قانونی شدن ارزهای دیجیتال در کشور اوکراین را مطالعه کنید

قانونی شدن ارزهای دیجیتال از موضوعات بسیار جالب و مهم است که قصد داریم امروز به آن بپردازیم و اطلاعات مهم آن را با شما در میان بگذاریم. اخیرا کشورهای بسیاری دست به قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال و پذیرفتن آنها زده‌اند. اوکراین نیز حالا یکی از آن کشورهاست. مجلس شورای کشور اوکراین، اخیرا قانونی بسیار مهم را تصویب کرد. طی این قانون، ارزهای دیجیتال در اوکراین کاملا قانونی شده و به‌رسمیت شناخته می‌شوند. با ما همراه باشید تا این خبر را با هم بررسی کنیم.

قانونی شدن ارزهای دیجیتال

مجلس شورای کشور اوکراین، قانونی را تصویب کرد که ارزهای دیجیتال را قانونی دانسته و به‌رسمیت می‌شناسد. این لایحه در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اخیرا برای تصویب به میز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور رفت.

لایحه مرسوم به «دارایی‌های مجازی» در ۸ام سپتامبر در مجلس اوکراین، پذیرفته شد. این لایحه، ارزهای دیجیتال را برای اولین بار در اوکراین به‌رسمیت می‌شناسد. این قانون‌گذاری نیز براساس استانداردهایی است که از طرف گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF، توسعه یافته است. ارائه اسناد و مدارک این قانون‌گذاری، نشانگر آن است که ۲۷۶ قانون‌گذار اوکراینی در حمایت از این لایحه، رأی داده‌اند.

در ماه‌های اخیر، استفاده از ارزهای دیجیتال در کشور اوکراین افزایش شدیدی یافت. این قانون پس از تأیید مجلس اوکراین، به میز رئیس جمهور این کشور «ولودیمیر زلنسکی» رسید. اگر وی لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال را امضا کند، آن نیز از صاحبان دارایی‌های دیجیتالی و صرافی‌های آنها در برابر کلاهبرداری‌ها و دیگر فعالیت‌های نامشروع، محافظت خواهد کرد. این قانون همچنین یک راهنمایی شفاف دررابطه با دیگر شرکت‌های ارزهای دیجیتالی که در کشور کار می‌کنند را نیز ارائه خواهد داد.

براساس سخنگوی تحولات دیجیتال وزارت اوکراین، این دولت برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ بازارهای ارز دیجیتالی را نیز برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها، افتتاح کند.

به‌رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال در اوکراین

در حالی که ارزهای دیجیتال در اوکراین قانونی می‌شوند اما همچنان وضعیت پول قانونی را نداشته و نمی‌توانند جایگزین ارز ملی این کشور باشند که گریونا نام دارد. این لایحه تنها امکان معامله دارایی‌های دیجیتال را از طریق صرافی‌های مجاز در کل کشور، به‌وجود می‌آورد.

«کیِف پست» که رسانه‌ای اوکراینی است دررابطه با این لایحه، نوشت:

«اگرچه دارایی‌های دیجیتال حالا در اوکراین، قانونی شده‌اند اما اوکراینی‌ها نمی‌توانند از آنها به‌عنوان یک وسیله برای پرداخت و یا معامله کالا و یا خدمات استفاده کنند و تنها ارز ملی رسمی چنین قدرتی را دارد. اگر چه اوکراینی‌ها حالا می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های صرافی داخلی و خارجی که در اوکراین ثبت شده باشد، ارزهای دیجیتالی را خریده و یا معامله کنند. پس قانونی شدن ارزهای دیجیتال در این کشور بی‌فایده نیز نبوده است.

قانون ارزهای دیجیتال به تجارت‌های رمز ارزی، اجازه کار رسمی در کشور اوکراین و پرداخت مالیات در همین کشور را می‌دهد. برای ثبت یک تجارت رمز ارز نیز شرکت باید ثابت کند که کاملا روشن‌گرانه عمل می‌کند و همچنین از آوازه‌ای بسیار خوب برخوردار است. مجوز آغاز تجارت نیز بیش از ۳,۱۰۰ دلار هزینه دارد. برای جلوگیری از پولشویی و تروریسم مالی نیز تجارت‌های رمز ارز باید حتما فعالیت خود را به دولت اعلام کنند.»

«میخاییلو فدوروف» وزیر تحولات دیجیتالی اوکراین نیز گفته است:

«تنها چند کشور در کل جهان، دارایی‌های دیجیتالی را به‌رسمیت می‌شناسند. کشورهایی همچون:‌ آلمان، لوکزامبورگ و سنگاپور. اوکراین نیز حالا یکی از آن کشورهاست. شرایط مساعد به شرکت‌ها اجازه ثبت در اوکراین به‌جای کشورهای خارجی را می‌دهد. کارآفرینان نیز به بودجه، مالیات پرداخت می‌کنند اما در عوض نیز از طرف دولت، محافظت می‌شوند.»

وزارت تحول دیجیتال اوکراین، بانک ملی اوکراین و کمیسیون اوراق بهادار ملی نیز قانون‌گذاران اصلی بازار ارزهای دیجیتال اوکراین خواهند بود.

جمع بندی

قانونی شدن ارزهای دیجیتال از موضوعات مهم اخیر بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین اطلاعات آن را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اخیرا کشور اوکراین به جمع چند کشوری اضافه شد که ارزهای دیجیتال را به‌رسمیت می‌شناسد. این کشور در سال ۲۰۲۰ از قانونی کردن ارزهای دیجیتال صحبت کرد و حالا به صحبت‌های خویش، عمل نمود. بدین‌ترتیب، اوکراینی‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در صرافی‌هایی که به تأیید دولت رسیده باشند، معامله کنند. گرچه که همچنان نمی‌توانند با این ارزها هیچ خریدی انجام دهند و چنین کاری تنها با ارز رسمی دولت امکان‌پذیر است. ما امروز این خبر جنجالی را خدمت شما به‌طور کامل بررسی کردیم. نظر شما دررابطه با قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال در کشورها

Comments (0)
Add Comment