اولین صندوق ارز دیجیتال سوئیس تصویب می‌شود

اولین صندوق ارز دیجیتال سوئیس از صندوق‌های خبرساز اخیر است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم و مهم‌ترین اخبار در رابطه با آن را بررسی کنیم. سازمان نظارت بر امور مالی سوئیس که FINMA نام دارد، از بلندپایه‌ترین مقامات این کشور است. حالا این سازمان، اولین صندوق دارایی ارزهای دیجیتال را در این کشور، تصویب کرده است. از آنجایی که این صندوق، اولین صندوق پذیرفته‌شده در این کشور است، استقبال گسترده‌ای را به‌همراه داشته است. با ما همراه باشید تا این خبر را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

اولین صندوق ارز دیجیتال سوئیس

سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) در روز چهارشنبه اولین صندوق ارزهای دیجیتال اختصاصی این کشور را تصویب کرد. تا پیش از این کشور سوئیس، هیچ صندوق مخصوصی برای ارزهای دیجیتال خود نداشته است. این سازمان توضیح می‌دهد که صندوق شاخص بازار ارزهای دیجیتال آن‌ها برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط، باز است. همچنین این سازمان بیان کرده است که این صندوق، تحت دسته‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین، قرار می‌گیرد. بنابراین صندوق سوئیس برخی ریسک‌های جدی نیز برای مشتریان خود دارد که باید آن‌ها را به‌خوبی در نظر گرفت.

سازمان نظارتی کشور سوئیس همچنین گفته است که اگر چه صندوق ارز دیجیتال آن‌ها تحت مفاد مشخصی از قانون مورد نظارت قرار می‌گیرد، اما از راهی بدون استفاده از فناوری به‌وجود آمده است تا راه را برای نوآوری‌های بعدی باز بگذارد. «به‌منظور تسهیل نوآوری‌های جدی، FINMA مفاد قوانین موجود برای بازارهای مالی را از روشی کاملا خنثی از لحاظ فناوری، اجرا می‌کند.»

بیانیه این ناظر نیز حاکی از آن است که اولین صندوق ارز دیجیتال سوئیس «به‌منظور تسهیل نوآوری‌های جدی» به‌تصویب رسیده است. همچنین این بیانیه تأکید دارد که از فناوری‌های نوظهور نیز برای شکستن قوانین موجود در این بازار مالی، استفاده نخواهد شد.

برای کاهش ریسک‌های مربوط به بازار پر از نوسانات ارزهای دیجیتال، این صندوق جدید رمز ارزها در وهله اول در دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری خواهد کرد که از حجم معاملاتی بالایی برخوردار باشند. درکنار آن نیز دیگر معاملات ارزهای دیجیتال، تنها از طریق پلتفرم‌ها و طرفین مقرری تسهیل و انجام خواهند شد که در کشورهای عضو نیروی ویژه اقدام مالی (FATF) مستقر باشند. همچنین این پلتفرم‌ها باید پیرو قوانین ضدپولشویی (AML) نیز باشند تا بتوانند اجازه عمل در این کشور را کسب کنند.

جمع بندی

اولین صندوق ارز دیجیتال سوئیس از جنجالی‌ترین صندوق‌های ارز دیجیتال اخیر است که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین اخبار مربوط به آن را نیز بررسی کردیم. صندوق ارزهای دیجیتال از صندوق‌های مهم و کاربردی در این زمینه است که سرمایه‌گذاران به‌خوبی با آن آشنایی دارند. حالا کشور سوئیس نیز به جمع کشورهایی که از چنین صندوق‌هایی برخوردار است، پیوسته است. اولین صندوق مخصوص برای سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال اخیرا در این کشور راه‌اندازی شد. همچنین قوانین سختی نیز برای این صندوق‌ها اعمال شده است تا از هر گونه کلاهبرداری و مشکلات آتی، جلوگیری کند. ما امروز این صندوق و قوانین مربوط به آن را با جزئیات کامل، بررسی کردیم.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/09/29/swiss-financial-regulator-finma-approves-first-ever-crypto-asset-fund/

Comments (0)
Add Comment