پروژه بای پیکس (Byepix) به بازار می‌آید

پروژه بای پیکس (Byepix) حالا به بازار عرضه می‌شود. این پروژه، تجسمی از متافای (MetaFi) خواهد بود.

پروژه بای پیکس (Byepix)

در اکتبر سال ۲۰۲۱، چشم‌انداز ما از واقعیت تغییر کرد؛ زمانی که «مارک زاکربرگ» چشم‌انداز خود را از تکنولوژی فوق‌العاده‌ای که به نام متاورس (Metaverse) می‌شناسیم، اعلام کرد. با وجود این، در همان ماه، پروژه دیگری از دل تاریکی بیرون آمد. این پروژه برنامه داشت تا متاورس عجیب‌وغریب و جدید آن زمان را با چند پروژه غیرمتمرکز دیگر، به واقعیت آینده تبدیل کند.

البته قرار نبود که این پروژه این هدف را خود به انجام برساند و قرار بود که به‌صورت همه در یکی انجام شود. این پروژه جالب بای پیکس (Byepix) نام دارد و تیم آن در حال توسعه اولین پروژه متافای (MetaFi) در بازار ارزهای دیجیتال است. با ما همراه باشید تا این پروژه و اهداف آن را با جزئیات کامل به شما معرفی کنیم.

متافای (MetaFi) چیست؟

شاید کانسپت متافای جدید باشد، اما جای هیچ نگرانی نیست. اگر اصول لازم را رعایت کنید، فهمیدن این کانسپت نسبتا آسان می‌شود. متافای، متادیتا و امورمالی غیرمتمرکزی است که آن را به‌عنوان دیفای (DeFi) می‌شناسیم. یعنی تیم پروژه بای پیکس (Byepix) در حال توسعه پروژه‌ای در زمینه دیفای هستند. متادیتا به‌نظر کمی پیچیده می‌آید اما با وجود این، حتی اگر متوجه هم نباشیم، این مفهوم کاملا در اطراف ما قرار دارد.

در حالی که مقاله‌های بسیاری متادیتا را به‌عنوان داده‌ای درباره داده تعریف می‌کنند، اما این تعریف برای شخصی که در علوم داده ماهر نیست، معنای چندانی ندارد. پس بهتر است متادیتا را این‌طور تعریف کنیم: بخشی از اطلاعات که زمینه‌ای را برای آنچه که قصد داریم متوجه شویم، فراهم می‌کند.

برای نمونه، یک کتابخانه می‌تواند مقادیر گسترده‌ای از متادیتا را در خود داشته باشد. هرزمان که به‌دنبال کتابی باشید، می‌توانید از ژانرهای هر ردیف استفاده کنید تا نوع کتاب را تعیین نمایید؛ این یعنی متادیتا! به‌علاوه، اگر نویسنده خاصی از آن ژانر را بخواهید، قطعا به نام خانوادگی الفبای نویسنده از آن ژانر نگاهی می‌اندازید که این خود باز متادیتاست. پس آنقدرها هم پیچیده نیست، درست است؟

سپس ما با امورمالی غیرمتمرکز روبه‌رو هستیم که از طرفی دیفای هم شناخته می‌شود. همان طور که به احتمال زیاد می‌دانید، «دیفای» توزیع دفترکل‌های مالی به هرکسی در دنیاست که یک کامپیوتر و اتصال اینترنت داشته باشند. به همین دلیل هم این سیستم مالی، باز، شفاف و اصلاح‌پذیر است. در نتیجه، این امر نیاز به مقامات مرکزی را از میان برمی‌دارد. مقامات مرکزی نیز برای مثال بانک یا شرکت‌هایی هستند که دارایی‌های مالی شما را تنظیم می‌کنند. دانستن این توضیحات، فهم کار پروژه بای پیکس (Byepix) را آسان‌تر می‌کند.

متافای؛ تلفیقی از متادیتا و دیفای

حالا زمانی که این دو، یعنی دیفای و متادیتا را که در بخش پیش خدمت شما توضیح دادیم کنار هم بگذاریم، به متافای می‌رسیم. به گفته بایننس (Binance)، متافای «مفهومی است که زیرساخت دیفای پیشرفته و سطح بالایی را به تمام انواع مختلف پروژه‌ها همچون متاورس (Metaverse)، گیم‌فای (GameFi)، سوشال‌فای (SocialFi)، وب ۳ (Web3) و NFTها ارائه دهد. این مفهوم می‌تواند تمام آن‌ها را زیر چتر خود قرار دهد.»

