پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس در زمینه ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس در رابطه با ارزهای دیجیتال اخیرا منتشر شده است. در حقیقت، مدیر ارشد تولید صرافی کوین بیس، ۱۰ پیش‌بینی را در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال برای سال ۲۰۲۲ ارائه داده است.

پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس

«سوروجیت چاترجی» مدیر ارشد تولید صرافی کوین بیس، ۱۰ پیش‌بینی را در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ ارائه کرده است. سال ۲۰۲۱، سال فوق‌العاده‌ای برای بازار ارزهای دیجیتال بود. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به ۷۰% سال به سال رسید و ارزش کلی قفل شده بازار بخش دیفای از مرز ۱۵۰ میلیارد دلار عبور کرد. NFT به‌عنوان بخش جدیدی از این عرصه ظهور کرد و کل بازار را به تسخیر خود درآورد؛ چراکه شرکت‌های برتری همچون فراری، ویزا و غیره همه و همه به NFTها و متاورس پیوستند.

با ما همراه باشید تا در ادامه به ۱۰ پیش‌بینی از سوی صرافی کوین بیس در رابطه با وضعیت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بپردازیم. این پیش‌بینی‌ها را نیز مدیر ارشد تولید این صرافی، «سوروجیت چاترجی»، ارائه داده است.

مقیاس‌پذیری اتریوم افزایش می‌یابد اما زنجیره‌های لایه ۱ جدیدتری شاهد رشد قابل توجهی خواهند بود

اولین پیش‌بینی از پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس، در رابطه با اتریوم و زنجیره‌های جدید لایه ۱ است. از آنجایی که میلیون‌ها کاربر جدید در آینده به ارزهای دیجیتال و وب ۳ ملحق می‌شوند، پس احتمالا مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم نیز افزایش خواهد یافت. اما مدیر ارشد تولید صرافی کوین بیس با ظهور اتریوم ۲ (Eth2) و بسیاری از دیگر رول آپ‌های لایه ۲، در رابطه با پیشرفت‌های مقیاس‌پذیری اتریوم خوش‌بین است. او همچنین درباره سولانا (Solana)، آوالانچ (Avalanche) و دیگر زنجیره‌های لایه ۱ نیز اطمینان دارد. به‌علاوه، زنجیره‌های لایه ۱ جدیدی با تمرکز بر موارد استفاده مشخصی همچون بازی یا شبکه‌های اجتماعی ظهور خواهند کرد.

پیشرفت‌های کاربردی قابل‌توجهی در پل‌های لایه ۱ به لایه ۲ به وجود می‌آید

طبق گفته «چاترجی»، هرچه شبکه‌های لایه ۱ ترکشن بیشتری به‌دست می‌آورند و لایه‌های ۲ بزرگ‌تر می‌شوند، صنعت ارزهای دیجیتال هم ناامیدانه به‌دنبال پیشرفت و توسعه از نظر سرعت و کاربرد در لایه ۱ و همچنین پل‌های لایه ۱ و لایه ۲ می‌گردد. از نظر وی، در سال آتی شاهد پیشرفت‌های جالبی در کاربرد و قابلیت‌های استفاده این پل‌ها خواهیم بود.

فناوری اثبات دانش صفر می‌تواند ترکشن بیشتری به‌دست آورد

هرچه زنجیره‌های لایه ۱ با کاربردهای بیشتر، مسدود می‌شوند، فناوری رول آپ دانش صفر می‌تواند بیشتر نظر سرمایه‌گذاران و همچنین کاربران را به خود جلب کند. این نیز از دیگر پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس است. یک مورد استفاده جدید ظهور می‌کند که حریم خصوصی محور است و شامل اپلیکیشن‌های ایمن از نظر حریم خصوصی و همچنین مدل‌های بازی می‌شود که حریم خصوصی در مرکز آن‌ها قرار دارد. همین اپلیکیشن‌ها ممکن است توجهات نظارتی بیشتری را به عرصه ارزهای دیجیتال جلب کنند. چراکه مراحل احراز هویتی و امنیتی، می‌تواند یک چالش واقعی در شبکه‌های حریم خصوصی محور باشد.

دیفای تنظیم می‌شود و گواهی‌های احراز هویتی درون زنجیره‌ای پدید می‌آید

بسیاری از پروتکل‌های دیفای، تنظیم مقررات را با آغوش باز می‌پذیرند و استخرهای کاربری احراز هویتی جداگانه‌ای خواهند ساخت. هویت غیرمتمرکز و سرویس‌های گواهی احراز هویتی درون زنجیره‌ای، نقشی اساسی را در اتصال هویت واقعی کاربران با نقاط پایانی کیف پول دیفای آن‌ها، ایفا خواهند کرد. مقبولیت آدرس‌های نوع ENS بیشتری نیز وجود خواهد داشت. همچنین سیستم‌های جدیدی از name resolution درون زنجیره‌ای هم پدیدار خواهند شد.

