بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان در دست اروپا قرار دارد

بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان از موضوعات بسیار مهمی است که دانستن آن برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، امری ضروری است. پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال مطرحی به‌نام Chainalysis، اخیرا گزارش جالبی را ارائه داده است. این پلتفرم گزارش کرده است که اروپا در حال تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد ارز دیجیتال دنیاست.

بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان

گزارشی از سمت پلتفرم دیتای بلاک چین Chainalysis در روز سه شنبه آشکار کرد که اروپای غربی، شمالی و مرکزی (CNWE) به بزرگترین اقتصاد ارزهای دیجیتال در تمام دنیا تبدیل شده است. چرا که همین منطقه به‌تنهایی، ارزهای دیجیتالی جمعا به ارزش بیش از ۱ تریلیون را سال پیش دریافت نمود. طبق گفته این پلتفرم، این مقدار نیز ۲۵ درصد کل فعالیت جهانی به‌شمار می‌رود.

این گزارش حاکی از آن است که با توجه به حجم معاملاتی افزایش‌یافته در پروتکل‌های دیفای، می‌توان گفت که اروپای غربی، شمالی و مرکزی، ارزهای دیجیتالی به ارزش مجموعا بیش از ۱ تریلیون دلار را سال پیش دریافت کرده است.

گزارش Chainalysis همچنین افزود:

«CNWE سال گذشته به‌عنوان دومین قدرت ارز دیجیتال، انتخاب شد. اما موقعیت جدید این منطقه، در جایگاه اول است. این نیز در نتیجه رشد عظیم اوایل ماه جولای ۲۰۲۰ به‌همراه کاهش نسبی فعالیت‌ها در آسیای شرقی بود. حجم معاملاتی CNWE در تمام انواع سرویس‌ها و ارزهای دیجیتال به‌صورت مجازی، افزایش یافت. به‌ویژه این رشد را در پروتکل‌های دیفای نیز شاهد بودیم. همین موضوع موجب شد که این منطقه به بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان تبدیل شود.»

Chainalysis همچنین معاملات بزرگی را یافته است که نشان از هجوم سرمایه‌گذاری سازمانی است و بخش عمده‌ای از رشد سرمایه‌های این منطقه را هدایت می‌کند. به‌علاوه، سیر صعودی در فعالیت خرده‌فروشان نیز در این منطقه، دیده می‌شد. این گزارش همچنین افزود:

«ارزش معامله ارزهای دیجیتال بزرگ سازمانی از ۱.۴ میلیارد دلار در جولای ۲۰۲۰ به ۴۶.۳ میلیارد دلار در ژوئن ۲۰۲۱، افزایش یافت. در این نقطه، این مقدار بیش از نیمی از فعالیت‌های CNWE را تشکیل می‌دهد.»

گزارش Chainalysis از بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان

اطلاعات Chainalysis همچنین آشکار کرده است که عمده نقل و انتقالات سازمانی به پلتفرم‌های دیفای رفته‌اند. اکثر آن‌ها نیز به اتریوم (ETH) و رپد اتریوم (wETH) انجام شده‌اند. wETH یک توکن ERC-20 از ETH استفاده‌شده در پروتکل‌های دیفای است.

براساس این گزارش، بریتانیا نیز دیگر ملیت‌های CNWE را با تفاوت فاحش ۱۷۰ میلیارد دلار، رهبری می‌کند. ۴۹ درصد از این مقدار نیز ارزش ارسالی به پروتکل‌های دیفای است. کشورهای فرانسه، آلمان، هلند و سوئیس نیز از دیگر ۵ قدرت برتر هستند. پیش‌تر در اوت ۲۰۲۱، Chainalysis کشور هندوستان را از لحاظ پذیرش ارزهای دیجیتال درسال ۲۰۲۱ در جایگاه دوم جهان قرار داد. این کشور در میان اتخاذ ارزهای دیجیتال روبه‌افزایشی تا بیش از ۸۸۰ درصد در سال گذشته، قرار داشت.

Chainalysis در گزارشی با عنوان «فهرست پذیرش ارزهای دیجیتال در جهان سال ۲۰۲۱» کشور هندوستان را درست پس از ویتنام قرار داده است. ویتنام اولین جایگاه را در میان ۱۵۴ کشور بررسی‌شده، بدست آورده است. این پلتفرم خبررسانی در گزارش ماه اوت خود نیز گفته است:

«این فهرست، ۲۰ کشور برتر را رتبه‌بندی می‌کند. همچنین رتبه‌بندی عینی را ارائه می‌دهد از آنکه چه کشورهایی بیشترین میزان به‌کارگیری و مقبولیت ارزهای دیجیتال را پس از یک سال طلایی داشته‌اند. سالی که پر از رشد وسیع بازارهای ارز دیجیتال و توجه هر چه بیشتر به این صنعت بوده است.»

جمع بندی

بزرگترین اقتصاد رمز ارز جهان از موضوعات بسیار مهم این روزهاست که دانستن آن برای علاقه‌مندان این زمینه، بسیار ضروری است. اخیرا اروپای غربی، شمالی و مرکزی، توانسته است که بزرگترین قدرت اقتصادی منطقه از لحاظ میزان حجم معاملاتی و سرمایه ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

این منطقه سال گذشته در جایگاه دوم قرار داشت و امسال توانسته است که به جایگاه اول دست یابد. این خبر نیز توسط یکی از معتبرترین پلتفرم‌ها ارائه شده است که Chainalysis نام دارد. برای پایان امسال، رتبه‌بندی‌ها و فهرست‌های بسیاری وجود دارند که کم کم در حال انتشار هستند و می‌توانیم از آن‌ها بهره‌مند شویم. به‌نظر شما اروپا تا چه زمانی در جایگاه قدرتمندترین منطقه از لحاظ ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد؟

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/09/29/europe-becomes-worlds-largest-crypto-economy-chainalysis-report/

Comments (0)
Add Comment