بسیار خب! حالا که به‌سادگی هم با متافای و هم با دیفای آشنا شدید، در این بخش به سراغ Byepix می‌رویم و بررسی می‌کنیم که این پروژه دقیقا چیست.

بای پیکس چیست؟

هدف این پروژه یکی از ایده‌آل‌ها و آرزوهای بچه‌گانه است. بای پیکس هدف دارد تا «برای سود و آسایش بشریت باشد» چراکه آن‌ها قصد دارند « اپلیکیشن‌هایی را توسعه بخشند که این معجزات را به‌زودی فراتر از تصورات می‌برد.»

چشم‌انداز اصلی پروژه بای پیکس (Byepix) آن است که «با کمک به توسعه متاورس با یک سیستم ستاره‌ای مجازی، راهکارهای جالبی را به وجود آورد. سیستم ستاره مجازی نیز سیستمی است که بای پیکس با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد ساخت.» کسی هست که زیبایی جهان و چشم‌انداز تبدیل شدن به یک تمدن فضایی را دوست نداشته باشد؟

به‌دلیل آنکه این پروژه قصد دارد از این تکنولوژی‌ها استفاده کند، پس شما هم می‌توانید ۹ سیاره از سیستم ستاره‌ای را کاوش کنید. این ۹ سیاره توسط کاوش‌گران فضایی پیشگام، کشف شده‌اند. آن‌ها باور دارند که باید این سیستم ستاره‌ای را در سرتاسر کهکشان توزیع کنند. اما دلیل این امر چیست؟ دلیل آن این است که متمرکزسازی می‌تواند عوارض نسبتا ناخوشایندی را به بار آورد. در ادامه به بررسی اجمالی هرکدام از سیاره‌ها می‌پردازیم:

سیاره اطلاعات

این سیاره حاوی اطلاعاتی است که به تمام سوالات ذهن افراد درباره عملکرد سیستم پاسخ می‌دهد.

سیاره امورمالی

ساکنین سیستم ستاره‌ای باید به‌صورت فعالانه‌ای از این سیاره برای معاملات خود، عرضه‌های اولیه سکه (ICO)، استیک‌ها و بسیاری از تراکنش‌های مالی دیگر استفاده کنند.

سیاره مزرعه‌داری

افراد پیشرو، دانه‌ها را در این زمین برای افرادی کاشته‌اند که می‌خواستند از طریق ییلد فارمینگ، پول درآورند. آن‌ها زمین را پس گرفته‌اند و آن را به زمین کشاورزی تبدیل کرده‌اند.

سیاره زندگی

افراد در سیاره زندگی، خانه‌های رویایی خود را می‌سازند، در فعالیت‌های پروژه بای پیکس (Byepix) شرکت می‌کنند، با طراحی آیتم نامحدود آشنا می‌شوند و از زندگی در آنجا تا ابد لذت می‌برند.

سیاره سرگرم‌کننده

سیاره سرگرم‌کننده، سیاره‌ای سرد و مکانیکی است که در آن می‌توانید در هر کجا سرگرم شوید! در این سیاره، تجربه لاس وگاس را تا پوست و استخوان خود حس می‌کنید.

سیاره خلق

این مکان خاص، هنرمند درون شما را بیرون می‌آورد و خلاقیت شما را تقویت می‌کند! سیاره‌ای که در آن هیچ مرزی برای خلاقیت هنرمندان و سازندگان وجود ندارد.

سیاره جامعه

آیا شما هم فردی اجتماعی هستید و می‌خواهید همه‌جور افرادی را ملاقات کنید؟ پس سیاره جامعه برای شما اینجاست!

سیاره بازی

آیا خوش‌گذرانی برای شما امری ضروری است؟آیا بازی‌های تخته‌ای را هم دوست دارید؟ آیا در بازی‌های تاسی به خود مطمئن هستید؟ پس سیاره بازی، سیاره‌ای برای خود شماست!

سیاره مأموریت

وظایف این سیاره هر هفته به‌روزرسانی می‌شود. این وظایف، بازده‌های مالی ارزنده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.

