۵ کیف پول دیفای برتر در بازار کریپتوکارنسی را از دست ندهید

کیف پول دیفای برتر موضوعی است که امروز می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. اگر در زمینه ارز دیجیتال کوچک‌ترین تجربه‌ای هم داشته باشید تا به حال به کیف پول‌های این ارز برخورده‌اید. همه کیف پول‌های رمز ارز به دو دسته کلی کیف پول‌های امور مالی متمرکز و امور مالی غیر متمرکز تقسیم می‌شوند. ما امروز می‌خواهیم شما را با پنج کیف پول برتر دیفای یا همان امور مالی غیر متمرکز آشنا کنیم تا اگر از صاحبان چنین امور مالی هستید، بتوانید کیف پول بهتری را برای خود انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

آشنایی با کیف پول‌های دیفای برتر

دیفای در حال حاضر بدون شک جذاب‌ترین فضا در کل اکوسیستم بلاک چین و کریپتوکارنسی است. این زمینه کشش بسیار قابل توجهی را سال پیش به دست آورد. این کشش و به اصطلاح انقباضات در حدی بود که سرمایه گذاران رو به افزایش این موسسه که البته هم اکنون نیز در حال دست و پا زدن در رمز ارزها هستند، به دنبال آن هستند که با ورود به بازار دیفای میل به ریسک خود را بالاتر ببرند.

اگر چه این میل به تصویب پلتفرم‌های دیفای از طرفی انتخاب کیف پول برای تعامل ایمن و همچنین بصری با اپلیکیشن‌های Web3 را نیز بسیار سخت کرده است.

اینکه بدانید کدام کیف پول به مدیریت موثر دارایی‌های رمز ارز کمک می‌کند؟ یا اینکه کدام کیف دسترسی به این فضا که سریعا نیز در حال رشد است را با کمترین محدودیت فراهم می‌آورد؟ با ما باشید که خیلی سریع به این موضوع نگاهی بیاندازیم.

اما قبل از هرچیز یک کیف پول رو به Web3 به حفظ اخلاق گنجایش مالی نیاز دارد. همچنین این کیف پول باید به کاربران فرصت دهد تا خود آنها بانک خود باشند. متوجه منظور ما نشدید؟ با ما همراه باشید تا این مسئله را به طور کامل با هم بررسی کنیم.

صفات یک کیف پول دیفای برتر و ایده‌آل

همه کیف پول‌های دیفای در حالت برتر یک Web3 سازگار داخلی برای اتصال یکپارچه با چندین اپ غیر متمرکز و صرافی‌ها را در خود دارا هستند.

کیف پول‌های رمز ارز دیفای در عمق خود غیر حضوری هستند. این بدان معنی است که صاحبان دارایی رمز ارز کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود داشته و همچنین می‌توانند سهام خود را ذخیره و آن را به صورت عینا جفت به جفت و بدون نیاز به دخالت هیچ واسطه‌ای معامله کنند.

در این کیف پول هیچ محدودیتی برای منابع سپرده گذاری شده وجود ندارد. هر میزان از سهام می‌تواند به راحتی در میان کیف پول‌های دیفای و در کل روز معامله شود.

همچنین سرمایه گذاران می‌توانند در ییلد فارمینگ، استخراج نقدینگی، استیکینگ و دیگر فعالیت‌های دیفای مشغول باشند در حالی که هم زمان به دارایی‌ها و توکن‌های اولیه خود همچون USDC، DAI و همه توکن‌های ERC-20 دسترسی دارند؛ مخصوصا برای کیف پول‌های دیفای ویژه ارز دیجیتال اتریوم که اکثریت را تشکیل می‌دهد.

همانطور که می‌دانید کیف پول‌های دیفای کمی وجود دارند که متناسب با توضیحات بالا باشند و ارزش بررسی کردن را نیز داشته باشند. پس با ما همراه باشید تا برترین این کیف پول‌های با ارزش را به شما معرفی کنیم.

