سقوط بازار ارزهای دیجیتال برای بار دوم به‌دلیل سرکوب‌های کشور چین

سقوط بازار ارزهای دیجیتال از اخبار مهم اخیر است که سروصدای بسیاری در این زمینه به‌پا کرده است و قصد داریم که امروز آن را خدمت شما بررسی کنیم. بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌تر از این‌ها دچار سقوطی بزرگ شد و از آن زمان تا به‌حال، روندی صعودی را ادامه داد. اما این بازار، حالا دوباره سقوط کرده است. این نیز مشخصا به‌علت اقدامات کشور چین است. چرا که بانک مردم چین در این کشور، ممنوعیت سختی را برای تمام معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال، اعمال کرده است. با ما همراه باشید تا امروز این اقدام کشور چین، دلایل و عواقب مربوط به آن را به‌طور کامل بررسی کنیم.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

طبق بیانیه‌ای که خبرگزاری بلومبرگ در تاریخ ۲۴ سپتامبر گزارش کرد، بانک مردم چین (People’s Bank of China) محدودیتی را برروی تمام معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال، اعمال کرده است. بیت کوین (Bitcoin) اخیرا در روز جمعه حدود ۵ درصد افت کرد. این نیز درست پس از آن بود که بانک مرکزی چین اعلام داشت که برروی معاملات ارزهای دیجیتال، سخت‌گیری شدیدی را اعمال می‌کند. این بانک اعلام کرد که صرافی‌های خارجی را از ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران این کشور، منع خواهد کرد.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال، بیت کوین، آخرین بار ۴.۶ درصد و تا ۴۲,۳۰۹ دلار آمریکا افت کرد. سکه‌های کوچک‌تری که معمولا با بیت کوین معامله می‌شوند نیز به‌همین شکل درحال سقوط هستند. به‌طور کل، سقوط بازار ارزهای دیجیتال بزرگی درحال رخداد است. اتریوم (Ethereum) نیز به‌همین ترتیب تا بیش از ۸ درصد و ارز دیجیتال XRP تا ۷ درصد، سقوط کردند.

بانک مردم چین همچنین گفت که مؤسسات مالی، شرکت‌های پرداختی و اینترنتی را نیز از تسهیل معاملات ارزهای دیجیتال، منع خواهد کرد. این بانک همچنین گفت که نظارت بر ریسک چنین فعالیت‌هایی را نیز افزایش خواهد داد.

ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال در چین

«جوزف ادوارد» رئیس تحقیقات در کارگزاری ارزهای دیجیتال « Enigma Securities» نیز در این‌باره گفت:

«بازارهای ارز دیجیتال به‌طور کلی در وضعیت شکننده‌ای هستند و چنین سیرهای نزولی نشان‌دهنده همین موضوع است. وحشت کاربران به‌خوبی دیده می‌شود.» ارزهای دیجیتال به بودن در منطقه خاکستری قانونی بودن در تمام مناطق چین، ادامه می‌دهد.

سهام شرکت‌های مربوط به بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز اخیرا تحت فشار قرار گرفت. چرا که ماینر‌های آمریکایی معتبری همچون: Riot Blockchain، Marathon Digital و Bit Digital بین ۴.۱ درصد و ۵.۱ درصد در معاملات پیش از فروش، لغزش داشته‌اند. SOS متمرکز بر چین نیز ۱.۲ درصد افت داشته است. این در حالی است که صرافی ارز دیجیتال کوین بیس گلوبال (Coinbase Global) تا ۲.۷ درصد، سقوط کرد.

«والتر بلومبرگ» درباره سقوط بازار ارزهای دیجیتال گفت:

«بانک مرکزی چین، چیزهایی را دررابطه با محدودیت‌های آینده برای دفع خطرات ممکن در زمینه ارزهای دیجیتال نیز گفته است.»

«بازیکن حکومتی چین گفته است که به پروژه‌های استخراج ارزهای دیجیتال، اجازه شرکت در بازارهای الکترونیکی را نخواهد داد.»

«بانک مرکزی چین نیز گفته است که صرافی‌های خارجی ارزهای دیجیتال نباید هیچ خدماتی را به سرمایه‌گذاران دولتی، ارائه دهند و چنین فعالیت‌هایی، غیرقانونی هستند.»

«فرانسین لاکوا» از بلومبرگ نیز چنین کامنتی گذاشت:

«آیا پکن به‌دنبال آن است تا خروجی‌های سرمایه را به‌کل ریشه‌کن کند؟»

«گابور گورباس» مدیر شرکت « VanEck» نیز پیش‌بینی کرده است که وضع بسیار سخت‌گیرانه کشور چین دررابطه با ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران را مجبور می‌کند که «بسیاری از سهام خود» را از آسیا به کشورهای غربی انتقال دهند. وی در توییتی نوشت:

«بانک مرکزی مردم چین به‌نظر می‌رسد که به غیرقانونی بودن معاملات رمز ارز و بیت کوین، اشاره می‌کند. در زیر، می‌توانید عکس‌هایی را از نسخه ترجمه‌شده بلاگ آن‌ها مشاهده کنید. من معتقدم که همین امر، سهام بسیاری را از چین و قاره آسیا به سرمایه‌گذاری دوباره در غرب، مجبور خواهد کرد.

منبع: https://t.co/4BUVJMmN9g »

سقوط بازار ارزهای دیجیتال و توکن‌های آن

توکن‌های چندین صرافی بزرگی که بیشترین کاربران چینی را دارند نیز تحت تأثیر چنین قانونی در کشور چین، به‌شدت سقوط کرده است. این سقوط حتی در آینده تا ۱۸ درصد نیز خواهد بود. پیش‌تر در همین سال نیز مقامات چینی گفتند که آن‌ها قطعا ارزهای دیجیتال را ممنوع خواهند کرد. همین امر نیز موجب عمده‌فروشی سریع و ارزان بیت کوین به‌همراه دیگر کوین‌ها شد. همچنین بانک مرکزی چین، ارائه‌دهندگان پرداخت و همچنین بانک‌ها را از معامله با تجارت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی‌ها، ممنوع کرد.

جمع بندی

سقوط بازار ارزهای دیجیتال یکی از اخبار مهم این روزهاست که جنجال بسیاری به‌پا کرده است و ما نیز در مقاله امروز این خبر را بررسی کردیم. بازار ارزهای دیجیتال که اخیرا با پیشرفت و سیر صعودی خوبی روبه‌رو بود، حالا دوباره با افت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین، سقوط کرده است. این نیز به‌علت اعمال محدودیت و سخت‌گیری از طرف کشور چین است. کشور چین که پیش‌تر نیز اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برروی ارزهای دیجیتال اعمال کرده بود، حالا اقدامات خود را شدیدتر و نظارت خود را در این زمینه بیشتر کرده است. این کشور، تمام بانک‌ها را از ارائه خدمات به تجارت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، منع کرده است. ما امروز این خبر را به‌طور کامل خدمت شما بررسی کردیم. به‌نظر شما این محدودیت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

Comments (0)
Add Comment