آموزش کار با MetaMask برای اتصال به Binance Smart Chain

نحوه نصب و شروع کار با MetaMask

برای کار با MetaMask می‌توان آن را از کروم یا فایرفاکس دانلود کرد. اگر از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنید هم می‌توانید روی اندروید و iOS آن را تهیه کنید. متناسب با هدف این آموزش، ما از نسخه فایرفاکس استفاده خواهیم کرد اما دستورالعمل‌ها تقریباً روی همه‌ی پلتفرم‌ها مشابه‌اند.

ابتدا به صفحه‌ی دانلود MetaMask بروید. از آنجا می‌توانید پلتفرم خود را انتخاب کنید و از دستورالعمل‌های نصب پیروی کنید و برنامه را روی دستگاه خود نصب کنید. به همین راحتی.

سپس طبق راهنمای خود برنامه پیش بروید. گزینه‌ی Create a Wallet را انتخاب کنید. عبارت بازیابی را جایی مخفی یادداشت کنید (ترجیحاً روی دستگاهی که متصل به اینترنت است این کار را انجام ندهید). بدون این عبارت نمی‌توانید سرمایه‌هایتان را در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن دستگاه بازیابی کنید. در صفحه بعدی گزینه مربوطه را تایید کنید مبنی بر اینکه این عبارت را یادداشت کردید.

حالا می‌توانید کیف پول خود را ببینید و به انتقال سرمایه بپردازید.

تنظیم کیف پول برای کار با MetaMask

احتمالاً در همان ابتدا متوجه شده‌اید که ما اینجا با یک کیف پول اتریوم سر و کار داریم. در بهترین حالت ممکن است این مورد با Binance Smart Chain DApps سازگار نباشد. در بدترین حالت ممکن است سرمایه‌ها را به آدرسی بفرستید که اصلاً قابلیت استفاده از آنها را ندارید.

بیایید این وضعیت را تغییر دهیم. بهتر است به قیمت Settings یا تنظیمات برویم تا کیف پول را به Smart Binance Chain تغییر دهیم.

در بخش تنظیمات، قسمت Networks را پیدا کنید.

روی Add Network در گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید تا به طور دستی Binance Smart Chain را انتخاب کنید، چون این گزینه در MetaMask لحاظ نشده است. بهتر است بدانیم که دو نتورک اینجا هست که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم: testnet یا mainnet. در ذیل پارامترهای مخصوص هر کدام از آنها مشخص شده است.

Mainnet (بهتر است از این استفاده کنید)

نام نت‌ورک: Smart Chain
آدرس RPC جدید: https://bsc-dataseed.binance.org/
ChainID: ۵۶
نشان: BNB
آدرس جستجوگر بلاک: https://bscscan.com

Testnet

نام نت‌ورک: Smart Chain – Testnet
آدرس RPC جدید: https://data-seed-prebsc-1-s1.binance.org:8545/
ChainID: ۹۷
نشان: BNB
آدرس جستجوگر بلاک: https://data-seed-prebsc-1-s1.binance.org:8545/

ما در این آموزش در testnet استفاده می‌کنیم، اما بهتر است mainnet استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید از MetaMask برای انتقال BNB یا توکن‌های Binance Smart Chain استفاده کنید، از هر دو بهره بگیرید.

هنگامی که نت‌ورک را ذخیره کردید و به منوی اصلی بازگشتید متوجه دو چیز جدید خواهید شد: ۱) نت‌ورک به طور خودکار به چیزی که شما انتخاب کردید تغییر یافت. و واحدها دیگر به ETH نیستند بلکه به BNB هستند.

انجام تراکنش (روی testnet)

نگذارید لوگوی اتریوم شما را گول بزند. ما به testnet مربوط به BSC وصل شده‌ایم. حالا باید کمی سرمایه پیدا کنید. Account 1 را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا آدرس خود را روی clipboard ذخیره کنید. سپس به Binance Smart Chain Faucet بروید و آن را در فرم جایگذاری کنید.

اگر می‌‌خواهید اپلیکیشنی را امتحان کنید که توکن‌های BEP-20 را پشتیبانی می‌کند، پگی کوین‌ها احتمالا توجه شما را بیشتر جلب خواهند کند. آن‌ها صرفاً توکن‌هایی هستند که از Binance Smart Chain صادر شده‌اند و به دارایی‌های زنجیره‌های دیگر (مانند BTC و XRP و USDT و غیره) متصل هستند. این بدان معنی است که همه آن ها با قیمتی یکسان به تجارت می‌پردازند.

فعلاً فقط از BNB استفاده می‌کنیم. روی Give me BNB کلیک کنید و از میان نوار داده‌ها مقداری که می‌خواهید دریافت کنید را انتخاب کنید. شاید لازم باشد چند دقیقه‌ای صبر کنید. دارایی‌ها به زودی روی کیف پول testnet ظاهر خواهند شد.

از اینجا می‌توانید سرمایه‌تان را به جایی ارسال کنید تا متوجه شوید درست کار می‌کند یا نه. ما اینجا یک آدرس رندوم از BscScan Testnet برداشتیم که به آن واریز می‌کنیم. به این ترتیب روی Send کلیک کنید.

فعلاً یک BNB ارسال کردیم. مالیات‌ها را بدون تغییر بگذارید و روی Next کلیک کنید. پس از آن فرصت بیشتری برای بررسی تراکنش خواهید داشت. اگر ایرادی وجود نداشت Confirm را کلیک کنید. به این ترتیب اگر تراکنشتان موفق بود پیامی دریافت خواهید کرد.

سخن آخر

MetaMask مدتی طولانی است که گذرگاهی برای دسترسی به چشم‌انداز اتریوم است. اما هر کسی به راحتی می‌تواند آن را به Binance Smart Chain متصل کند. این باعث می‌شود سال‌ها تلاش برای توسعه MetaMask این برنامه را به ابزاری عالی برای هر فردی با سابقه استفاده از ابزارهای مختلف تبدیل کند.

Comments (0)
Add Comment