فعالیت های خریداران بیت کوین قیمت را به ۳۲ هزار دلار رسانده است

فعالیت های خریداران بیت کوین و خرید افراطی قیمت بیت کوین را از ۳۲ هزار دلار بالاتر برده است. بازار کوین بیس شاهد افزایش فعالیت خریداران بوده است. خریداران ظرف مدت یک شب قیمت بیت کوین را به ۳۲ هزار دلار رسانده است. این اتفاق در دوم ژانویه مصادف یا ۱۳ دی ماه روی داده است. تحلیل گران می گویند که این روند در ادامه خرید افراطی MicroStrategy روی داده است. موسسات سرمایه گذاری نیز با خرید بیت کوین توانسته اند بیت کوین را در این مسیر یاری کنند. در نتیجه بیت کوین با رسیدن به قیمت هزار ۳۱ هزار دلار رکورد تازه ای را ثبت کرده است.

خرید بیت کوین

خریداران بیت کوین قیمت بیت کوین به شدت افزایش کرد

در ۴۸ ساعت گذشته بازار کوین بیس شاهد افزایش خرید از سوی کاربران بوده است. این درحالی بود که در این مدت در برهه ای از زمان قیمت بیت کوین در بازار بایننس از قیمت آن در بازار کوین بیس ۱۰۰ دلار بیشتر بوده است.

 زمانی که قیمت بیت کوین از ۳۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد، حق استفاده از بازار نیز به ۳۵۰ دلار رسید. به عنوان مثال بیت کوین در بازار بایننس ۳۰ هزار دلار معامله می شد و قیمت آن در بازارکوین بیس برابرا ۳۰۳۵۰ دلار بود.

پیش از این رویداد کییونگ جو (Ki Young Ju) در مورد کاهش خروج نقدینگی از بازار کوین بیس اظهار نگرانی کرده بود. او در این باره گفته بود که برای ادامه روند صعودی بیت کوین خروجی این بازار باید افزایش پیدا کند. او در ادامه افزود:

«از زمانی که قیمت این ارز برابر با ۲۳ هزار دلار بوده است، بازار کوین بیس خروجی چندانی نداشته است. انتقال توکن ها در این بازار به شدت کاهش پیدا کرده است. نرخ ورود سرمایه در تمام بازارها در حال افزایش است. با این حال این احتمال وجود دارد که موسسات نیز به زودی وارد این بازار شوند. اما اگر این روند به مسیر خود ادامه دهد باید شاهد اصلاح قیمت ها باشیم.»

با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۲۹۵۰۰ دلار خروجی این بازار نیز افزایش پیدا کرد. کی در اینباره می گوید، این امکان وجود دارد که خرید مستقیم از پیشخوان بازارها به ادامه روند صعودی دامن بزند.

سرمایه گذاری در بیت کوین

 سرمایه گذارهایی که دارایی هنگفتی را در اختیار دارند با خرید بیت کوین قیمت این ارز را به شدت افزایش داده اند. آنها حجم بسیار زیادی بیت کوین را به دارایی های خود افزوده اند. تنها دو روز پس از  افزایش خروجی بازار کوین بیس قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار دلار رسید. درادامه بیت کوین از این بازه نیز عبور کرده و رکورد تازه ای را ثبت کرد. عبور از ۳۰ هزار دلار کار ساده ای نخواهد بود. اما موسسات مالی هیچ توجهی به این موضوع نمی کنند و به خرید ادامه می دهند.

چرا بیت کوین با استقبال روبه رو شده است؟

بر اساس گفته های Ashwath Balakrishnan تحلیل گر Delpgi Digital بیت کوین با گذشت زمان شاهد قیمت های بیشتری نیز خواهد بود.

 زمانی که قیمت بیت کوین روی ۴۰۰۰ دلار می چرخید، خطر آغاز روند نزولی در بازار نیز بیشتر بود. این درحالی بود که احساسات عمومی در خصوص بازار بیت کوین چندان که باید و شاید نیز مثبت نبود.

زمانی که بیت کوین قیمت ۲۰ هزار دلار را پشت سر گذاشت، این رمزارز به دارایی محبوبی برای موسسات سرمایه گذاری تبدیل شد. در بازه زمانی کوتاه مدت احتمال این که موسسات مالی برای خرید بیت کوین دست به کار می شود نیز می توانست قیمت این ارز را به شدت افزایش دهد.

 با این  تفاسیر بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که تعداد زیادی از موسسات مالی برای حضور در این بازار وارد عمل می شوند. به عبارتی در فصل اول سال ۲۰۲۱ باید در انتظار ورود موسسات بیشتری به این بازار باشیم.

اگر این اتفاق بیفتد، مشخص می شود که قراردادهای آتی که در بازار Grascale ایجاد شده اند چندان هم دور از واقعیت نبوده اند. این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ شاهد ادامه روند صعودی بیت کوین باشیم.

سرمایه گذاری ارزشمند

خرید و فروش بیت کوین دیگر تنها یک سرمایه گذاری نیست. پیش از این ورود به این بازار با شک و دودلی های زیادی همراه بود. اما بیت کوین در جریان رکود اقتصادی سال ۲۰۲۰ خود را به عنوان یک دارایی ایمن برای حفظ ارزش به اثبات رساند. همین امر توجه موسسات مالی و سرمایه گذارهای بسیاری را به این بازار جلب کرد. استقبال بی سابقه از این ارز و فعالیت های خریداران بیت کوین ، قیمت بیت کوین را به شکل خارق العاده ای افزایش داد. به نظر می رسد که این روند در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان ادامه خواهد داشت. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال فرصتی برای ورود به این بازار هستند، بهتر است زودتر وارد عمل شوید. ما در رمزارز مارکت در کنار شما خواهیم بود. با ما بیت کوین را به آخرین قیمت خریداری کنید.

 منبع

https://cointelegraph.com/news/how-massive-bitcoin-buyer-activity-on-coinbase-propelled-btc-price-past-32k

Comments (0)
Add Comment