«جی گربر» توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال و پروژه جدید آن را از دست ندهید

«جی گربر» توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال، از اشخاص مهمی است که امروز می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. «جی گربر» از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال و بنیان‌گذاران استارت‌آپ است. او از شخصیت‌های مهم در این زمینه بوده و تاکنون پروژه‌های بسیاری را با موفقیت به‌انجام رسانده است. وی حالا پروژه رسانه اجتماعی غیرمتمرکز توییتر را رهبری خواهد کرد. این پروژه نیز بلو اسکای نام دارد و از پروژه‌های بسیار جالب در این زمینه است. با ما همراه باشید تا این توسعه‌دهنده و پروژه جدید وی را بررسی کنیم.

«جی گربر» توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال

«جی گربر» یک بنیان‌گذار استارت‌آپ و توسعه‌دهنده ارزهای دیجیتال است. وی به‌زودی رهبری پروژه بلو اسکای (BlueSky) را نیز به‌دست خواهد گرفت. این پروژه نیز یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز و با بودجه توییتر است. خانم «گربر» تا پیش از این در شبکه زد کش (Zcash) نیز کار می‌کرده است. زد کش یک ارز دیجیتال بود که توسط شرکت « Electric Coin» ساخته و رهبری می‌شد.

وی این اخبار را از طریق توییتر به‌اشتراک گذاشت:

«من خیلی هیجان‌زده‌ام از آنکه اعلام کنم که بلو اسکای را هدایت خواهم کرد. این پروژه، ابتکار عملی است که از سمت توییتر برای غیرمتمرکز کردن رسانه اجتماعی، آغاز شده است.

در طول سال گذشته، من از نزدیک با گروهی از متفکران و سازندگان اکوسیستم اجتماعی غیرمتمرکز کار می‌کردم. ما مروری بر این نوع از اکوسیستم را در ماه ژانویه منتشر کردیم. قدم بعدی من نیز استخدام در تیم بلو اسکای خواهد بود.»

«جی گربر» توسعه‌دهنده برتر ارزهای دیجیتال در ادامه افزود:

«من از زمان آغاز این سفر، مشتاق همکاری نزدیک با توییتر و دیگر شرکت‌ها بوده‌ام. قطعا این کار، یک شبه انجام نخواهد شد اما ما قطعا تمام پیشرفت‌های خود را در این راه با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.»

طی توییتی در دسامبر سال ۲۰۱۹، آقای «دورسی» بیان کرد که هدف این پروژه آن بود که پلتفرم‌های رسانه اجتماعی غیرمتمرکز مبنی بر بلاک چینی همچون توییتر، ساخته شوند.

وی آن زمان در سال ۲۰۱۹ نوشت:

«توییتر درحال تامین مالی یک تیم مستقل کوچک است که از حدودا پنج معمار، مهندس و طراح تشکیل می‌شود. این تیم برای توسعه استانداردی غیرمتمرکز و باز، برای رسانه اجتماعی به‌وجود آمده است. هدف توییتر آن است که در نهایت یکی از مشتریان بلاک چین باشد.

اما چرا این برای توییتر خوب است؟ چرا که این به ما اجازه می‌دهد تا به مجموعه بزرگ‌تری از گفت‌وگوهای عمومی دسترسی داشته باشیم و در آن‌ها مشارکت کنیم. همچنین اجازه می‌دهد تا تلاش‌های خود را برروی ساختن الگوریتم‌های توصیه باز، متمرکز کنیم. این موضوع می‌تواند گفت‌وگوهای سالم را ترویج دهد و ما را نیز مجبور می‌کند تا در آینده بسیار بیشتر از گذشته، نوآور باشیم.

چالش‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. با این کار، توییتر دقیقا احساس می‌کند که از مشتریان این استاندارد است. این همان دلیلی است که کار باید به‌صورت کاملا شفاف و با اصول کاملا باز انجام شود و نه اصولی که متعلق به یک شرکت خصوصی باشد. همچنین این اصول اینترنتی باید کاملا غیرمتمرکز نیز باشند.»

طبق گفته آقای «دورسی»، این پروژه به‌دنبال تاسیس یک پروتکل استاندارد است که بتواند توسط پلتفرم‌هایی همچون ردیت، توییتر و فیسبوک استفاده شود. این پروژه به کاربران اجازه خواهد داد تا پست‌های خود را از طریق هر رابطی که خود توسعه‌دهندگان با استفاده از پروتکلی یکسان ساخته باشند، ببینند.

جمع بندی

«جی گربر» توسعه‌دهنده برتر ارزهای دیجیتال، از اشخاص مهمی بود که امروز شما را با آن آشنا کردیم. این دوشیزه جوان، بنیان‌گذار یک استارت‌آپ و از توسعه‌دهندگان مشهور در دنیای ارزهای دیجیتال است. وی تا پیش از این در شبکه ارز دیجیتال زد کش نیز کار می‌کرده است. حالا این توسعه‌دهنده جوان قرار است که پروژه ساخت پلتفرم غیرمتمرکز توییتر به‌نام بلو اسکای را هدایت کند. ما امروز این توسعه‌دهنده و پروژه جدید وی را بررسی کردیم. به‌نظر شما «گربر» موفق خواهد شد که این پروژه را تا انتها پیش ببرد؟

Comments (0)
Add Comment