چین لینک (Chainlink) چیست؟

چین لینک (Chainlink) چیست؟

چین لینک (Chainlink) یک شبکه رسمی غیرمتمرکز است. هدف آن اتصال قرارداد هوشمند با داده­ های دنیای واقعی است. این شبکه توسط سرگئی نظروف ساخته شد و بنیان­گذار دیگر آن استیو الیس بود. این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۱۷ یک ICO برگزار کرد و ۳۲ میلیون دلار سرمایه جمع کرد. در آن زمان به طور مجموع ۱ میلیارد توکن LINK داشت. LINK یا همان رمزارز بومی شبکه اوراکل غیرمتمرکز چین لینک! برای انجام پرداخت به اپراتورهای گره استفاده می ­شود.

شبکه Chainlink دارای یک سیستم خوشنام و معروف است. از این رو تأمین­ کنندگان گره که مقدار زیادی LINK دارند می ­توانند با قراردادهای بزرگتر پاداش دریافت کنند. در حالی که عدم ارائه اطلاعات دقیق منجر به کسر توکن آنها می­شود. توسعه­ دهندگان LINK را به عنوان یک توکن ERC20 توصیف می­ کنند. قابلیت انتقال ERC223 اضافی و فراخوانی عملیاتی انتقال (آدرس، unit 256، بایت­ها) این امکان را فراهم می­ آورد که توکن­ ها طی یک معامله واحد! با قراردادهایی دریافت و پردازش شوند.

به دنبال ۳۲ میلیون دلار LINK ICO در سال ۲۰۱۷، ۳۲ درصد توکن­ های LINK برای تشویق اکوسیستم به اپراتورهای گره ارسال شدند. ۳۰ درصد برای توسعه در چین لینک باقی ماندند. (۳۵ درصد در مرحله فروش عمومی توکن، فروخته شد)

اوراکل چیست؟

چین لینک پلت­فرمی است که هدف آن پرکردن شکاف بین قراردادهای هوشمند مبتنی بر فن­آوری زنجیره بلوک (ساخته شده توسط اتریوم) و برنامه ­های دنیای واقعی است. چونکه زنجیره بلوک­ ها نمی ­توانند به داده­ های خارج از شبکه خود دسترسی داشته باشند، لازم است اوراکل (یک ابزار defi) به عنوان فیدهای داده در قراردادهای هوشمند عمل کند. در مورد Chainlink ، اوراکل­ ها به شبکه اتریوم متصل می­شوند.

اوراکل ­ها داده­ های خارجی (مثل دما، آب و هوا) را تأمین می­کنند که در صورت تحقق شرایط از پیش تعیین ­شده، قراردادهای هوشمند را به اجرا در می­آورد. شرکت­ کنندگان در شبکه چین لینک (از طریق جوایز) برای ارائه قراردادهای هوشمند با دسترسی به فیدهای داده خارجی مانند اطلاعات API تشویق می­شوند.

در صورتی که کاربران تمایل به دسترسی به داده­ های خارج از زنجیره داشته باشند، می­ توانند قرارداد درخواستی را به شبکه چین لینک ارسال کنند. این قراردادها با قرارداد درخواستی با اوراکل ­های مناسب مطابقت دارد. این قراردادها شامل قرارداد اعتبار، قرارداد تطبیق سفارش و قرارداد متراکم می ­باشد. قرارداد متراکم داده­ های اوراکل­های انتخاب ­شده را برای یافتن دقیق­ ترین نتیجه جمع می­ کند.

شما کاربر گرامی می توانید برای مطالعه بیشتر و تخصصی تر در خصوص رمز ارز و Chainlink روی لینک کلیک نمایید و یا با مراجعه به وب سایت رمز ارز مارکت اطلاعات لازم را در این خصوص بدست آورید.

Comments (0)
Add Comment