منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال و تنظیم قانون در وال استریت

منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال از خبرهای داغ اخیر است که امروز قصد داریم به آن بپردازیم و شما را با جدیدترین اخبار حول آن، آشنا کنیم. ارزهای دیجیتال همیشه یکی از داغ‌ترین زمینه‌ها بوده‌اند و اتفاقات بسیاری در آن‌ها درحال رخدادن است. حالا نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، برنامه‌ای جالب دارد. وی برنامه دارد تا یکی از منتقدان بزرگ ارزهای دیجیتال را به‌عنوان تنظیم‌کننده قانون برتر وال استریت، منصوب کند. با ما همراه باشید تا امروز این خبر جالب را بررسی کنیم.

منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال

براساس منبعی نزدیک به رسانه بلومبرگ (Bloomberg)، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ممکن است یک استاد حقوق را به‌عنوان تنظیم‌کننده قانون در وال استریت، منصوب کند. این استاد نیز برای انتقاد به صنعت ارزهای دیجیتال و تشویق پررنگ‌تر شدن نقش حکومت در بخش‌های بانکداری و مالی، معروف است.

دستور جلسه «عمروا»

نامزد انتخابی «بایدن»، «ساول عمروا»، به‌دفعات بیان کرده است که وی سیستم بانکداری را به آن شکلی که مردم امروزه می‌شناسند، تغییر خواهد داد. «عمروا» ممکن است هفته دیگر و یا حتی همین هفته، به دفتر کنترل ارز (Office of the Comptroller of the Currency) ملحق شود. هدف اصلی این دفتر (OCC) آن است تا بر کار بزرگ‌ترین موسسات وام‌دهی کشور، نظارت داشته باشد. این موسسات نیز شامل: JPMorgan Chase & Co، Bank of America Corp و Citigroup Inc می‌شود.

انتظار می‌رود که این منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال نیز قانون‌گذاری و کنترل را بر وال استریت (Wall Street) سخت‌تر کرده و قوانین بسیار سخت‌تری را در این صنعت، اعمال کند. اما همچنان سوال‌برانگیز است که آیا دولت «بایدن» از موقعیت «عمروا» پشتیبانی خواهد کرد یاخیر. چرا که دستور جلسه وی، بانکداری مصرف‌کننده را به‌کل از بخش خصوصی حذف و آن را به فدرال واگذاری کرده است.

«عمروا» همچنین فرصت انتقاد به توسعه سریع صنعت ارزهای دیجیتال را از دست نداد و گفت که این صنعت از ناکارآمدی سیستم مالی سود می‌کند که این کشور نیز در حال حاضر، آن را داراست. «عمروا» باور دارد که دارایی‌های دیجیتال، اقتصادهای سنتی را به‌کل بی‌ثبات خواهد کرد و می‌تواند حتی از سمت شرکت‌های خصوصی نیز استفاده شود تا از پرداخت مالیات سر باز زده و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی را انجام دهد.

نظارت منتقد ارزهای دیجیتال بر این زمینه

استادان مدرسه حقوق دانشگاه کرنل برای آنکه به این موقعیت دست یابند، مجبور خواهند شد تا برای تأیید خود، به‌سختی بجنگند. چرا که دموکرات‌ها دسته اندکی از مجلس سنا را تشکیل داده‌اند. تعیین «عمروا» به‌احتمال زیاد، به بخش بانکداری خصوصی ضربه خواهد زد. این بخش نیز احتمالا برعلیه وی، لابی خواهد کرد. پیش‌تر نیز حکومت «بایدن» در تلاش بود تا نامزد مناسب را برای OCC پیدا کند. کاخ سفید تمام کاندیداهای قبلی را رد کرد. به‌همراه آن‌ها نیز مقامات خزانه‌داری مخالف را نیز رد کرد. چرا که دستور جلسه وی از سیاست‌های دموکراتیک مترقی، پیروی نمی‌کرد.

جمع بندی

منتقد بزرگ ارزهای دیجیتال از اشخاص جنجالی اخیر است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را اخبار مهم حول آن، آشنا کردیم. «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده طی یک اقدام جنجالی، استاد دانشگاه حقوق را به‌عنوان ناظر و قانون‌گذار وال استریت، منصوب کرد. این استاد دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین منتقدان ارزهای دیجیتال بوده و به‌دلیل انتقادهای جنجالی خود از این زمینه، معروف است. وی در دستور جلسه خود نیز از سخت‌گیری‌های بسیار بیشتر و قوانین سخت‌تر آینده، سخن گفته است. حال این امکان نیز وجود دارد که دولت «بایدن» با وی همکاری نکند. ما امروز این خبر جنجالی را خدمت شما بررسی کردیم.

Comments (0)
Add Comment