نهادها نقش بسیار بزرگ‌تری را در مشارکت دیفای ایفا خواهند کرد

نهادها و مؤسسات هرروز بیش از پیش به مشارکت در دیفای، علاقه‌مند می‌شوند. این مؤسسات به بازگشت‌های مبنی بر بهره بیشتر از متوسطی جذب می‌شوند. با وجود این، آن‌ها همچنین برای مشارکت در دیفای، مردد هستند. این نیز از دیگر پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس است. مؤسسات می‌خواهند مطمئن شوند که فقط و فقط با طرفین شناخته شده‌ای معامله می‌کنند که روند احراز هویتی را به‌خوبی تکمیل کرده‌اند. رشد دیفای تنظیم شده و گواهی‌های احراز هویتی درون زنجیره‌ای، به مؤسسات کمک خواهد کرد که اطمینان بیشتری را در زمینه دیفای به‌دست آورند.

بیمه دیفای ظهور خواهد کرد

از آنجایی که دیفای روزبه‌روز بیشتر می‌شود، پس قطعا به هدف موردعلاقه هک‌های امنیتی تبدیل خواهد شد. طبق گفته شرکت لندنی Elliptic، ارزش کلی که در کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌های دیفای در سال ۲۰۲۱ از دست رفت، بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است. برای محافظت از کاربران در برابر حمله‌های هکی، پروتکل‌های بیمه‌ای قابل اجرایی در سال ۲۰۲۲ ظهور خواهد کرد که سرمایه‌های کاربران را در مقابل نقص‌های امنیتی، بیمه می‌کند.

جوامع مبنی بر NFT رقابت مادی برای شبکه‌های اجتماعی وب ۲.۰ به وجود می‌آورند

NFTها، تکامل هویت دیجیتال بعدی کاربران و همچنین گذرنامه آن‌ها به متاورس هستند. کاربران بر اساس انواع NFTهایی که دارند، در جوامع کوچک و مختلفی گرد هم می‌آیند. متاورس‌های ساخته‌شده کاربران، آینده شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. این متاورس‌ها، تهدیدی برای نسخه‌های متمرکز تبلیغات محور شبکه‌های اجتماعی امروزی نیز به‌شمار می‌روند. این هم از دیگر پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس بود که موردتوجه بسیاری قرار گرفته است.

برندها شروع به مشارکت فعال در متاورس و NFTها می‌کنند

برندهای بسیاری در حال فهمیدن این موضوع هستند که NFTها ابزار بهتری برای تبلیغ برند آن‌ها و ایجاد اعتماد میان آن‌ها و افراد به‌شمار می‌روند. شرکت‌های کوکا کولا، کمپل، دولچه و گابانا، ویزا و چارمین در سال ۲۰۲۱، مجموعه‌های NFT خود را منتشر کردند. شرکت آدیداس هم اخیرا پروژه متاورس جدیدی را با برند Bored Ape Yacht Club راه‌اندازی کرد. ابتکار عمل‌های بازاریابی برند جالب‌تری با استفاده از NFTها، درست مانند اینستاگرام، در سال ۲۰۲۲ به وجود خواهد آمد.

شرکت‌های وب ۲ از خواب بیدار می‌شوند و وب ۳ را امتحان می‌کنند

فیسبوک در حال حاضر در حال تلاش است تا خود را به‌عنوان یک شرکت وب ۳ از نو راه‌اندازی کند. پس قطعا شرکت‌های وب ۲ بزرگ دیگری هم خواهند بود که در سال ۲۰۲۲ شروع به امتحان وب ۳ و متاورس کنند. با وجود این، بسیاری از این شرکت‌ها احتمالا نسخه‌های شبکه بسته و متمرکزی از متاورس را هم خواهند ساخت.

زمان DAO 2.0 خواهد بود

DAOها یا سازمان‌های خودگردان مستقل هم بالغ‌تر شده و بیشتر به جریان اصلی تبدیل می‌شوند. این نیز آخرین پیش‌بینی از پیش‌بینی‌های ۲۰۲۲ کوین بیس است. افراد بیشتری به DAOها ملحق می‌شوند. این سازمان‌ها با چالش‌های جدیدی از لحاظ آن روبه‌رو می‌شوند که نحوه ادغام و تملک (M&A) و حقوق و مزایا را متوجه شوند. به‌علاوه آن‌ها باید با هماهنگ کردن فعالیت‌ها در سازمان‌های بزرگ و بزرگ‌تر نیز کنار بیایند. تنظیم‌کنندگان قانون نیز بیشتر به DAOها علاقه‌مند می‌شوند و تلاش می‌کنند تا نحوه کار DAOها را یاد بگیرند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/31/10-predictions-regarding-crypto-market-for-2022-from-coinbase-cpo/