رول آپ‌های کانسنسیس در دست انتشار و استفاده قرار دارد

رول آپ‌های کانسنسیس حالا در حال راه‌اندازی هستند. در حقیقت شرکت کانسنسیس به‌همراه مسترکارت در حال راه‌اندازی «رول آپ‌های کانسنسیس» بوده‌ است که راهکارهای مقیاس‌پذیری اتریوم به‌شمار می‌رود.

رول آپ‌های کانسنسیس

شرکت کانسنسیس (ConsenSys) از شرکت‌های برتر در زمینه ارزهای دیجیتال است. این شرکت اخیرا با شرکت مسترکارت (Mastercard) شریک شده است تا رول‌آپ کانسنسیس را راه‌اندازی کند. این رول آپ‌ها نیز به هدف مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم راه‌اندازی می‌شوند. شرکت کانسنسیس به همین ترتیب در صفحه توئیتر خود نوشت:

«بسیار هیجان‌زده هستیم تا راه‌اندازی رول‌آپ‌های @ConsenSys را با همکاری @Mastercard به شما اعلام کنیم. این رول‌آپ‌ها نیز برای ارائه مقیاس‌پذیری در درجه شرکتی بوده و با برطرف کردن مشکل کلیدی اپلیکیشن‌های مقیاس‌پذیر در زیرساخت فناوری @ConsenSysQuorum همراه هستند.»

شرکت کانسنسیس در حقیقت از متخصصان تیم مهندسی مسترکارت استفاده می‌کند تا راهکار رول‌آپ کانسنسیس را طراحی نماید. این فناوری جدید طراحی شده است تا سرعت معاملات اتریوم و همچنین بازده کلی این شبکه را افزایش داده و بهبود بخشد. تیم کانسنسیس در این باره توضیح می‌دهد:

«رول آپ‌های کانسنسیس راهکار نرم‌افزار مقیاس‌پذیری مبتکرانه‌ای هستند. این راهکارها مخصوصا برای اپلیکیشن‌های بلاک چین مجازی به‌کار می‌آیند که بر روی ارائه ظرفیت‌های حریم خصوصی و همچنین مقیاس‌پذیری تمرکز دارند. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی به هر بلاک چین سازگار با ماشین مجازی اتریومی (EVM) متصل شوند.» به‌علاوه این راهکار جدید از فناوری اثبات دانش صفر هم استفاده می‌کند.

«فناوری‌های اثبات دانش صفر باعث می‌شوند که طرفین بدون آنکه اطلاعات حقیقی را با دیگری به اشتراک بگذارند، دانش خود را به آنان نشان دهند. قابلیت برنامه‌ریزی در رول‌آپ‌های دانش صفر طراحی شده است تا عملکردهای اضافه‌ای را در آینده فعال سازد. حتی انتظار می‌رود که از طریق تکیه بر طرفین مورداعتماد برای در دسترس بودن داده‌ها، امکان انجام معاملات بیشتر نیز به وجود آید.»

مزایای رول‌آپ‌های مقیاس‌پذیری کانسنسیس

توسعه‌دهندگان این رول‌آپ‌ها تأکید داشتند که سیستم ساخته‌شده بر روی رول‌آپ کانسنسیس قادر خواهد بود که تا ۱۰,۰۰۰ معامله را در ثانیه پردازش کند. آن‌ها می‌گویند:

«راهکارهای ساخته‌شده با رول‌آپ‌های کانسنسیس می‌تواند در حال حاضر به توان عملیاتی تا ۱۰,۰۰۰ معامله در ثانیه (TPS) بر روی یک زنجیره خصوصی دست یابد. این در حالی است که در زنجیره‌های خصوصی تنها می‌توان به ۳۰۰ TPS و در شبکه اصلی اتریوم نیز تنها می‌توان به ۱۵ TPS دست پیدا کرد.»

به گفته این تیم، چنین عملکردهای فوق‌العاده‌ای، موارد استفاده جدیدی را در حوزه‌هایی همچون CBDC، صرافی‌های غیرمتمرکز، خرده پرداخت‌ها و معاملات محرمانه به وجود آورده است. باید یادآوری کرد که شرکت کانسنسیس در ماه نوامبر نیز دور تأمین مالی ۲۰۰ میلیون دلاری را اعلام کرد. حالا سرمایه‌گذاران ارزش این شرکت را ۳.۲ میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/16/consensys-with-mastercard-launches-ethereum-scaling-solution-consensys-rollups/

Comments (0)
Add Comment