استارتاپ دیجیتال Bware Labs و جذب سرمایه ۶ میلیون دلاری

شرکت دیجیتال Bware Labs، حالا ۶ میلیون دلار سرمایه را در یک دور تأمین مالی سری الف جذب نموده است. این سرمایه جذب‌شده، برای ارتقا و تقویت زیرساخت API یا همان رابط برنامه‌نویسی کاربردی بلاک چین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استارتاپ دیجیتال Bware Labs

Bware Labs استارتاپی است که پلتفرمی را برای زیرساخت API غیرمتمرکز می‌سازد. این استارتاپ، مصرف‌کنندگان داده بلاک چین را به نود‌هایی متصل می‌کند که از سوی تأمین‌کنندگان مستقل، عرضه می‌شوند. حالا این استارتاپ جالب، ۶ میلیون دلار سرمایه را طی یک دور تأمین مالی جذب نموده و کل سرمایه‌های جذب‌شده خود را به ۷ میلیون دلار رسانده است.

فهرست سرمایه‌ی این شرکت تشکیل شده است از نام‌هایی همچون: Hypersphere Ventures، Blizzard، Infinity Ventures Crypto، Woodstock، Figment، Axia8، Coingecko Ventures، Nexo، Connext، Kosmos Ventures، Impossible Finance، Nabais Capital، AVentures DAO، Subsquid و Stakeborg. دور پیشین جذب سرمایه این شرکت هم شامل سرمایه‌گذارانی همچون Spartan Group، Ascensive Assets، GBV و Morningstar Ventures بود که در دور تأمین مالی اخیر نیز شرکت کردند.

استارتاپ دیجیتال Bware Labs، یک پلتفرم API اشتراکی و چندزنجیره‌ای است که به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی که بر روی بلاک چین ساخته‌شده‌اند، خدمت می‌کند. این استارتاپ کار خود را با تحویل کارآمد درخواست‌های این افراد و تجارت‌ها به شبکه‌های ادغام‌شده، انجام می‌دهد. پروژه Bware هدف دارد تا نقطه مشترکی از متمرکزسازی و انتقاد اکوسیستم ارزهای دیجیتال را غیرمتمرکز سازد.

نقطه‌ای که بیشتر زیرساخت‌ها در آن برای تعامل با بلاک چین، به اپراتورهای نود متمرکزسازی‌شده متوصل می‌شوند. سرویس Infura، بهترین نمونه از چنین سرویسی در شبکه اتریوم است. این سرویس در عین حال که کارآمد است، اما شرکتی سنتی بوده و سرویسی را ارائه می‌دهد که با ارز فیات پرداخت می‌شود.

Bware Labs چه چیزی را ارائه می‌دهد؟

این استارتاپ، پلتفرمی را ارائه می‌دهد که موانع دخیل در دسترسی مطمئن به بلاک چین را از میان بردارد. البته هدف نهایی Bware Labs آن است که از تأمین‌کنندگان نود شخص ثالث استفاده کند. آن‌ها در عین حال کیفیت بالای عملکرد و امنیت بسیار خوبی را هم حفظ می‌کنند که با رقبای متمرکز آن‌ها، قابل‌مقایسه و حتی گاها از آن‌ها بالاتر نیز است.

تأمین‌کنندگان و ارائه‌دهندگان نود نیز برای اولین بار از طریق این پلتفرم تشویق می‌شوند. آن‌ها در حقیقت بخشی از جریان‌های درآمدی پلتفرم را دریافت می‌کنند. همچنین امکان استیک توکن‌های BWR که توکن‌های مخصوص استارتاپ دیجیتال Bware Labs هستند و دریافت پاداش هم در این پلتفرم وجود دارد. در کنار آن، کاربران از سرویس باکیفیتی هم بهره می‌برند که به‌علت توزیع جغرافیایی نود، به آن دست یافته‌اند.

