سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین در سال ۲۰۲۱

بیش از ۷۰ درصد از مجریان مالی در شرکت های بزرگ سراسر جهان در حال بررسی بازار بیت کوین هستند. آنها پیش از اینکه ی سرمایه گذاری در بازار بیت کوین تصمیم قطعی بگیرد رفتار تمام سرمایه گذاران بازار را زیر نظر می گیرند. آنچه مشخص است اینکه سرمایه گذاری شرکت ها در بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بازار را متحول می کند.

در یک بررسی کوچک که روی موجودی آن مالی برنامه های اقتصادی آنها انجام شده است مشخص شد که پنج درصد از این شرکت ها قصد دارند در بیت کوین سرمایه گذاری کند. آنها بیت کوین را به عنوان یک سرمایه سازمانی انتخاب کردند. این در حالی است که ۱۱ درصد دیگر اعلام کردند که تا سال ۲۰۲۴ برای ورود به بازار بیت کوین آماده می شود.

نظرسنجی Gartner 

 این نظرسنجی از سوی شرکت Gartner و پس از انتشار خبر سرمایه گذاری تسلا انجام شد. شرکت تسلا یک و نیم میلیارد دلار از سرمایه های نقدی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است. روز سه شنبه این شرکت خبر فروش ۶۰۰ میلیون دلار اوراق را منتشر کرد. و قصد دارد با استفاده از پولی که از فروش این اوراق به دست می آورد در بیت کوین سرمایه گذاری کند.

در این نظرسنجی ۷۷ نفر شرکت کردند. در این میان ۵۰ مدیر ارشد مالی نیز دیده می شود. آنها نظرات متفاوتی در مورد آینده شرکت خود داشتند. بخش فناوری بیشتر از دیگر بخش ها به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند است. در حقیقت ۵۰ درصد از شرکت کنندگان به این بخش تعلق دارد. همه آنها پیش بینی می کنند که در آینده در رمز ارز سرمایه گذاری خواهد کرد. این مسئله هیچ ارتباطی به اندازه کسب و کار آنها ندارد.

 شرکت ها نگران آینده هستند

با وجود این که سرمایه گذاری  شرکت ها در بیت کوین  خبر خوشایندی است، اما به نظر می رسد آنها نگران هستند. نکته جالب توجه که در میان تمام شرکت کنندگان مشترک است نگرانی آنهاست. ۸۴ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که به دلیل نوسانات بسیار زیاد بازار بیت کوین نگران هستند. آنها نمی خواهند وضعیت مالی خود را به خطر بیندازند. به همین دلیل بسیاری از آن ها قصد دارند اندکی منتظر بمانند و روند آتی بازار را زیر نظر بگیرند. این رویکرد یکی از قدیمیترین رویکردهای سرمایه گذاری در بازار است انتظار و مشاهده.

۷۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که می خواهند بدانند دیگران چه تصمیمی درباره سرمایه گذاری در بیت کوین می گیرند. آنها بازار بیت کوین را زیر نظر گرفتند و رفتار و سرمایه گذاران را مطالعه می کنند. عمده ای از شرکت کنندگان نیز می خواهند بدانند که قوانین و دولت چه رویکردی را در مورد بیت کوین اتخاذ می کند. به این ترتیب می تواند تا حدودی خطرات همراه با سرمایه گذاری در یک دارای دیجیتال محاسبه کنند. 

 الکساندر بنت (Alexander Bant) مدیر تحقیقات برگزاری این نظرسنجی بوده است. او در این باره می گوید: مدیران ارشدی که وظیفه تخصیص دارایی برای سرمایه گذاری را بر عهده دارند نمی خواهند بر اساس حدس و گمان یک دارایی ناشناخته را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. او در ادامه می گوید:

« نباید فراموش کنیم که پدیده سرمایه گذاری در بیت کوین در تاریخ سرمایه گذاری شرکت ها یک پدیده نوپا به شمار می رود. به همین دلیل مدیران سرمایه گذاری نمی توانند بر اساس حدس و گمان ها سرمایه گذاری در یک دارایی ناشناخته را تضمین کنند».

