cBridge شبکه سلر از حجم معاملاتی ۱ میلیارد دلار عبور کرد

cBridge شبکه سلر اخیرا رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. سی بریج شبکه سلر توانست تنها در عرض چهار ماه از لحاظ حجم معاملاتی از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کند.

cBridge شبکه سلر

سی بریج (cBridge) شبکه سلر (Celer) شبکه‌ای چندزنجیره‌ای است که انتقال کم هزینه و فوری ارزش را در شبکه ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) امکان‌پذیر می‌سازد. حالا سی بریج و لایه‌های دوم آن در زمینه حجم معاملاتی چندزنجیره‌ای و دارایی‌های پل خود، در کل از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کردند.

سی بریج سلر از زمان راه‌اندازی خود در جولای سال ۲۰۲۱ پیشرفت سریع و مداومی داشته است. این بخش توانست در ۱۷ام نوامبر به اوج روزانه ۲۵ میلیون دلار در زمینه دارایی‌های پل برسد. معرفی رول آپ‌های لایه ۲ای همچون آربیتروم (Arbitrum) و اوپتیمیسم (Optimism) در ماه سپتامبر، محرک اصلی محبوبیت روز افزون سی بریج به‌حساب می‌آید.

سی بریج سلر، شکاف موجود در قابلیت همکاری که توسط راهکارهای لایه ۲ نسل بعد به وجود آمده را پر می‌کند. راهکارهایی همچون رول آپ‌های خوش‌بینانه، با وجود ارائه مزایای فوق‌العاده مقیاس‌پذیری برای قراردادهای هوشمند کلی، از لحاظ قابلیت ترکیب شدن با خود و همچنین اتریوم لایه ۱، بسیار ضعیف هستند.

کاربران اساسا در نتیجه پنجره تأخیر یک هفته‌ای، در رول آپ‌های مورد نظر خود حبس می‌شوند. اما حالا آن‌ها می‌توانند با استفاده از cBridge شبکه سلر، به‌راحتی دارایی‌های خود را در لایه ۱ یا لایه ۲ دیگری برداشت کنند.

به‌لطف فناوری سی بریج که توسط فناوری کانال دولتی اختصاصی سلر بودجه‌رسانی می‌شود، عملیات پل زدن حالا از نظر کارمزدهای گس بسیار ارزان‌تر از انتقالات دستی هستند. شبکه سلر که بر اساس موفقیت نسخه ۱.۰ ساخته شده است، اخیرا نسخه ۲.۰ بتا cBridge را راه‌اندازی کرده است.

امکانات cBridge شبکه سلر

این نسخه، پذیرش بلاک چین را از طریق گسترده کردن ابتکارات پل زدن خود، آسان می‌کند. این پل زدن نیز خود قرار است اتریوم را با دیگر زنجیره‌های لایه یک شامل سولانا (Solana)، کاردانو (Cardano) و همچنین پلتفرم‌های لایه ۲ بیشتری متصل کند. امکانات هیجان‌انگیزتر نسخه ۲.۰ نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجربه فارمینگ نقدینگی یکپارچه: سی بریج ۲.۰ به هر تأمین‌کننده نقدینگی اجازه تأمین نقدینگی در هر استخر نقدینگی مشوقی را می‌دهد. این پل بدین ترتیب تجربه فارمینگ نقدینگی یکپارچه‌ای را برای شما فراهم می‌کند. به همین شکل شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ اقدامات اضافه استیکینگ توکن‌های LP، به‌صورت خودکار فارمینگ نقدینگی را آغاز کنید.
  • حالا با cBridge شبکه سلر، برداشت تک زنجیره‌ای نقدینگی نیز کاملا امکان‌پذیر است. تأمین‌کنندگان نقدینگی حالا قادرند نقدینگی‌های خود که در زنجیره‌های مختلف قرار دارد را در یک زنجیره واحد ترکیب کرده و سپس آن نقدینگی را برداشت کنند. بدین ترتیب آن‌ها مخارج عملیاتی کلی را به‌طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهند.

شبکه سلر با در نظر گرفتن توسعه‌دهندگان، امکانات درون فازی دیگری را نیز برای cBridge نسخه ۲.۰ منتشر خواهد کرد. یک SDK ظاهری برچسب سفید که به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز چندزنجیره‌ای اجازه می‌دهد که تجربه میان زنجیره‌ای داخلی را داشته باشند.

این اپلیکیشن چه کارایی دارد؟

همچنین این پل یک پیام‌رسان میان زنجیره‌ای برای NFT و موضوعات بیشتری را می‌سازد که به توسعه‌دهندگان، توان ساخت اپلیکیشن‌هایی فراتر از انتقالات دارایی میان زنجیره‌ای ساده را می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها شامل تولید NFT و صرافی‌های غیرمتمرکز میان زنجیره‌ای می‌شود که می‌توانند پل دارایی جهانی جالبی را بسازند که شاید به مدلی برای سیستم‌های CBDC آینده تبدیل شود.

«دکتر مو دونگ» بنیان‌گذار ارز سلر می‌گوید: «دستیابی به ۱ میلیارد دلار در معاملات، مدرک فوق‌العاده‌ای از تلاش تیم ما در طراحی آنچه بوده که باور داریم، بهترین پل میان زنجیره‌ای است. cBridge شبکه سلر نسخه ۲.۰ ساخته شده است تا تجربه کاربری بسیار ساده‌تری را با سیستم مدیریت نقدینگی چندزنجیره‌ای بسیار عمیق و مقیاس‌پذیر بسازد. این پل قصد دارد تا بدین ترتیب، از حجم انتقال میان زنجیره‌ای روزانه میلیارد دلاری در تمام اکوسیستم، پشتیبانی کند.»

درباره شبکه سلر

شبکه سلر یک پلتفرم مقیاس‌پذیر لایه ۲ است که اپلیکیشن‌های کم هزینه، ایمن و سریع بلاک چین موجود در اتریوم و دیگر بلاک چین‌ها را به پذیرش عمده می‌رساند. شبکه سلر اولین شبکه کانال ملی عمومی را ساخته و به حرکت دادن مرز مقیاس لایه ۲ با استفاده از فناوری رول آپ پیشرفته، ادامه می‌دهد.

اپلیکیشن‌ها و میان‌افزارهای اصلی همچون سی بریج، امورمالی لایه ۲ و اپلیکیشن‌های اکوسیستم بیشتری که بر روی شبکه سلر ساخته شده‌اند، مخاطبان گسترده‌تری را در فضای دیفای، قابلیت همکاری بلاک چین و بازی به خود جذب کرده‌اند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/19/celers-cbridge-surpasses-1-billion-in-transaction-volume-in-four-months/

Comments (0)
Add Comment