بنابراین این سیستم می‌تواند جریان‌های داده قابل‌اجرا را از طریق WebSocket، RPC یا پروتکل‌های HTTP REST سنتی و بسته به زنجیره‌ای که پشتیبانی می‌شود، برای شما تضمین کند. پرداخت‌های اشتراک هم به‌صورت استیبل کوین (stablecoin) انجام می‌گردد و بدین ترتیب این پروسه را برای کسب‌وکارهای محلی ارزهای دیجیتال آسان می‌کند.

همان طور که گفتیم، تأمین‌کنندگان نودها سهمی از درآمد اشتراکی را خواهند داشت. این سهم بر اساس امیتاز عملکرد معتبری، توزیع می‌شود. در کنار این سهم، تأمین کنندگان از گزینه استیک توکن‌های BWR برای افزایش پاداش‌هایی که دریافت می‌کنند نیز برخوردار هستند. آن‌ها همچنین می‌توانند نمایندگی دیگر دارندگان توکن BWR را هم بپذیرند تا به حداقل مقدار موردنیاز برای استیکینگ استخرها برسند و از این طریق، فعال شوند. همین امر تضمین می‌کند که تمامی دارندگان توکن BWR می‌توانند از کار با این پلتفرم، بهره ببرند و مزایای بسیار خوبی به‌دست آورند.

از طرف دیگر، نودهای شخص ثالث باید با قابلیت اطمینان سختگیرانه، عملکرد خوب و الزامات یکپارچگی داده نیز مطابقت داشته باشند و از آن‌ها پیروی کنند. استارتاپ دیجیتال Bware Labs پروتکلی را توسعه داده است که این مطابقت را نظارت و اجرا می‌کند. عدم تطابق با این الزامات و قوانین از سوی نودهایی که عملکرد ضعیفی دارند، منجر به محکومیت و توقف تمام پاداش‌های دارنده آن‌ها می‌شود. این پروسه همچنان ادامه دارد تا زمانی که این مشکل برای نود موردنظر برطرف شود.

فرصت ساختن نقاط پایانی بلاک چین‌ها

پلتفرم Bware Labs هم‌اکنون در حال کار با زیرساخت‌های غیرمتمرکزی است که توسط Bware Labs برقرار شده‌اند. این پلتفرم، فرصت ساخت نقاط پایانی را به‌صورت کاملا رایگان به کاربران ارائه می‌دهد تا از آن برای تمام نیاز‌های API خود، استفاده کنند. بلاک چین‌هایی که در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند، عبارتند از: آوالانچ (Avalanche)، زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain)، مون بیم (Moonbeam)، مون ریور (Moonriver)، آستار (Astar)، شیدن (Shiden)، فانتوم (Fantom)، پولکادات (Polkadot)، ال روند (Elrond) و پالی گان (Polygon).

از آنجایی که این خدمات هیچ هزینه‌ای در بر ندارند، یک محدودیت نرخ اجرایی به وجود آمده است و به همین ترتیب کاربران تنها می‌توانند برای هر بلاک چین، یک نقطه پایانی بسازند. پلتفرم‌های لایه ۲ای مانند اپتیمیسم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) هم در نظر گرفته‌شده‌اند تا در ماه‌های آتی به این پلتفرم اضافه شوند. پس استارتاپ دیجیتال Bware Labs، امکانات فوق‌العاده‌ای را برای شما عزیزان در نظر دارد.

نقاط عطف مهم بعدی برای آینده نزدیک نیز شامل انتشار تمام‌عیاری از پلتفرم API می‌شود. این انتشار، واحد پرداختی را با طرح‌های اشتراکی مختلفی در بر دارد که تمام نیازهای توسعه‌ای را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این طرح‌ها از نظر محدودیت‌های نرخی و تعداد نقاط پایانی با یکدیگر تفاوت دارند.