 دیگر نگرانی های سرمایه گذاری  شرکت ها در بیت کوین

نگرانی های دیگر نیز در میان مدیران سرمایه گذاری مشاهده می شود. ۳۹ درصد از آنها نگران خطرات ناشی از سرمایه گذاری در بیت کوین هستند. ۳۸ درصدی مدیران نگران سرعت پایین پذیرش این عرض به عنوان یک ابزار معاملاتی هستند. ۳۰ درصد آنها نگران عدم درک صحیح این بازار هستند. ۲۵ درصد از آنها نگران حملات سایبری هستند. ۱۸ درصد از این مدیران سرمایه گذاری نگران محاسبات پیچیده برای برآورد سرمایه گذاری در بیت کوین هستند.

تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی به اندازه کافی زیاد نیست و دستیابی به یک نتیجه قطعی نیز دشوار است. اما نکته ای که به وضوح قابل مشاهده هست تاثیر سرمایه گذاری شرکتها در بازار بیت کوین است.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شرکت هایی که خارج از شاخص جهانی S&P فعالیت دارند چیزی در حدود ۲ تریلیون دلار پول نقد را در صندوق های خود نگهداری کردند. این میزان تقریباً دو برابر ارزش کل بازار بیت کوین در شرایط فعلی است. به همین ترتیب می توان گفت که هنوز دارایی بسیار زیادی برای ورود به بازار بیت کوین در بازار وجود دارد.

 فناوری و بیت کوین

 بخش فناوری به تنهایی برای سرمایه گذاری در بازار بیت کوین چیزی در حدود ۶۷۰ میلیارد دلار را در اختیار دارد. این در حالی است که بسیاری از این شرکت ها تاکنون تنها بخش کوچکی از دارایی خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. 

شرکت سرمابه گذاری ARK اعلام کرده است که اگر تمام شرکت هایی که در شاخص S&P 500 حضور دارند تنها ۱ درصد از درآمد خود را در بازار بیت کوین سرمایه گذاری کننید، قیمت این ارز متحول می شود. درواقع در این صورت ۴۰ هزار دلار به قیمت این ارز افزوده می شود. این اقدام قیمت این ارز را به ۹۰ هزار دلار می رساند. به گفته این شرکت سرمایه گذاری ، اگر این شرکت ها سرمایه گذاری خود در بیت کوین را به ۱۰ درصد برسانند، قیمت این ارز به ۴۰۰ هزار دلار می رسد. 

 این نظرسنجی در حالی انجام شده است که تنها ۶۶ درصد از مدیران سرمایه گذاری از تکنولوژی بلاک چین مطلع بودند. به این ترتیب با افزایش آگاهی آنها از این بازار سرمایه گذاران بیشتری به بازار بیت کوین سرازیر می شوند. 

خرید و فروش بیت کوین 

 بیت کوین دیگر تنها یک ارز دیجیتال نیست. این ارز آینده را در دستان خود گرفته است و در مسیر تغییر گام بر می دارد. با در نظر گرفتن تمام رویدادهایی که در این بازار شاهد بودیم، سرمایه گذاری  شرکت ها در بیت کوین چندان دور از انتظار نیست.

آنها در حال بررسی رفتار بیت کوین هستند و اگر به این نتیجه برسند که سرمایه گذاری در این بازار سود قابل توجهی را برای آنها در پی دارد، برای سرمایه گذاری وارد عمل می شوند. به این ترتیب بیت کوین همچنان در ابتدای مسیر است و هنوز مسیر زیادی را در ادامه روند صعودی پیش روی دارد.

 در سال جاری باید در انتظار سرمایه گذاری های بیشتری از سوی موسسات و شرکت ها باشیم. به این ترتیب قیمت این ارز به زوده چندین برابر خواهد شد. البته پیش بینی روند بازار کار ساده ای نیست. اما بیت کوین این نکته را به اثبات رسانده است که با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا می کند.

چرا که تقاضا برای خرید این ارز افزایش پیدا می کند. از طرفی موجودی این ارز نیز در حال کاهش است. همه چیز برای ثبت یک رکورد تاریخی آماده است. برای خرید بیت کوین با ما در رمزارز مارکت در تماس باشید و این ارز را به دارایی های خود اضافه کنید. 

 منبع 

https://cointelegraph.com/news/survey-finds-5-of-corporate-cfos-plan-to-buy-bitcoin-in-2021