سرویس ارز دیجیتال مایکروسافت در اختراعات ایالات متحده ثبت شد

سرویس ارز دیجیتال مایکروسافت، موضوع جالبی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم. مایکروسافت شرکتی بسیار معروف در زمینه فناوری است. این شرکت، اخیرا توانست ثبت اختراع ایالات متحده را برای اختراع توکن رمز ارزی شبیه به اتریوم، کسب کند. با ما همراه باشید تا اختراع این شرکت را با هم بررسی کنیم.

سرویس ارز دیجیتال مایکروسافت

مایکروسافت، یک شرکت فناوری چندملیتی است. این شرکت به‌تازگی اختراعی به‌نام «سرویس توکن مستقل از دفترکل» را ثبت کرده است. این سرویس به توسعه‌دهندگان، اجازه ساخت دارایی‌های کراس پلتفرم را می‌دهد.

این ثبت اختراع، یک دسته از قالب‌ها را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. هرکدام از قالب‌ها، نماینده انواع مختلفی از دارایی‌های فیزیکی و یا دیجیتالی است. توسعه‌دهندگان نیز در ادامه می‌توانند کنترل و عملیاتی را برای هر توکن و بر اساس نوع و دسته‌بندی آن‌ها، تنظیم کنند. این ثبت اختراع همچنین پروژه‌های کلاس سازمانی با استفاده از بلاک چینی همچون هایپر لجر فابریک (Hyper ledger Fabric)، پلتفرم کوردا (R3 Corda) و Quorum را نیز در بر می‌گیرد. این ثبت اختراع، به‌علاوه شامل تکنولوژی Chain core نیز می‌شود.

ثبت اختراع رسمی مایکروسافت می‌نویسد:

«با توجه به مجموعه‌ای از تجسمات، هرسیستم کامپیوتری با اجرای این سرویس، می‌تواند درخواستی را از کاربر دریافت کند تا توکنی در شبکه دفتر کل توزیع‌شده، بسازد.

این سیستم کامپیوتری به‌علاوه می‌تواند یک یا چند قالب توکن را به کاربر ارائه دهد. هر قالب توکن نیز با یک نوع از دارایی‌های دیجیتالی و یا فیزیکی، مطابقت دارد. همچنین هر قالب، مجموعه‌ای از یک یا چند ویژگی و یک یا چند عملیات و کنترل مربوط به آن دارایی را نیز تعریف می‌کند.

سرویس ارز دیجیتال مایکروسافت همچنین کاری می‌کند که سیستم کامپیوتری بتواند انتخاب قالب یک توکن از میان یک یا چند قالب توکن را از طرف کاربر دریافت کند. سپس نیز آن توکن را در شبکه دفتر کل توزیع‌شده بسازد. جایی که توکن تولید‌شده، شامل مجموعه‌ای از یک یا چند ویژگی و کارکرد کنترلی تعریف‌شده در قالب توکن انتخابی، باشد.»

شرکت مایکروسافت هنوز هیچ بیانیه رسمی درباره آن منتشر نکرده است که آیا درخواست ثبت اختراع حاکی از آن است که محصولی واقعی درحال تولید است و یا خیر. در سال ۲۰۱۹، این شرکت در پروژه متعارف‌سازی توکنی با‌عنوان «ابتکار عمل طبقه‌بندی توکن» شرکت کرده بود. این پروژه، پروژه‌ای مشترک بین « Ethereum Enterprise Alliance» و مایکروسافت بود.

جمع بندی

سرویس ارز دیجیتال مایکروسافت، موضوع مهمی بود که درمقاله امروز به آن پرداختیم. مایکروسافت از شرکت‌های بسیار بزرگ و شناخته‌شده در زمینه تکنولوژی است. این شرکت به‌تازگی توانسته‌است اختراع سرویس ارز دیجیتالی خود که به اتریوم شباهت بسیاری دارد را ثبت کند.

این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی و فیزیکی دلخواه خود را به‌راحتی بسازند و ابتکار عملی بسیار جالب در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده به‌حساب می‌آید. ما امروز این شرکت و اختراع بسیار جالب آن‌ها را بررسی کردیم. نظر شما در رابطه با این سرویس چیست؟

Comments (0)
Add Comment