ارز دیجیتال پالی نتورک و بازگشت پول هک شده را از دست ندهید

ارز دیجیتال پالی نتورک از ارزهای دیجیتال برتر است که شناختن آن در این زمینه به شما کمک می‌کند تا سودهای بیشتری بدست آورید. این ارز دیجیتال از ارزهای جنجالی است؛ چراکه چندی پیش یک هکر، ۶۰۰ میلیون دلار از شبکه پالی نتورک دزدیده بود. اما قسمت جالب ماجرا آنجاست که حالا ورق برگشته است. این هکر امروز آماده پس دادن تمام پول‌هاست. با ما همراه باشید تا این ارز دیجیتال جنجالی و بازگشت پول سرقت‌شده آن را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال پالی نتورک

چندی پیش، هکری به شبکه پالی نتورک (Poly Network) دستبرد زد و ۶۰۰ میلیون دلار دزدید. حالا ورق برگشته است و این هکر تصمیم دارد تا به جای ساختن یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، تمام پول‌ها را بازگرداند.

دیروز سایت TheCryptoBasic گزارش داد که ۶۱۱ میلیون دلار از پالی نتورک هک شد. این مقدار، تا به‌حال بزرگ‌ترین هک دیفای تاریخ ارز دیجیتال بوده است.

تیم پالی نتورک گفت آنها بسیار متاسفند از آنکه اعلام کنند که این ارز دیجیتال در زنجیره بایننس (BinanceChain)، اتریوم (ethereum) و پالی گان (0xPolygon)، مورد حمله قرار گرفته و هک شده است.

این هکر پس از هک کردن شبکه، معامله‌ای را در آدرس‌هایی که پیش از این نیز مارک شده بودند اجرا کرد. وی کدهایی به آنها وارد کرد که همه مبنی بر آن بودند که او چه کاری می‌تواند با پول‌ها انجام دهد.

وی اعلام کرد:

«اگر یک توکن جدید را بسازم و بگذارم تا DAO تصمیم بگیرد که توکن‌ها کجا بروند، چه می‌شود؟»

بسیاری از کاربران کامنت گذاشته بودند و از هکر خواسته بودند که اموال آنها را بازگرداند.

ارز دیجیتال پالی نتورک تلاش کرد که با این هکر ارتباط برقرار کند و گفت:

«مقدار پولی که هک کرده‌اید، یکی از بیشترین مقادیر در تاریخچه دیفای بوده است. قانون هر کشوری این عمل را به‌عنوان یک جرم اقتصادی بزرگ در نظر می‌گیرد و شما تحت تعقیب خواهید بود. پولی که شما دزدیده‌اید از ده‌ها هزار عضو انجمن ارزهای دیجیتال بوده است.»

اخبار جدید از هک پالی نتورک

حالا اخبار جدیدی که به دست ما رسیده است حاکی از تغییر ماجراست. فردی که مسئول هک بوده است، نه‌تنها دیگر به‌دنبال راه‌اندازی یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز نیست بلکه حتی مایل به برگرداندن تمام پول دزدیده شده است.

هکری که مسئول هک شبکه پالی نتورک بوده است، در یک پیام جاسازی شده در معاملات اتریوم خود گفت که او آماده برگرداندن پول‌های دزدیده شده است:

«آماده‌ام که پول را برگردانم!»

پالی نتورک با ارائه آدرس‌های لازم برای پس فرستادن پول‌ها، به پیام او پاسخ داد:

«امیدواریم که اموال را به آدرس‌های زیر بازگردانید:

ETH: 0X71FB9DB587F6D47AC8192CD76110E05B8FD2142F

BSC: 0XEEBB0C4A5017BED8079B88F35528EF2C722B31FC

POLYGON: 0XA4B291ED1220310D3120F515B5B7ACCAECD66F17»

پیام دیگری نیز در معاملات شبکه پدیدار شد که از آدرس یکی از سرمایه‌داران بدنام پالی نتورک بوده است.

این هکر به مسائل میان آن بهره‌بردار و پالی نتورک اشاره کرد. او گفت که نمی‌تواند با مدیر شبکه تماس بگیرد و یک آدرس کیف پول با چند امضا را برای برگرداندن اموال، درخواست کرد.

«نتوانستم با پالی تماس بگیرم. به یک کیف پول ایمن با چند امضا از طرف شما نیاز دارم.»

جمع بندی

ارز دیجیتال پالی نتورک، از ارزهای دیجیتال مهم است که دانستن آن در این زمینه به شما کمک می‌کند که سود بسیاری بدست آورید. این ارز دیجیتال، پیش‌تر توسط یک هکر مورد حمله سایبری قرار گرفته بود. طی این هک نیز ۶۰۰ میلیون دلار از اموال این شبکه دزدیده شده بود که هکر می‌توانست با این مقدار، یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز راه‌اندازی کند. اما در کمال تعجب این هکر حالا قصد دارد که تمام پول را بازگرداند. ما امروز این ارز دیجیتال و این هک بی‌سابقه پول را بررسی کردیم. آیا به‌نظر شما این هکر حقیقتا مبلغ سرقت‌شده را به شبکه بازمی‌گرداند؟

Comments (0)
Add Comment