افراد مشهور بیت کوین را روی دست گرفته اند

سال ۲۰۲۰ شاهد استقبال افراد سرشناس بسیاری از بازار بیت کوین بوده ایم. واقعیت این است که شاید باید زودتر از اینها افراد مشهور بیت کوین را کشف می کردند. اما در هر صورت به نظر می رسد که این اتفاق روی داده است.

 چهره های شناخته شده همواره برای معرفی محصولات، برند ها و خدمات جدید به کار گرفته شده اند. بازار رمزارز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در سالی که پشت سر گذاشتیم نام های بزرگی در میان سرمایه گذاران بیت کوین دیده شدند. نام های بزرگی از صنعت سرگرمی وارد فضای رمزارز شدند و پروژه های منحصر به فردی را آغاز کرده اند. برخی از آنها به فعالیت خود ادامه داده اند، برخی از میدان به در رفته اند و برخی نیز برای ورود به این بازار خسارت هایی را متحمل شده اند.

در سال ۲۰۲۰ هنرمندان و افراد سرشناس زیادی از شاخه های متفاوت وارد دنیای رمزارز شدند. درست مانند همیشه دنیای رمزارز برای تازه وارد ها بیار هیجان انگیز بوده است. ورود این افراد و نوآوری هایی که با خود به همراه می آوردند برای تمام اعضای جامعه جالب توجه است. در ادامه نگاهی به برخی از سرشناس ترین افرادی می اندازیم که این بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند. در ادامه افرادی که بازار رمزارز را ترک کرده اند و کسانی که به این بازار علاقه نشان داده اند را می شناسیم.

Akon رویکرد شهر آفریقایی بر پایه رمزارز

Akon ستاره موسیقی آمریکایی است. او در تمام جهان شناخته شده است. او در کنار هنر خود انسان دوستی را نیز به معرض نمایش گذاشته است. او ابداعات تازه ای را در آفریقا پیاده سازی کرده است و به تامین انرژی خورشیدی برای ۲۸ کشور قاره کمک کرده است. این هوادار واقعی بیت کوین و تکنولوژی بلاک چین است.

 در سال ۲۰۱۸ Akon از برنامه های خود برای راه اندازی رمزارزی به نام Akoin نیز پرده برداری کرد. او اعلام کرد که این ارز به ارز بومی کشور آینده نگرانه او در زادگاهش سنگال تبدیل می شود. این برنامه های چند سال قبل به عموم اطلاع داده شد. شهر مورد نظر او با استفاده از ۶ میلیارد دلار رمزارز ایجاد می شود. این شهر قرار است در زمینی به اندازه ۲۰۰۰ هکتار ساخته می شود. این زمین به عنوان هدیه از سوی رئیس جمهور سنگال به او اهدا شده است.

شهر Akon

 مکی سال (Macky Sall ) رئیس جمهور سنگال این زمین را در نزدیکی دکار پایتخت سنگاپور در اختیار این هنرمند گذاشته است. انتظار می رود که کار ساخت این شهر در طول چند ماه آینده آغاز می شود. با این تفاسیر کار ساخت این شهر تا سال ۲۰۲۳ به پایان می رسد. قرارداد ساخت این شهر نیز با یک شرکت مهندسی آمریکایی بسته شده است.

 زیرساخت های اصلی مانند جاده ها، فاضلاب ها ، پنل های خورشیدی در فاز اول ساخته شده است. در کنار این زیرساخت ها مجتمع درمانی، مراکز خرید، مناطق مسکونی ، هتل ها و ایستگاه های پلیس  ساخته می شوند. در کنار این زیرساخت ها پارک ها ، استادیوم های ورزشی، مجتمع صنعتی و دانشگاه ها نیز ایجاد می شوند. تمام این موارد فاز اول ساخت و ساز ایجاد می شوند. این شهر تا حد زیادی به انرژی خورشیدی وابسته خواهد بود.

 با توجه به اطلاعاتی که در مقاله سفید (White Paper) این طرح درج شده است، فاز دوم توسعه نیز ظرف ۵ سال تکمیل می شود. این شهر از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹ تکمیل می شود. این شهر تا سال ۲۰۳۰ آماده سکونت می شود. اما ایده ساخت این شهر نیز در حال حاضر نام و نشان خوبی را برای Akon به همراه داشته است.

آریا استارک نیز عاشق بیت کوین شده است

 میسی ویلیام (Maisie Williams) بازیگر سریال محبوب بازی تاج و تخت نیز این بازار را رها نکرده است. شاید آخرین قسمت این سریال برای بسیاری از هواداران ناامید کننده بوده باشد، اما این بازیگر در کنار شخصیت آریا در فیلم در زندگی واقعی نیز بسیار محبوب شده است. او در کنار دیگر افراد مشهور بیت کوین را انتخاب کرده است.

