سقوط بازار ارزهای دیجیتال به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار در هفته جاری

سقوط بازار ارزهای دیجیتال در چند روز گذشته توانسته ترس و اضطراب را در وجود سرمایه گذاران فعال و تازه وارد رمز ارزها بیندازد. کاهش ارزش ۲۵۰ میلیارد دلاری این بازار یک شوک بسیار بزرگ به بازار و تریدرهای آن بود. بسیاری از افراد معتقدند این ریزش طبیعی بوده و بازار پس از گذشت یک مدت به سود و رشد خود باز می‌گردد. قصد داریم عوامل و کاهش قیمت مربوط به این بازار را مورد بررسی قرار دهیم.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال؛ زنگ خطر برای سرمایه گذاران تازه وارد

بر اساس اطلاعاتی که توسط Coinmarketcap منتشر شد، پس از آن که «جو بایدن» ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا مالیات دو برابری برای ارزهای دیجیتال را پیشنهاد کرد، ریزش بازار رمز ارزها نیز آغاز شد. همین عامل به نوبه خود باعث شد تا بازار رمز ارزها به خصوص بیت کوین در هشت روز گذشته هفتمین کاهش قیمت خود را تجربه کند. بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار در همین مدت محدود پس از پیشنهاد مرد اول آمریکا از ارزش بازار کریپتوکارنسی کاسته شد.

برنامه و پیشنهاد «جو بایدن» این است که مالیات افزایشی را از افرادی دریافت کند که در حیطه ارزهای دیجیتال بیش از ۱ میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند. این مالیات می‌تواند تا ۴۳.۴ درصد نیز فراتر از نرخ فعلی افزایش پیدا کند. پس از این اخبار بسیاری از رمز ارزها با کاهش قیمت کار خود را به پایان رساندند. قیمت بیت کوین تا ۴۸.۳۸۱ دلار نیز کاهش پیدا کرد.

سیر منفی بیت کوین

بیت کوین پس از گذشت مدتی سیر منفی خود را ادامه داد و حدود ۵.۹ درصد کاهش قیمت داشت. به طوری که قیمت این رمز ارز تا ۴۸.۵۹۷ دلار نیز رسید. این روند کاهشی همچنان ادامه دارد. بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال بر این باور بودند که امکان سقوط بازار ارزهای دیجیتال به خصوص رمز ارزهایی مانند بیت کوین از ۶۴.۸۸۰ دلار وجود دارد.

 این پیش‌بینی تا حدودی از روز چهاردهم آپریل سال جاری آغاز شد. خبرهای بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود. بسیاری از این اخبار، گزارشی از آسیب زدن به پیکره ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی بسیاری معتقدند این برنامه به سرمایه گذاران تازه وارد و خرد در بازار ارزهای دیجیتال آسیب می‌زند. از طرفی سقوط بازار ارزهای دیجیتال بر اساس گفته‌های آنالیزورهای این سیستم مقطعی بوده و دوباره بازار با رشد و سود همراه خواهد بود. دلیل این موضوع نیز درک رمز ارزهای مناسب و کاربردی برای سرمایه گذاری توسط تریدرهای حقیقی و حقوقی این بازار است.

ارزهای دیجیتال پیشرو در این بازار چقدر کاهش قیمت داشتند؟

بسیاری از رمز ارزها در این هفته گذشته با کاهش قیمت همراه بودند. گل سر سبد آن‌ها بیت کوین و اتریوم بود. اگر بخواهیم این دو رمز ارز را باهم مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم اتریوم نسبت به بیت کوین کاهش قیمت بیشتری را تجربه کرد.

اتریوم پس از این که تا ۲.۶۵۵ دلار نیز رشد کرد، ناگهان با سقوط ۱۰ درصدی همراه شد. در نهایت این رمز ارز مجددا بیش از ۶.۴ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد تا به یکی دیگر از قربانیان سقوط بازار ارزهای دیجیتال در هفته جاری تبدیل شود. این رمز ارز به ارزش ۲.۲۵۳ دلار مورد مبادله قرار گرفت. همچنین بیت کوین نیز کاهش قیمت محسوسی را تجربه کرد. این رمز ارز ۳.۷۲ درصد از قیمت خود را از دست داد و به ارزش ۴۹.۷۲۴ دلار مورد مبادله قرار گرفت.

«مت مایلی» در این زمینه گفت:

بسیاری از سرمایه گذاران پس از این که وارد بازار ارزهای دیجیتال شدند و با کاهش قیمت رمز ارزها همراه شدند، با ضرر از این بازار خارج می‌شوند. این عامل ارزش رمز ارزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مخصوصا برای آن دسته از سرمایه گذارانی که حجم بسیار زیادی را در این بازار سرمایه گذاری کرده‌اند. همین عامل باعث از بین رفتن حجم قابل توجهی سرمایه و پول از این افراد می‌شود. به همین دلیل بهتر است در این زمینه صبر کرد و با هدف نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرد.

جمع بندی

سقوط بازار ارزهای دیجیتال و اطلاعات مربوط به این مشخصه از مواردی بود که توانست سر و صدای بسیار زیادی به پا کند؟ نظر شما چیست؟ آیا این حیطه اقتصادی همچنان با کاهش قیمت و ارزش همراه خواهد بود؟

Comments (0)
Add Comment