رئیس بانک روسیه; سرمایه گذرای در بازار ارز دیجیتال خطرناک است

رئیس بانک روسیه موضع سختگیرانه‌ خود را در مقابل بیت کوین حفظ کرده است. این در حالی است که انتقادهای زیادی در مورد نحوه برخورد بانک با تنظیم دارایی‌های دیجیتال وجود دارد.

موضع سختگیرانه رئیس بانک روسیه در مقابل بیت کوین

رئیس بانک روسیه همچنان به مخالف خود با بازارهای ارز دیجیتال ادامه می‌دهد. در این میان نگرانی‌های زیادی در بین مردم به وجود آمده است. آن‌ها نمی‌‌خواهند که کشورشان شانس حضور در صنعت دارایی‌های دیجیتال را از دست بدهد.

اِلویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، روز دوشنبه با روزنامه Komsomolskaya مصاحبه‌ای داشت. او در این مصاحبه موضع منفی خود را در مقابل بازار ارز دیجیتال بیان کرد. علاوه بر این، او اعلام کرد که بازار رمز ارز یکی از خطرناک ترین سرمایه گذاری‌ها است.

نابیولینا، بازار رمز ارز را هم‌تراز با دیگر فضاهای سرمایه گذاری دانست. یکی از این سرمایه گذرای‌های ریسک پذیر، بازارهای معاملات خارجی یا همان بازار ارز است. او اذعان داشت که “از دست دادن سرمایه در بازارهای ارز بسیار راحت‌تر از به دست آوردن آن است.” او همچنین بیان کرد که “دارایی‌های رمز ارز پر مخاطره” ریسک پذیرتر نیز هستند.

رئیس بانک روسیه گفت که قیمت‌ها در بازار کریپتو کارنسی بسیار ناپایدار است. او در ادامه سخنان خود افزود که “ضررها در این بازار بسیار زیاد است.” وی همچنین تاکید کرد که بانک روسیه سرمایه گذاری در بازار رمز ارز را به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کند.

“بانک مرکزی هیچگاه در مورد سرمایه گذاری مشاوره نمی‌دهد. اما در این مورد خاص، بانک قطعا سرمایه گذاری در این بازار را توصیه نمی‌کند.”

انتقادهای فزاینده نسبت بانک مرکزی روسیه

نابیولینا، اظهار داشت که رمز ارزهایی مثل بیت کوین، پول جعلی هستند. او معتقد بود که باید از این ارزهای دیجیتال استفاده شود. در سال ۲۰۱۷، او محبوبیت بازار ارز دیجیتال در میان مردم را مثل هجوم مردم به سمت طلا دانست.

نایولینا، با وجود تردید در بازار ارز دیجیتال، در مورد روبل، پروژه ارز دیجیتال بانک، ابراز امیدواری کرد. او سال گذشته اعلام کرد که روبل دیجیتال، بدون وجود واسطه‌های مالی، به کسب و کارها کمک خواهد کرد.

انتقادهای زیادی نسبت به موضع سختگیرانه رئیس بانک روسیه نسبت به ارز دیجیتال وجود دارد. یکی از اعضای دوما دولتی (State Duma) اتهام کوته‌بینی در صنعت را به بانک روسیه زد. اولگ دریپاسکا (Oleg Deripaska ) یکی از سرمایه گذاران روسی در حوزه صنعت است. او هفته گذشته بانک مرکزی را به علت عدم شناسایی ارزهای دیجیتال مورد حمله قرار داد.

در آخر

 رئیس بانک روسیه اعلام کرده است که به هیچ عنوان از بازار ارز دیجیتال حمایت نمی‌کند. این بانک سرمایه گذاری در بازار ریسک پذیری مثل ارز دیجیتال را رد کرد. رئیس این بانک، اِلویرا نابیولینا، در مصاحبه خود اعلام کرد که سرمایه گذاری در بازار رمز ارز خطرناک است. طبق نظریه وی، در این بازار نسبت سودآوری به ضرر بسیار کم است. بانک روسیه همچنین بیان کرد که سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی را به مردم توصیه نمی‌کند.

این اقدام بانک مرکزی با انتقادهای زیادی همراه بود. یکی از شخصیت‌های برجسته نیز این اقدام بانک روسیه را نشانه کوته فکری آن دانستند. با توجه به این خبر که در رمز ارز مارکت منتشر شده است، نظر شما در مورد این نظریه بانک روسیه چیست؟ به نظر شما چرا بانک روسیه از بازار ارز دیجیتال حمایت نمی‌کند؟ آیا دلیل خاصی برای عدم پذیرش بیت کوین توسط این بانک وجود دارد؟

https://cointelegraph.com/news/crypto-is-the-most-dangerous-investment-bank-of-russia-governor-says

Comments (0)
Add Comment