کامپاند (Compound) چیست؟

کامپاند (Compound) چیست؟

کامپاند یک پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد از ارزهای رمزپایه سپرده‌گذاری کنند، وام بگیرند و سود کسب کنند. مکانیسم انجام این کار از طریق ایجاد بازارهای پول نقداست. بازارهای پول نقد برای ارزهای رمزپایه با تعیین نرخ بهره از طریق الگوریتم‌ها است.

دلیل اصلی محبوبیت آنها این است که آنها اولین سرمایه‌گذاری Coinbase در یک پروژه ارز رمزنگاری شده هستند. با توجه به مشخصات بالای بورس، با جلب توجه علاقه مندان به پروژه، قیمت توکن COMP در ماه اول راه اندازی تا ۳۷۰ دلار افزایش یافت. در حال حاضر، توکن در حال آماده سازی حدود ۱۵۰ دلار است چرا که برای یک حرکت دیگر آماده می‌شود.

کامپاند چیست؟

COMP به طور خلاصه:

  • COMP پروتکل بازار پول DeFi است.
  • دارندگان COMP در مورد آینده پروتکل حق رأی دارند.
  • سود به وام گیرندگان و وام دهندگان در بازارهای نقدینگی توکن توزیع می شود.
  • این رمز در صرافی های متنوع و مختلف معامله می شود.

این رمز ارز چگونه کار می‌کند؟

به طور خلاصه، پروتکل کامپاند مشابه بانک کار می‌کند. شما می توانید وجوه مختلفی را سپرده‌گذاری کنید و سود سالیانه سپرده‌های خود را کسب کنید. با توجه به این واقعیت که بانک‌های مرکزی جهان به سمت نرخ بهره منفی روی آورده‌اند، چنین ویژگی به ویژه جذاب است.

تفاوت عمده دیگر بانک‌های سنتی در این است که کامپاند از سپرده‌های ارز رمزنگاری شده شما حضانت ندارد. شما در واقع رمزنگاری خود را برای تعامل با یک قرارداد هوشمند می‌فرستید، به جای اینکه یک شرکت یا کاربر در انتهای دیگر معامله باشد. این ویژگی کلیدی است زیرا بدان معنی است که هیچ شخص یا مرجعی یا فرد دیگری نمی‌تواند وجوه شما را کنترل کند.

دلیل جالب توجه بودن این موضوع این است که Compound یک سیستم عامل DeFi است که نیازی به دنبال کردن نرخ بودجه فدرال ندارد. این می تواند کاری کاملا متفاوت انجام دهد و در برابر سانسور مقاوم است زیرا هیچ مرجع متمرکزی وجود ندارد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و فروش رمز ارز و یا بمنظور مطالعه بیشتر درباره مفهوم کامپاند Compound روی لینک های مربوطه کیلک نمایید.

Comments (0)
Add Comment