تمرکز این شرکت پس از راه‌اندازی این پلتفرم بر روی غیرمتمرکزسازی قرار خواهد گرفت. سپس Bware Labs پروتکل یکپارچگی اختصاصی خود را راه‌اندازی خواهد کرد. این پروتکل با یک مرحله شبکه آزمایشی مشوق‌داری آغاز می‌شود. پس از آن نیز تجربه ادغام تأمین‌کننده نود و همچنین قابلیت‌های نمایندگی و استیکینگ، به‌صورت کامل منتشر خواهد شد.

صحبت‌ها حول Bware Labs

«فلاویان مانیا» مدیرعامل Bware Labs می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده‌ایم تا این دور سرمایه‌گذاری را به دو دلیل اصلی به اتمام برسانیم؛ یکی موضوع قدرتی که است که ما از طریق جذب سرمایه‌گذاران باتجربه به تیم خود اضافه می‌کنیم. ما از هر دو حوزه امورمالی سنتی و ارز دیجیتال، از پروژه‌های فناوری بزرگ و همچنین از بازیکنان زیرساختی که همکار ما هستند نیز استفاده خواهیم کرد.

«دلیل دیگر هم به رشد استارتاپ دیجیتال Bware Labs و گسترش عرضه تکنولوژی ما مربوط می‌شود. حالا به علت تأمین مالی که توانستیم از پس آن برآییم و همچنین پشتیبانی سرمایه‌گذاران، این رشد و گسترش می‌تواند با سرعت بسیار بیشتری اتفاق افتد. البته، رأی اعتمادی که در کمتر از ۱۰ ماه پیش از سرمایه‌گذاران جدید و قدیمی دور تأمین مالی اولیه دریافت کردیم هم افتخار بیشتری را به تیم ما هدیه می‌دهد. حالا ما قادر هستیم تا طرح‌های خود را برای سال‌های آتی برنامه‌ریزی کنیم.»

«برایان ویور» مدیر مهندسی در شرکت Hypersphere در همین باره می‌گوید: «Hypersphere هیجان‌زده است تا در این فرصت با Bware Labs شریک شود. چشم‌انداز و متخصصان این تیم، سازندگان را قادر می‌سازند تا بر روی توسعه اپلیکیشن‌های چندزنجیره‌ای تمرکز کنند. در عین حال این استارتاپ، بیشتر مخارج هنگفت زیرساختی را هم از میان برمی‌دارد. Bware، یک تیم قدرتمند از متخصصانی را ساخته است که قادر به رعایت الزامات پروژه‌های امروزی هستند؛ اما هم زمان، به انجام ارزیابی‌های لازم برای برطرف نمودن نیازهای زنجیره‌ها و مشتریان آینده نیز مشغولند.»

«لیدیا چیو» معاون توسعه تجارت در Ava Labs به نمایندگی از Blizzard گفت: «Bware Labs در حال ایفای نقشی کلیدی در توسعه و سخت کردن زیرساخت موجود برای سازندگان کل جامعه آوالانچ است. ما مشتاقیم که ببینیم تیم و تکنولوژی آن‌ها قدم بعدی را رو به جلو برمی‌دارد.»

درباره استارتاپ دیجیتال Bware Labs

Bware Labs، پلتفرم API بسیار پیشرفته‌ای را توسعه بخشیده است که هم به کاربران API و هم به صاحبان نود، خدمت می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از آن، نقاطی پایانی را در بلاک چین‌های مختلف تولید کنند که برای تمام تماس‌های API مورداستفاده قرار گیرد. تأمین‌کنندگان نود هم برای آنکه APIهای نود خود را عرضه کرده‌اند نیز پاداش داده می‌شوند. البته دریافت پاداش آن‌ها در صورتی است که استانداردهای یکپارچگی داده، قابلیت اطمینان و عملکرد را رعایت کرده باشند. هدف از این امر هم تنها آن است که کیفیت خدمات پلتفرم را تضمین کنند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/23/bware-labs-raises-6m-in-series-a-funding-round-to-boost-blockchain-api-infrastructure/

Comments (0)
Add Comment