CIP-35 ارز کاردانو در دست توسعه

CIP-35 ارز کاردانو حالا از سوی تیم توسعه این ارز دیجیتال طرح شده است. در حقیقت تیم کاردانو این CIP را برای بهبود سرعت قراردادهای هوشمند پیشنهاد می‌دهد.

CIP-35 ارز کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) هر روز در حال توسعه بوده و اگرچه این توسعه تدریجی به‌نظر می‌رسد اما قطعی است. شبکه کاردانو راه زیادی را پیموده است تا گزینه موردعلاقه توسعه‌دهندگان امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) شود. تیم توسعه پشت این پروژه نیز به‌نظر نمی‌رسد که از سرعت خود در انتشار به‌روزرسانی‌های قابل توجه، کاسته باشد.

اخیرا، تیم پیشنهادات بهبود کاردانو (CIP) به اشتراک‌گذاری ایده‌های مفیدی که رشد این شبکه را سرعت می‌بخشد، ادامه داده است. بدین ترتیب این شبکه به رقیبی قدرتمند برای اتریوم و دیگر شبکه‌های غیرمتمرکز مانند سولانا (Solana) و پالی گان (Polygon) تبدیل می‌شود.

طرح CIP-35

«تیم هریسون» مدیر ارتباطات IOHK پیش‌تر در همین هفته فاش کرد که تیم اصلی توسعه‌دهندگان پیشنهاد جدیدی را برای پلتفرم قرارداد هوشمند پلوتوس (Plutus) ارائه کرده‌اند. این پیشنهاد، CIP-35 نام دارد. ارتقاء پیشنهادی برای بهبود صفحات رابط و اصلی این پلتفرم استفاده خواهد شد.

بنا بر طرح CIP-35 ارز کاردانو، ساختاری شفاف‌تر باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند بتوانند قراردادهای خود را در شبکه کاردانو بسازند. آن‌ها به همین ترتیب می‌توانند به‌موقع کدهای خود را تغییر داده و به‌روزرسانی کنند. با استفاده از CIP-35 می‌توان میانبرهایی را به سیستم اضافه کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند تغییرات و به‌روزرسانی‌های موردنظر را با رفتن مسیرهای کوتاه‌تر در کدهای خود به وجود آورند.

به‌علاوه، طرح CIP-35، سرعت به‌روزرسانی‌های جدید را هم در قراردادهای هوشمند پلوتوس افزایش خواهد داد. همین امر نیز موجب بهبود زمان پردازش تراکنش‌های تمام پروتکل‌هایی می‌شود که به شبکه متصل هستند.

نقد کاردانو به‌دلیل ایجاد کُند به‌روزرسانی‌ها

کاردانو به‌علت رویکرد آهسته خود در راه‌اندازی به‌روزرسانی‌های مشخص این شبکه، زیر ذره‌بین و بررسی‌های موشکافانه علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال قرار گرفته است؛ این بررسی‌های دقیق مخصوصا در زمینه عملکرد قراردادهای هوشمند این ارز دیجیتال انجام شد.

تیم IOHK نیز در پاسخ به این انتقادها در نوامبر ۲۰۲۱ بیان کرد که این تیم تنها پس از ارزیابی دقیق تأثیرات وارده بر روی سیستم‌های خود، این به‌روزرسانی‌ها را منتشر خواهد کرد. این نیز بدان دلیل است که این ارز دیجیتال آمادگی به‌خطر انداختن امنیت بلند‌مدت شبکه کاردانو را ندارد.

رشد کاردانو در میان تمام انتقادها

با وجود این انتقادها، تیم این پروژه باور دارد که با داشتن به‌روزرسانی‌هایی همچون CIP-35 ارز کاردانو، کار خود را به‌خوبی از لحاظ انتشار به‌روزرسانی‌های کلیدی این شبکه انجام می‌دهد. این شبکه باور دارد که همین امر کمک می‌کند کاردانو در مدت طولانی همچنان در عرصه رقابت باقی بماند.

تاکنون، کاردانو به موفقیت و رشد در میان انتقادهای همیشگی ادامه داده است؛ در حالی که همچنان شاهد افزایش فعالیت کاربران آن نیز بوده‌ایم. با وجود صرافی‌های غیرمتمرکزی همچون ساندایی سواپ (SundaeSwap) که در کاردانو راه‌اندازی شده‌اند، تعداد تراکنش‌هایی که در این شبکه به انجام رسیده از مرز ۳۰ میلیون نیز گذشته است. این در حالی است که ارزش کلی قفل‌شده (TVL) کاردانو هم از ۹۹ میلیون دلار عبور کرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2022/02/11/cardano-development-team-proposes-cip-35-to-enhance-smart-contract-speed/

Comments (0)
Add Comment