کیف پول متامسک (MetaMask)

متامسک اساسا یک افزونه مرورگر است که کار یک کیف پول دیفای را نیز انجام می‌دهد. این کیف پول همچنین از دسترسی به اپلیکیشن‌های دیفای مبنی بر اتریوم مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. کیف پول متامسک یک کیف پول دیفای برتر است که از تمامی توکن‌های ERC-20 محلی نیز پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن نیز می‌تواند برای استفاده با راه حل‌های لایه ۲ همچون ارز دیجیتال پالی گان، که همان ارز ماتیک پیشین است و همچنین بلاک چین‌های سازگار با EVM همچون زنجیره هوشمند بایننس،‌ پیکربندی شود.

توسعه دهندگان دیفای و اتریوم می‌توانند از متامسک برای تست معاملات با شبکه‌های تست اتریوم Rinkeby، Ropsten، Kovan و Goerli استفاده کنند. پلاگین‌های مختلفی می‌تواند در متامسک بوجود آید که به آن اجازه بر عهده گرفتن چندین نقش را در طول اپلیکیشن‌های مختلف بدهد.

همین کیف پول تحت پشتیبانی اکوسیستم اتریوم همچنین به کاربران اجازه انتخاب سرعت معاملات خود را می‌دهد در حالی که همراه آن به آنها گزینه هزینه‌هایی که باید برای یک معامله مشخص پرداخت شود را نیز ارائه می‌دهد.

متامسک همچنین برای استفاده در گوشی‌های هوشمند در حالت نسخه بتا نیز در دسترس است. نسخه‌ای کامل از این کیف پول در خط تولید است که به زودی منتشر خواهد شد.

کیف پول ایدو (Eidoo)

اگر یک کیف پول ارزهای رمزنگاری شده غیر حضوری چند کاره وجود داشته باشد که دروازه‌ای فوق العاده به دنیای پلتفرم‌های دیفای بی شماری را نیز ارائه دهد، آن کیف پول قطعا ایدو است.

جدا از توکن‌های اتر، ERC-20 و ERC-721، ایدو همچنین به کاربران خود اجازه ذخیره بیت کوین و لایت کوین را به خوبی می‌دهد. این کیف پول یک کیف پول چند ارزی است و از بیش از ۱۰۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این یکی از ویژگی‌های ایده آل یک کیف پول دیفای برتر رمز ارز در واقع قابلیت آن برای دادن امکان چند برابر کردن بازگشت سرمایه با اجرای ییلد فارمینگ و استراتژی‌های نقدینگی به کاربران است. ایدو به همه معامله گران و همچنین سرمایه گذاران رمز ارز دقیقا اجازه انجام چنین چیزی را می‌دهد و این تنها قابلیت این کیف پول نیست!

از جمله قابلیت‌های این کیف پول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • داشتن دسترسی به صرافی متمرکز – این همان نکته‌ای است که کیف پول ایدو را در این رقابت برجسته می‌کند. این کیف پول به کاربران اجازه استفاده از یک صرافی متمرکز داخلی برای مبادله بدون زحمت توکن‌ها را می‌دهد.
  • اجازه خرج کردن رمز ارز از طریق کارت ادو (Edo card) – کارت ادو در حقیقت یک کارت نقدی پشتیبانی VISA است که به کاربران اجازه پرداخت منابع ارز رمزنگاری شده در فروشگاه‌های سرتاسر جهان و یا به صورت آنلاین را می‌دهد. حتی اشخاص می‌توانند با کارت ادو ارز فیات خود را پس بگیرند و حتی برای خریدهای واجد شرایط تا ۱۰% پول نقد نیز به آنها بازپرداخت شود.
  • میزبانی از یک مدیر NFT داخلی – شاید قابل توجه‌ترین ویژگی کیف پول دیفای ایدو را بتوان مدیر توکن‌های غیر تعویضی درون برنامه‌ای آن دانست. این مدیر به کاربران اجازه خرید، نگهداری و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض را می‌دهد. جدا از موارد بالا، استفاده از این برنامه برای نظارت و مدیریت تمامی شبکه‌های دیجیتال و مجموعه‌های رمز ارز بسیار آسان نیز است.

کیف پول کوین بیس (Coinbase)

کیف پول محلی صرافی ارز رمزنگاری شده کوین بیس نیز یک کیف پول دیفای برتر است که به کاربران اجازه هولد کردن و یا معامله همه توکن‌های ERC-20 محبوب و همچنین تعامل یکپارچه با اپلیکیشن‌های دیفای را به راحتی می‌دهد.