باید این نکته را هم خاطرنشان کنیم که این داستان سفر فضایی توسط تیم‌های مختلفی از این پروژه، ساخته و ارائه شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تیم ققنوس

این تیم، ایده و اپلیکیشن‌های تمام زیرساخت‌های فناوری را که می‌بینید، توسعه می‌بخشد. این تیم از پروژه بای پیکس (Byepix) شامل توسعه‌دهندگان، برنامه‌نویسان و مهندسان بسیاری نیز است.

تیم شکارچی ماهر

این تیم بر روی موضوعی کار می‌کند که بای پیکس بیشترین اهمیت را برای آن قائل است و آن موضوعی نیست به‌جز «امنیت». سرمایه‌گذاری شما در بای پیکس در دست افرادی قرار دارد که از تجربه چشم‌گیری در زمینه رمزنگاری و امنیت سیستم برخوردار هستند.

تیم سیریوس

این تیم، یک تیم اجرایی سریع و راهکارمحور است.

تیم اندرومدا

این تیم، وظیفه طراحی را برعهده دارد و از کارمندان بااستعداد و خلاقی برخوردار است. تیم اندرومدا ایده‌های محتوا را پیدا می‌کند، سناریوهای بای پیکس را می‌چیند، مرحله اجرایی سناریو را برنامه‌ریزی می‌کند و در کل طراحی کل سیستم کهکشانی بای پیکس را برعهده دارد.

تیم اترنال یا جاودان

این تیم مسئول اعلام تمام محصولات به عموم مردم است. آن‌ها تمام پروسه‌هایی همچون رشد، ارتباط و اشتراک‌گذاری با جامعه بای پیکس و شرکای آن را مدیریت می‌کنند. آن‌ها نقشی حیاتی را در تیم ایفا کرده و الهام‌بخش توسعه استراتژی و محصولات نیز هستند.

اگر هنوز هم برای این پروژه، هیجان‌زده نیستید پس شاید امکانات و ویژگی‌های آن بتواند خلاقیت شما را قلقلک بدهد. در این بخش به برخی از امکانات جالب این پروژه می‌پردازیم.

امکانات پروژه بای پیکس (Byepix)

برخورداری از توکن حکومتی و بازی برای کسب درآمد

از آنجایی که بای پیکس یک پلتفرم غیرمتمرکز است، برخی از توکن‌های آن به شما توانایی رأی‌دهی برای وضعیت حال حاضر و آینده پروژه‌ها را می‌دهند. یکی از آن توکن‌ها EPIX است. از آنجایی که قادر به شرکت در برنامه‌هایی همچون شکار نیز هستید، پس توکن‌هایی را دریافت خواهید کرد که اساسا به‌عنوان مشوقی برای ادامه بازی عمل می‌کنند.

اگر احساس می‌کنید که این مثل یک سیستم بازی برای کسب درآمد به‌نظر می‌رسد، بدان دلیل است که در حقیقت بای پیکس یک بازی کسب درآمد محسوب می‌شود! شما نه‌تنها می‌توانید با استفاده از آن، پاداش‌هایی را درون بازی به‌دست آورید، بلکه می‌توانید آن‌ها را به دنیای واقعی هم منتقل کنید.

 برای آنکه نکات بیشتری را در رابطه با همین ویژگی به شما بگوییم، می‌توانیم بدان اشاره کنیم که راه‌های دیگری هم برای درآمدزایی وجود دارد. بعضی از آن راه‌ها از طریق «تراکنش‌های درون سیستمی تا وظایف رسانه اجتماعی» هستند. مثل آنکه کاربران «هشتگ‌های بای پیکس را در پلتفرم‌های رسانه مجازی خود به اشتراک بگذارند یا جفت‌های کوینی را معامله کنند.»

توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT)

شما می‌توانید با استفاده از بازار پروژه بای پیکس (Byepix) به NFTها نیز مشغول شوید. به‌علاوه، پروسه چنین چیزی هم بسیار آسان است. اگر قصد چنین کاری را دارید، تنها کافی است که از پنج گام زیر عمل کنید:

  • به شبکه مشابهی مثل NFT متصل شوید.
  • موس را روی NFT نگه دارید تا گزینه معامله برای شما نمایش داده شود.
  • بر روی گزینه خرید کلیک کنید.

شما نه‌تنها می‌توانید کارهای بالا را انجام دهید، بلکه همچنین قادر خواهید بود تا NFTها را معامله، آن‌ها را در این بازار و از طریق هشتگ‌ها جستجو، آن‌ها را استیک و حتی بهتر از همه، مخصوصا برای افراد خلاق، می‌توانید حتی NFTها را خود شما خلق کنید!

