ارز دیجیتال بیت کانکت به کلاهبرداری ۲ میلیاردی دلاری محکوم شد

مقدمه

ارز دیجیتال بیت کانکت، از ارزهای دیجیتال جنجالی اخیر است که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم و حواشی مهم اخیر آن را بررسی کنیم. این ارز دیجیتال، از ارزهای مهم و معروف به‌شمار می‌رود که سرمایه‌گذاران بسیاری در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. حالا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این ارز دیجیتال و مدیران ارشد آن را به کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری، محکوم کرده است. با ما همراه باشید تا این ارز دیجیتال و محکومیت اخیر آن را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال بیت کانکت

بیت کانکت (BitConnect) یک پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بود. این پلتفرم حالا از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به‌عنوان یک پلتفرم با ترفند پانزی شناخته می‌شود. در روز چهارشنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، از بنیان‌گذار بیت کانکت شکایت کرد. این کمیسیون ادعا می‌کند که بیت کانکت تقریبا ۲ میلیارد دلار پول را از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش خود دزدیده است.

SEC در ماه می، از یک پرونده مدنی رونمایی و بدین‌صورت، «ساتیش کومبانی» بنیان‌گذار بیت کانکت را متهم کرد. او یک شهروند هندی بود که از ژانویه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸، پیشنهادات ثبت‌نشده بیت کانکت را تبلیغ می‌کرد.

«گلن آرکارو» و شرکت « Future Money Ltd» وی همچنین به کلاهبرداری متهم شدند. کمیسیون ایالات متحده ادعا می‌کند که آنها بیش از ۲۴,۰۰۰,۰۰۰ دلار را در هزینه‌های ارجاعی خود و در حالی که بیت کانکت را از آگوست ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ ترویج می‌دادند، دریافت کرده‌اند.

پرونده فدرال SEC دررابطه با ارز دیجیتال بیت کانکت در منهتن، نشانگر آن است که این کمیسیون در پی بازگرداندن درآمدهای خرده‌فروشان به‌آنهاست.

اتهام SEC به ارز دیجیتال BitConnect

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا در انتشارات رسمی خود نوشت:

«شکایت SEC که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، واقع در منطقه جنوبی نیویورک ثبت شده است. براساس این شکایت‌نامه، متهمان این پرونده از اوایل سال ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ مرتکب کلاهبرداری شده‌اند. آنها متهم به فروش و عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده، به‌شکل سرمایه‌گذاری در یک «برنامه وام‌دهی» شده‌اند که از طرف این ارز دیجیتال ارائه می‌شد.

این شکایت‌نامه مدعی است که متهمان برای ترغیب سرمایه‌گذاران به سپرده‌گذاری اموال خود در این برنامه وام‌دهی مذکور، به دروغ متوصل شده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند که بیت کانکت، «ربات معامله نرم‌افزار نوسانی» دروغین خود را با استفاده از سپرده‌های سرمایه‌گذاران خواهد ساخت. این ربات نیز بازگشت سرمایه بسیار زیاد و بدون مرزی را تولید می‌کند.

اگر چه، SEC ادعا می‌کند که متهمان بیت کانکت و «کومبانی» به‌جای اعمال اموال سرمایه‌گذاران برای معامله با ربات معامله‌ای مذکور، کار دیگری انجام دادند. آنها اموال را به آدرس‌های کیف پول دیجیتالی فرستادند که از طرف خود آنها، ترویج‌دهندگان برتر آنها در آمریکا، شخص «گلن آرکارو» و بسیاری دیگر کنترل می‌شد. بدین‌ترتیب نیز از اموال سرمایه‌گذاران، تنها برای منافع شخصی استفاده کرده‌اند.

ما ادعا می‌کنیم که این متهمان، با بهره‌برداری از سودهای اموال دیجیتالی سرمایه‌گذاران خرده‌فروش سرتاسر جهان، میلیاردها دلار پول را از آنها دزدیده‌اند. ما به‌شدت پیگیر شکایت خود از ارز دیجیتال بیت کانکت هستیم. ما پاسخگوی جدی آنهایی هستیم که در سوءرفتار فضای دارایی‌های دیجیتالی، دخیل باشند.»

درباره بیت کانکت

ارز دیجیتال BitConnect در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و مدعی آن بود که یک پلتفرم وام‌گیری بر مبنای ارزهای دیجیتال است. در آن زمان، بیت کانکت ۳۲۵,۰۰۰ بیت کوین به‌ارزش ۲ میلیارد دلار که حالا بیش از ۱۵ میلیارد دلار شده است را جمع‌آوری کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از دادگاه منطقه‌ای آمریکای منطقه جنوبی نیویورک که پرونده را بررسی می‌کرد، درخواست دیگری نیز داشت. او از آنها خواست که دستوری را تنظیم کنند که متهمان را مجبور به برگرداندن تمام پول و همچنین پرداخت یک جریمه مدنی کند.

بدین‌ترتیب بیت کانکت، مجبور به تعطیل کردن پلتفرم وام‌دهی خود در ژانویه ۲۰۱۸ شد. زمانی که تنظیم‌کنندگان اوراق بهادار کارولینای شمالی و تگزاس، حکم پایان خدمات بیت کانکت را صادر کردند.

پس از تعطیل‌کردن خدمات، بیت کانکت ادعا کرد که توکن آنها (BCC) همچنان در صرافی‌های ارز دیجیتال در دسترس است. آنها در ادامه نیز ادعا کردند که اموال کاربران باقیمت ۳۶۳.۶۲ دلار، از کیف پول‌های اعتباری به کیف پول‌های BCC کاربران منتقل خواهد شد. این میانگین قیمت ۱۵ روز پایانی بود. پس از این اعلامیه نیز قیمت BCC در عرض چند ساعت ناگهان از ۲۴۵ دلار به ۲۹ دلار رسید و مردم، میلیون‌ها دلار پول را از دست دادند.

کمیسیون ایالات متحده پیش از این نیز اشخاص بسیاری همچون: «ترون براون» معروف به «ترون جیمز»، «کریگ گرانت»، «رایان ماسن» و «مایکل نوبل» معروف به «مایکل کریپتو» را به ترویج ارز دیجیتال بیت کانکت، متهم کرده بود.

جمع بندی

ارز دیجیتال بیت کانکت، یکی از جنجالی‌ترین ارزهای دیجیتال است که امروز به آن پرداختیم و تمام اخبار آن را خدمت شما بررسی کردیم. این ارز دیجیتال، از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به کلاهبرداری ۲ میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش خود، متهم شد. SEC ادعا داشت که این پلتفرم در قالب یک برنامه وام‌دهی از کاربران خود، میلیاردها دلار دزدی کرده است. این کمیسیون اعلام کرده است که کاملا در برابر افرادی که در این زمینه سوءرفتار داشته باشند، ایستادگی خواهد کرد. ما امروز اتهام این ارز دیجیتال را بررسی کردیم. شما ادعاهای کمیسیون ایالات متحده را چطور ارزیابی می‌کنید؟

Comments (0)
Add Comment