کاربران می‌توانند تنها با چند کلیک و به سرعت منابع رمز ارز خود را از حساب‌های گیرنده کوین بیس منتقل کرده و یا به این حساب‌ها انتقال دهند. همچنین در این کیف پول استفاده از پروتکل‌های وام گیری دیفای محبوب همچون Compound و Maker نیز از طریق یک مرورگر اپلیکیشن غیر متمرکز داخلی وجود دارد.

کیف پول آرژنت (Argent)

کیف پول آرژنت مانع ورودی دیفای را با از بین بردن نیاز به ذخیره یا به یاد آوردن کلید خصوصی و از طریق یک ویژگی به نام « Guardians» یا همان «نگهبانان» کاهش می‌دهد. این کیف پول برای افراد عادی طراحی شده است که از نظر فنی به نظر می‌آید و قصد دارند که با هرکسی واقعا ادغام شوند و به آنها کمک کنند تا به وب غیر متمرکزی دسترسی پیدا کنند.

همچنین آرژنت کاربران را مجبور به پرداخت هزینه‌های معاملات سنگین برای هر معامله نمی‌کند. این نیز با وجود چیزی به نام «معاملات متا» امکان پذیر است. کاربران نیاز به سپرده گذاری اتریوم برای استفاده از آرژنت ندارند. این کیف پول به خوبی از Compound و Maker پشتیبانی کرده و برنامه‌هایی برای پشتیبانی از چندین اپلیکیشن‌های دیفای دیگر تا سال آینده را نیز دارد.

کیف پول مای کریپتو (MyCrypto)

مای کریپتو نیز یک کیف پول دیفای برتر دیگر است که از دسته کیف پول‌های مبنی بر اتریوم و منبع باز بوده و در حقیقت یک فورک از « MyEtherWallet» است. این کیف پول از تمامی توکن‌های ERC-20 اصلی حمایت می‌کند و به کاربران قابلیت مبادله آنها در صرافی « ShapeShift» را نیز می‌دهد. اگر چه این مورد یک ویژگی مخصوص است که برای استفاده از آن باید پول پرداخت کنید و به جز این مورد، مای کریپتو یک کیف پول کاملا رایگان است.

در کیف پول مای کریپتو نیاز است که کاربران کارمزد گس را در اتریوم پرداخت کنند تا بتوانند معاملات را با موفقیت انجام دهند. هزینه معاملات نیز متفاوت بوده و پیرو توکن‌های رمز ارز موجود در معامله است.

اگر چه این کیف پول از کیف پول « MyEtherWallet» ارتقاهایی داشته است اما هنوز هم به آسانی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین از این کیف پول یک نسخه دسکتاپ برای کامپیوتر و لپ تاپ شما نیز وجود دارد. همه مبتدیان این کیف پول را سازگار با کاربر و ایمن می‌دانند. تیم مای کریپتو در حقیقت این کیف پول را برای حفاظت از کلیدهای خصوصی، عبارات حفظی و فایل‌های کی استور طراحی کرده است.

جمع‌بندی

کیف پول دیفای برتر موضوع بسیار مهم دنیای ارزهای دیجیتال است که امروز در این مقاله به آن پرداختیم. کیف پول‌ها به طور کلی به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی پنج کیف پول برتر غیر متمرکز و یا دیفای پرداختیم. این لیست برترین کیف پول‌های رمز ارز موجود در بازار در حال حاضر است. البته که کیف پول‌های بیشتری نیز می‌تواند در لیست جای بگیرد اما پوشش تمامی آنها در محدوده این مقاله آسان نیست. به دلیل آنکه هدف اولیه کیف پول‌های دیفای آسان کردن دسترسی به اکوسیستم دیفای است پس این کیف پول‌ها کاملا در این قضیه موثر هستند و این همان دلیلی است که این آنها را در اینجا برای شما به نمایش گذاشتیم. به نظر شما کدام کیف پول در این لیست از همه کارآمدتر است؟

Comments (0)
Add Comment