سرکوب ارزهای دیجیتال در چین همچنان ادامه دارد

سرکوب ارزهای دیجیتال در چین آنطور که خبرهای اخیر نشان می‌دهند، همچنان ادامه خواهد یافت. در حقیقت اخیرا یکی از سایت‌های اخبار ارزهای دیجیتال مشهور چینی به‌طور کامل بسته شد. به‌دنبال بسته شدن این سایت، می‌توان گفت که کشور چین همچنان به سرکوب کریپتو ادامه می‌دهد.

سرکوب ارزهای دیجیتال در چین

سایت مشهور «اخبار زنجیره» (ChainNews)، یکی از وبسایت‌های پیشگام مربوط به اخبار ارزهای دیجیتال کشور چین است. این وبسایت مهم، حالا دیگر آنلاین نیست و بسته شده است. سایت ChainNews در تاریخ ۱۵ام نوامبر توئیتی را منتشر کرد. این توئیت مبنی بر آن بود که این وبسایت مشهور به‌دلیل تعمیرات زمان‌بندی، بین ۸ تا ۱۰ ساعت بسته خواهد شد. شما می‌توانید توئیت اصلی را از طریق لینک زیر بخوانید:

https://twitter.com/ChainNewscom/status/1460181985251393537

وبسایت ChainNews حالا در طول ۱۰ روز گذشته، کاملا آفلاین بوده است و این‌طور به‌نظر می‌رسد که این سایت، بسته شده باشد. «فنگ لیو» در یک پیام توئیتری به سایت کوین دسک (CoinDesk) گفته بود که سایت چینی اخبار زنجیره، کاملا بسته شده است. البته «فنگ لیو» از آنکه نظر بیشتری در رابطه با آخرین جریانات بدهد، سر باز زد.

کشور چین در تاریخ ۲۴ سپتامبر، بیانیه‌ای درباره سرکوب ارزهای دیجیتال در چین صادر کرد. این کشور گفت که قطعا اقدامات سانسوری را در راستای سایت‌های خبری ارزهای دیجیتال این کشور، در پیش خواهد گرفت. حالا با گذر زمان، کشور چین بیشتر و بیشتر تجارت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را سرکوب و محدود می‌کند.

در حقیقت بستن سایت مشهور ChainNews چینی به‌خوبی ثابت می‌کند که این کشور چه اقدامات سانسوری سختگیرانه‌ای را در راستای رسانه اخبار ارزهای دیجیتال، در پیش گرفته است. او دیلی (Odaily) نیز سایت آنلاین دیگری است که ارزهای دیجیتال و همچنین توکن‌های غیرقابل معاوضه را تحت پوشش قرار می‌دهد. این سایت نیز طی چند روز اخیر بسته شده است. هیچکدام از این دو شرکت بلافاصله به درخواست اظهار نظر روز چهارشنبه پاسخ ندادند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/26/china-continues-crackdown-on-crypto-as-famous-chinese-crypto-news-site-shuts-down/

Comments (0)
Add Comment