رسیده است. اما این همه مشکل نیست رکود و شرایط اقتصادی ناشی از COVID19، همچنین باعث افزایش برنامه‌های اضطراری عرضه ارزهای فیات شده است. تنها در سال ۲۰۲۰، ایالات متحده ۲۰٪ از کل عرضه USD خود را چاپ کرده و انتظار می‌رود به زودی نرخ تورم گسترده‌ای رخ بدهد. هرچند کسانی که شرایط فعلی را با سال ۲۰۰۸ مقایسه می‌کنند، می‌توانند این بحران را به وضوح ببینند و برای فرار از این بحران به خرید بیت کوین روی می‌آورند. اما چرا بیت کوین یک محافظ خوب در برابر بحران مالی است؟ چرا خرید بیت کوین از نگهداری پول نقد منطقی تر است؟

این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله صحبت خواهیم کرد.

اهمیت خرید بیت کوین در زمان‌های بحرانی

برای درک اهمیت بیت کوین، باید نگاهی به اتفاقات سال ۲۰۲۰ بیندازیم. اندکی پس از رسمی شدن COVID19 به عنوان یک بیماری همه‌گیر، اکثر مشاغل مجبور به تعطیلی شدند و جریان نقدینگی منظمی که بر استاندارد اجتماعی ما غلبه دارد به نوعی متوقف شد. در همین حال، همه بسته‌های امدادی به نجات شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های بزرگ اشاره داشتند در حالی که مردم عادی مجبور شدند در خانه بمانند و از ناتوانی در کار و درآمدزایی رنج ببرند.

۶ الی ۸ ماه گذشته، تمام نقایص سیستم‌های مالی امروز را برملا کرده است. یک چک نقدی ساده به بازگشت اقتصاد و یا مردم عادی به حالت طبیعی کمک نمی‌کند و همه کسانی که پس اندازی در بانک دارند، ارزش پول خود را بیش از گذشته رو به کاهش می‌بینند. بنابراین چگونه بیت کوین راه حلی برای این مسئله ارائه می‌دهد؟

تحلیل دلایل افزایش قیمت بیت کوین

بیت کوین سرمایه‌ای است که از طریق پویایی عرضه و تقاضا، ارزش خود را بدست می‌آورد. با این حال، برخلاف ارزهای FIAT (ارزهای بانکی مانند ریال، دلار و…)، عرضه آن محدود است و انتشار سکه‌های جدید ممکن نیست. به همین دلیل، وقتی افراد بیشتری BTC را کشف و خریداری می‌کنند، ارزش آن افزایش می‌یابد. به طور طبیعی، این به عنوان یک مانع در برابر نقص سیستم مالی عمل می‌کند. بیت کوین مبتنی بر فناوری بلاکچین است و شما نمی‌توانید به راحتی یک الگوریتم را دستگیر یا خاموش کنید. شبکه بیت کوین بصورت ۲۴/۷ شبانه روز کار می‌کند و این فرایند ادامه خواهد داشت. مطالب مرتبط را بخوانید.

توجه موسسات مالی و شرکت‌ها

گروه کوچکی از مردم، سال‌هاست که به پتانسیل بیت کوین پی برده‌اند. دیگران که صرفاً برای سود سریع وارد شده‌اند خیلی زود از آن خارج شده‌اند. اکنون شاهد هستیم که بسیاری از سرمایه گذاران و شرکت‌های مالی، BTC خریداری می‌کنند. اخیراً Microstrategy بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است، PayPal همچنین خدمات پرداخت ارز رمزنگاری شده را ارائه می‌دهد. Binance the best cryptto Exchange شاهد افزایش ۴۶٪ مشتریان موسسه در مبادلات خود بوده است.

Bitcoin Coin In Polygon Blockchain Technology Network, 3d render illustration

نتیجه گیری:

شرکت‌ها متوجه شده‌اند که ذخایر نقدی آن‌ها طی سال آینده از نظر ارزش کاهش می‌یابد و افراد زیادی نمی‌توانند در این زمینه کار کنند. به همین دلیل ، شرکت‌هایی مانند Microstrategy ، Square ، Grayscale و غیره ، مقدار زیادی از ذخایر نقدی خود را به طور منظم به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهند. اخیراً حتی Paypal نیز به این گروه پیوسته و روزانه بیش از ۷۰ درصد بیت کوین تازه استخراج شده را خریداری می‌کند. بیشتر بدانید.

Comments (0)
Add Comment