همبستگی بین دلار و بیت کوین

تحلیلگران و معامله گران کاهش ارزش بیت کوین را مرتبط با رشد روزافزون دلار می دانند. اما داده ها نشانگر چیز دیگری است. ما در این مطلب رمزارز مارکت در مورد همبستگی بین دلار و بیت کوین توضیح می دهیم.

وجود همبستگی بین دلار و بیت کوین

در حال حاضر، به نظر می رسد فرض کلی این است که وقتی ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای جهانی بالا می رود، اثر منفی بر ارزش بیت کوین می گذارد. با استفاده از شاخص DXY ارزش دلار امریکا در برابر سایر ارزهای جهانی اندازه گیری می شود.

با وجود اینکه بسیار معتقدند همبستگی بین دلار و بیت کوین وجود دارد. با این حال داده ها چیز دیگری را نشان می دهد. مهم نیست اگر یک همبستگی ۲۰ روزه یا ۶۰ روزه وجود داشته باشد. وضعیت طی سه ماه گذشته برعکس شده است.

شاخص همبستگی از اواسط ماه می بالای ۵۰ درصد بوده است. این نشان می دهد که DXY و بیت کوین به صورت کلی یک روند مشابه را دنبال می کند.

تقویت دلار پس از سخنرانی فدرال رزور

گزارش ارائه شده در مورد شاخص قیمت مصرف کننده در ماه می نشان می دهد تورم در ۱۳ سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده است. جروم پاول (Jerome Powell) مدیر فدرال رزرو تایید کرد که تورم می تواند در کوتاه مدت بالا رود. با این وجود، او تصریح کرد که انتظارات تورمی بلندمدت با هدف بلند مدت ما یکسان است.

بازار رای اعتماد به فدرال داد. این اقدام دلیل افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای جهانی است. در ضمن بیت کوین نیز ۸ درصد سقوط کرد و قیمت آن در ۱۸ ژوئن به کمتر از ۳۵ هزار دلار رسید. این روند بیشتر قضیه همبستگی معکوس بین دلار و بیت کوین را تقویت می کند.

همبستگی شاخص بلند مدت، نه معیار متغیر روزانه

حتی اگر صاحب نظران و تاثیرگذاران دوست دارند این رویداد تشریح کنند و به پیش بینی حرکت ۱ روزه براساس قرائن بپردازند. باید یک بازه طولانی مدت را برای تجزیه و تحلیل در نظر بگیرند، برای اینکه تاثیرات بالقوه شاخص DXY را روی قیمت بیت کوین درک کنند.

توجه کنید که چگونه هر دو بازار در طی ماه می ضعیف شده اند. بعد از اینکه در اواخر آوریل هر دو مسطح شده بودند. به نظر زود است، که ما این ارتباط را که اخیرا از یکدیگر جدا شده را معکوس بنامیم. دلایل متعددی می تواند در پشت شکست بیت کوین برای حمایت از تثبیت قیمت ۴۰ هزار دلار در ۱۶ ژوئن و اصلاح قیمت بعدی باشد.

لیو هه (Liu He ) معاون نخست وزیر چین و مدیر اداره عمومی کمیسیون امور اقتصادی و مالی حزب کمونیست چین، جلسه ای را در مورد پیشگیری و کنترل ریسک های مالی در ۲۴ می برگزار کرد. در این جلسه تصمیمات مختلفی گرفته شد. یکی از این تصمیمات سرکوب فعالیت استخراج و تجارت بیت کوین بود.

با شروع کاهش استخراج بیت کوین در چین، نرخ هش بیت کوین به پایین ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۰ رسید. صرافی هوبی به طور موقت معاملات آتی کاربران چینی را متوقف کرده است. در حالی که پلتفرم معاملات آتی Bybit اعلام کرد که اکانت های که با شماره تلفن چین ساخته شده اند را می بندد.

به علاوه، در ۲۶ می گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که نهاد تنظیم مقررات منتظر همکاری با نهادهای نظارتی و کنگره برای پر کردن خلاهای مربوط به حمایت از سرمایه گذاران در بازار رمزارزها هستند.

سخن آخر

بنابراین به نظر می رسد قوانین بالقوه ایالات متحده و سخت گیری های فعلی چین در استخراج و مبادله ارزها، دلیل اصلی افت اخیر ارزش بیت کوین است. وقتی این مسائل که تهدید بزرگی برای بازار ارزهای دیجیتال هستند، نباشند. شکافی که از حرکت مثبت DXY ایجاد شده است می تواند از بین برود و همبستگی دلار و بیت کوین مثبت می شود.

منبع:

https://cointelegraph.com/news/data-suggests-the-strong-us-dollar-makes-bitcoin-weaker-argument-is-flawed

Comments (0)
Add Comment