راه‌های زیاد تبدیل ارز های دیجیتالی به رمز ارز از زبان ویتالیک بوترین

نائب رئیس اتریوم بر این باور است که ارز دیجیتالی برای اقتصاد مفید است، ولی موانع زیادی در راه دارد.

ویتالیک بوترین، نائب رئیس اتریوم در رویداد۹ دسامبر سنگاپور گفت: باور دارم که ارز دیجیتالی به آسانی می تواند به رمز ارز تبدیل شود. برای تبدیل کردن CBDC به رمز ارز هایی چون بیت کوین راه های زیادی وجود دارد. همچنان بوترین از توسعه جهانی CBDC ابراز خرسندی نمود. وی به توانایی های ارز دیجیتالی بانک مرکزی مانند ساده سازی اقتصاد اشاره کرد. ولی وی از مشکلات CBDC همچون مشکلات حریم خصوصی نیز یاد کرد

«سوال اصلی این است که چگونه CBDC بانک های مرکزی با رمز ارز برخورد خواهند کرد. در دهه های آینده رمز ارزها و دارایی های دیجیتالی بیشتری معرفی خواهند شد. به نظر من فرصت های زیادی در صورت تبدیل این ارز ها به هم دیگر صورت خواهد گرفت».

در این رویداد بوترین همچنین توضیح کوتاهی درباره ردیابی زنجیره ای پخش واکسن های ویروس کرونا ارائه داد. وی از آن به عنوان مثال بارزی از عرضه زنجیره ای یاد کرد. نائب رئیس اتریوم گفت که در آینده، بلاکچین کاربرد های مشابه زیادی خواهد داشت مخصوصا هنگامی که در مقیاس بزرگ از آن استفاده شود. وی افزود: ساخت واکسن های کرونا نیاز به زمان دارد. مردم هم نیاز به این واکسن ها دارند تا جهان به حالت عادی خود برگردد».

ارز دیجیتالی در نهایت جای ارز روزمره را خواهد گرفت

با هدایت ارز دیجیتال توسط کشور هایی چون چین و سوئد، موضوع CBDC در طول دو سال اخیر به یکی از موضوع های مهم سیاست های پولی تبدیل شده است. بانک Deutsche، بزرگترین بانک آلمان، در اواسط ماه نوامبر پیش بینی کرد که ارز دیجیتال در طولانی مدت جای ارز عادی را خواهد گرفت.

با رمز ارز مارکت همواره در جریان خبرهای روز دنیای رمز ارز باشید.

Comments (0)
Add Comment