 آریا نیز در ماه نوامبر با انتشار توییتی از هواداران خود برای خرید بیت کوین نظرسجی کرد. او از ۲.۷ میلیون هودار خود پرسید که آیا باید بیت کوین را بخرد و وارد جایگاه خرید (Long) شود یا خیر. ۹۰۰ هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کرده اند. ۳۴۰۰ نفر این پیام را مجددا در توییتر خود منتشر کرده اند. ۳۷۰۰ نفر زیر این پیام اظهار نظر کرده اند. ۱۶ هزار نفر این پست را پسندیده اند.

افراد مشهور بیت کوین

۵۳ درصد از  شرکت کنندگان نظر منفی خود را اعلام کردند. مجری برنامه رادیویی Renowned Crypto نیز در پاسخ به این سوال ویلیام گفت «یا بیت کوین یا هیچی». در نهایت ویلیام تصمیم خود را گرفت و بیت کوین را خریداری کرد. هرچه باشد آریا استارک همیشه همه چیز را به شیوه خودش انجام می دهد.

پاریس هیلتون Paris Hilton

پاریس هیلتون چهره شناخته شده آمریکایی، بازیگر، مدل، ستاره برنامه های تلویزیونی، دی جی و خواننده به یک سرمایه گذار خطر پذیر نیز تبدیل شده است.

 در سال ۲۰۱۷ هیلتون اندکی در بازار رمزارز سرمایه گذاری کرد. او نسبت به عرضه اولیه LydianCoin  علاقه نشان داده است. پس از این که بنیان گذاری این ارز به جرم خشونت و خیانت محکوم شد از این بازار کنار کشید. او تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار رمزارز نشد. در ماه آگوستو پس از  فروش آثار هنری و الکترونیکی او به ارزش ۴۰ اتر به فروش رسید دوباره به بازار رمزارز روی آورد. ارز اترویم های او در آن زمان برابر با ۱۷ هزار دلار بود.

Yolo رپر نیز بیت کوین خرید

 به دنبال ویلیام، YOLO نیز با خرید بیت کوین وارد دنیای رمزارز شد. در ویدیوی کوتاهی که در اینستاگرام او منتظر شده است او اعلام کرد که ۶ میلیون دلار بیت کوین را در ماه اکتبر خریداری کرده است و درادامه گفت YOLO (You only live once) به این معنا که «تو فقط یکبار زندگی می کنی». اگر او درست گفته باشد و بیت کوین هایی که درآن تاریخ خریداری کرده است را نفروخته باشد، ارزش دارایی او  در حال حاضر به ۹ میلیون دلار می رسد.

استوین سیگل (Steven Seagel) سمبلی برای بازار رمزارز

 تعداد کمی از افراد مشهور بیت کوین را انتخاب کرده اند. برخی از آن ها نیز با نامساعد شدن اوضاع از بازار خارج شده اند.

استیون سیگل نیز در پروژه ای به نام Bitcoiin2Gen همکاری کرد که به نظر می رسید نسخه بهتری از بیت کوین باشد. او به عنوان سفیر این پروژه عرضه اولیه را آغاز کرد. اما این اقدام در نهایت او را به دردسر بزرگی انداخت.

او ماه ها این ارز را در شبکه های اجتماعی خود تبلیغ می کرد. در بازار ارزش این رمزارز برابر با ۲۵۰ هزار دلار بود. این پروژه توجه دولت را به خود جلب کرد. او سر انجام از سوی دولت متهم شناخته شد.

در فوریه از او خواسته شد که تمام پولی که از این راه به دست آورده است را باز گرداند. بر اساس اطلاعات موجود او ۱۵۷ هزار دلار را به این شکل جمع آوری کرده بود. او در نهایت جریمه ۳۳۰ هزار کمسیون بورس و اوراق بهادار را پذیرفت.

 بازار رمزارز اتفاقات متفاوتی را پشت سر گذاشته است و شاهد ورود افراد متفاوتی به بازار بوده است. این امر در آینده به ورود دیگران نیز کمک می کند. چهرهای سرشناس و سرمایه گذاران بسیاری این ارز را برای سرمایه گذاری های خود انتخاب کرده اند. شما نیزمی توانید به جمع این افراد بپیوندید و این دارایی را به سبد سرمایه خود بیفزایید. برای انجام این کار می توانید با ما در رمزارز مارکت همراه باشید. با ما در کنار اطلاع از آخرین اخبار دنیای رمزارز قیمت بیت کوین را نیز زیر نظر داشته باشید.

منبع

https://cointelegraph.com/news/celebs-and-crypto-in-2020-blockchain-cities-bitcoin-newbies-and-twitter-trolling

Comments (0)
Add Comment