به روز رسانی چین لینک هنگام پیوند افزایش سرعت شبکه

توسعه ‎دهندگان چین لینک، جمع ‎کننده داده خارج از شبکه را راه‎ اندازی کرده‎ اند. و از طریق این جمع‎ کننده سرعت را تا ده برابر  افزایش داده اند. به روز رسانی چین لینک موضوع است، که در ادامه به آن می‎پردازیم.  طبق مقاله منتشر شده در وبلاگ پروژه تیم چین لینک،  به‎ روزرسانی بزرگی در   Off-Chain Reporting (OCR) شبکه اصلی رخ داده است. این به ‎روزرسانی در زمان راه‎اندازی Ethereum در سال ۲۰۱۹ رخ داده است. البته، قبلا داده ‎ها را در شبکه جمع ‎آوری می‎کردند، که این مسئله منجر به افزایش هزینه ‎ها آنها می‎شده است.  بنیانگذار چین لینک، جناب سرگی نازارو می‎گوید: این مسئله باعث افزایش حجم داده‎ ها و در نهایت ایجاد مشکلات مختلف در حین دسترسی به داده‎ ها می‎شده است.

این به‎ روزرسانی که در حوزه توسعه لینک چین انجام گرفته است، قبلاً در کانال‎ های قیمت ETH / USD و LINK / USD ارائه شده است. و این داده‎ ها گره‎ های ترکیبی شبکه لینک چین را ارائه  می‎دهند. و هر داده قبل از انتقال اطلاعات به درون شبکه، هر گره را از منبع داده جدا کرده و سپس آن را در محل جدید جایگذاری می‎کند. این داده‎ ها، در قرارداد برنامه‎ های هوشمندی همچون صنعت DeFi توزیع شده ‎اند.

بیشتر بخوانید

به روز رسانی چین لینک

به گفته توسعه‎ دهندگان، این آپدیت و به‎روزرسانی میزان گاز مصرفی را مقدار زیادی در حین توسعه لینک چین کاهش داده است. و از ابتدای هفته متوسط هزینه ارسال از ۴۰ دلار فراتر رفته است. اما در حال حاضر، این مبلغ به ۱۷ دلار کاهش یافته است. به گفته نازارو، این به‎روزرسانی حجم  بار شبکه Ethereum را کاهش داده است. علاوه‎بر این،  محاسبات OCR که در بخش زنجیره انجام داده بودیم، به محیط خارجی منتقل شده است. و این موضوع منجر به افزایش ۱۰ برابری بهره‎وری ما برای  توسعه لینک چین شده است.

مطالب دیگر را بخوانید