یک نکته جالب درباره NFTها در اینجا آن است که هیچ هزینه‌ای هم شامل حال شما نمی‌شود.

سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO)

حقوق حکومتی برای مشارکت دائو‌هایی رایج هستند که برای قابلیت‌های مختلفی ساخته شده‌اند. تمام قوانین، مشوق‌ها و تراکنش‌ها برای همه قابل دیدن است و به‌جای قراردادهای سنتی و مرسوم، مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این قسمت برخی از دائوهایی را که برای کاربران خاصی ساخته شده‌اند معرفی می‌کنیم:

هنرمندان و خالقین آثار

افراد خلاق فرصت آن را دارند که با قرار دادن کار خود در بازار برای خرید مشتریان، از آن‌ها پول درآورند. به‌علاوه سیستم رأی‌گیری دیگری هم در پروژه بای پیکس (Byepix) وجود خواهد داشت تا میزان مطلوب بودن و محبوبیت هر اثر هنری را که وجود دارد، تعیین کند. این سیستم از امتیازاتی بین ۱ تا ۱۰ برخوردار است و گزینه‌هایی همچون «این را دوست دارم!» یا «این را می‌خواهم» نیز دارد.

توسعه‌دهندگان

برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مهندسان، پروژه‌های خلاقانه‌ای را خواهند ساخت که هرکسی فرصت تجربه آن‌ها را به‌دست خواهد آورد. با وجود این، آن‌ها همین طور کورکورانه ساخته و توزیع نمی‌شوند؛ بلکه هرکدام از آن‌ها سه معیار را در بر می‌گیرد:‌ بهره‌وری، همکاری برای منافع عمومی و آزادی.

متاورس

از آنجایی که متاورس، رقیبی اساسی برای این پروژه به‌حساب می‌آید، این تیم از یک سازنده مدلینگ سه‌بعدی برخوردار خواهد بود که به شما امکاناتی را برای ساخت کاراکتری با دیگر اشیا می‌دهد که می‌تواند به زندگی شباهت داشته باشد. زمانی که کار شما به پایان رسید، می‌توانید در صورت تمایل، کاراکترهایی را که خلق کرده‌اید در سرتاسر سیستم ستاره‌ای به اشتراک بگذارید.

عرضه اولیه سکه (ICO)

در زمان نگارش این مقاله، ما در مرحله سوم پیش‌فروش هستیم. برخی از جزئیات نحوه تخصیص سرمایه‌ها در پروژه بای پیکس (Byepix) به شرح روبه‌رو است: ۴۰% برای بازاریابی، ۲۵% برای درج در صرافی و توسعه و ۱۰% برای نقدینگی صرافی غیرمتمرکز (DEX). وبسایت و پلتفرم‌های رسانه اجتماعی ما نیز می‌توانند اطلاعات بیشتری را در همین زمینه به شما عزیزان ارائه دهند.

استخرهای نقدینگی، استیکینگ و مبادله

هرکسی می‌تواند با استیک کوین‌های شما، تأمین‌کننده نقدینگی باشد و با انجام چنین چیزی، شما می‌توانید با هزینه‌هایی که در استخرها می‌سازید، پول درآورید. با انجام این کار، مشوق و انگیزه‌ای برای ادامه دادن وجود خواهد داشت. به‌علاوه، شما می‌توانید هر دارایی را که صاحب آن هستید نیز با دارایی دیگری در این پلتفرم مبادله کنید.

تجسم متافای (MetaFi)

چشم‌انداز ما آن است که سطح لذت، خلاقیت و رفاه شما را در دنیای همیشه در حال تغییر خود، ارتقا دهیم. ما از طریق یک تکنولوژی شایسته‌ای که اعتماد را بیشتر و بیشتر می‌کند، این کار را انجام می‌دهیم. از طریق همدلی برای انسانیت، معجزات از مفهومی ایده‌آل به حقیقت می‌پیوندند.

اگر این ابتکارعمل دگرگون‌کننده توانست نظر شما را هم جلب کند، پس حتما برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما با آدرس https://byepix.com/ مراجعه کنید.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/25/byepix-the-embodiment-of-metafi/

Comments (0)
Add Comment