سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و بررسی عددی این مشخصه در سال ۲۰۲۱ از اطلاعاتی هستند که قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم. دنیای ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به رشد و شهرت قابل توجهی دست پیدا کرد. بسیاری از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری، این حیطه اقتصادی را انتخاب کردند. در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز این اتفاق ادامه یافت. به گونه‌ای که در چهار ماه اول سال جاری، رقم ۴.۵ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در این حیطه ثبت شد. این رقم به لطف سرمایه گذاری سیستم‌های حقوقی در حال افزایش است.

افزایش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نسبت به چهار ماه گذشته

بر اساس اطلاعاتی که توسط Coinshares منتشر شد، سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزها نسبت به چهار ماه گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است. در ۴ ماه گذشته حدود ۳.۹ میلیارد دلار در زمینه کریپتوکارنسی سرمایه گذاری صورت گرفت. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ رقم به ۴.۵ میلیارد دلار رسید.

اگر بخواهیم از نظر رشد درصدی، میزان افزایش سرمایه گذاری در حیطه ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است بگوییم این در سال ۲۰۲۰، درصد رشد بالاتری نسبت به سال ۲۰۲۱ دارد. در ۴ ماه انتهایی سال ۲۰۲۰ میلادی، سرمایه گذاری در حیطه رمز ارزها تا ۲۴۰ درصد نیز در مقایسه با ۴ ماه سوم همان سال افزایش داشت.

در ابتدای هفته جاری، ارزهای دیجیتال مرز ۲ تریلیون دلار حجم سرمایه گذاری را پشت سر گذاشت. همچنین حجم بازار بیت کوین رقم بیش از یک تریلیون دلار را از پیش روی برداشت. بیشترین میزان سرمایه گذاری در زمینه رمز ارزها در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۱ بر روی بیت کوین صورت گرفت. میزان حجم سرمایه گذاری در این رمز ارز حدود ۳.۵ میلیارد دلار بود. پس از بیت کوین، اتریوم نیز حدود ۷۶۵ میلیون دلار از حجم کلی سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی را به خود در سال ۲۰۲۱ اختصاص داد.

همچنین میزان حجم سرمایه گذاری تحت نظارت در رمز ارزها به رقم جدیدی رسید. رقم سال جدید ۵۹ میلیارد دلار است. این در حالی است که در سال گذشته این عدد تنها ۳۷.۶ میلیارد دلار بود. از ۵۹ میلیارد دلاری که تحت مدیریت قرار داشت تنها ۱.۵ درصد از کل این سرمایه ارایه شد. این عدد نسبت به چهار ماه ابتدایی سال گذشته با کاهش ۳.۶ درصدی همراه شد.

گری اسکیل در حال حاضر، همچنان بزرگترین سیستم مدیریتی در زمینه ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. این سیستم حدود ۴۶.۱ میلیارد دلار را تحت سرمایه خود دارد که به نوبه خود رقم بسیار بزرگی است. Coinshares، دومین سیستم مدیریتی اروپایی در زمینه ارزهای دیجیتال حدود ۵.۱ میلیارد دلار در دنیای کریپتوکارنسی سرمایه دارد. این دو شرکت مدیریتی فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه سرمایه گذاری یا خرید و فروش رمز ارزها دارند.

آینده سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در انتهای سال جاری چگونه است؟

در انتهای ماه مارس، Coinshares یک گزارش هفتگی درباره سرمایه گذاری سیستم‌های مالی در ساختار ارزهای دیجیتال ارایه داد. این گزارش نشان دهنده این بود که سرمایه گذاری این شرکت‌ها در بیت کوین کاهش پیدا کرده است. این نسبت تا اندازه ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی رسیده بود.

تلاطم موجود در بازار کریپتوکارنسی از دلایلی است که بسیاری از فعالان وال استریت نسبت به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در تردید باشند. JPMorgan یک تحلیلگر فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. او معتقد است اندیکاتورهای این حیطه اقتصادی به سمت متعادل شدن در حال حرکت هستند. این مشخصه به نوبه خود باعث خواهد شد تا سرمایه گذاران حقیقی نیز نسبت به سرمایه گذاری در این حیطه اقدامات لازم را به عمل آورند.

جمع بندی

در این مقاله به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال  پرداختیم. به نظر شما ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ نیز رشد خواهد داشت؟ بهترین گزینه برای سرمایه گذاری کدام است؟ نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

Comments (0)
Add Comment