توسعه بازار ارزهای دیجیتال و توجه بانک روسیه به آن

توسعه بازار ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین بخش‌های زمینه ارزهای دیجیتال است که توجه به آن، برای تمام علاقه‌مندان به این زمینه، ضروری است. حالا کشور روسیه نیز از کشورهایی است که باید به این توسعه، توجه بسیاری نشان دهد. «اولگ دریپاسکا» یک میلیاردر روسی است. وی می‌گوید که بانک مرکزی روسیه باید توجه بیشتری به توسعه‌های موجود در این زمینه، داشته باشد. ما امروز قصد داریم علت این حرف میلیاردر روسی و تصمیم بانک این کشور را بررسی کنیم.

توسعه بازار ارزهای دیجیتال

«اولگ دریپاسکا» یک تاجر و میلیاردر روسی است. وی تأکید و اصرار زیادی بر این قضیه دارد که بانک مرکزی روسیه، باید توجه بیشتری به توسعه بازار ارز دیجیتال، معطوف کند.

«دریپاسکا» نظر خود را در این باره توضیح داد. وی گفت که بانک مرکزی روسیه، بازار روبه‌رشد ارزهای دیجیتال را بیهوده نادیده می‌گیرد و در توسعه ارزهای دیجیتال، هیچ سرمایه‌گذاری انجام نمی‌دهد.

طبق گفته این تاجر بزرگ، پرداخت‌های دیجیتالی نه‌تنها تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر روسیه را خنثی می‌کند، بلکه می‌تواند به اسلحه‌ای قوی نیز تبدیل شود. این نوع پرداخت‌ها می‌توانند به‌راحتی به اسلحه‌ای از قدرت و نیروی اقتصادی در برابر اقتصاد کشورهای غیردوستانه تبدیل شوند.

به همین دلیل او تأکید دارد که روسیه باید به توسعه بازار ارزهای دیجیتال توجه کند. ملاحظات و سخنان این تاجر، به‌صورت غیرمستقیم در سند وزارت خزانه‌داری آمریکا و در تجدیدنظر تحریم‌های اعمال‌شده، پذیرفته شد. این سند نیز حاکی از آن بود که:

«ارزهای دیجیتال، به دشمنان ما قدرت بیشتری می‌دهند. آن‌ها به‌دنبال ساخت سیستم‌های پرداختی و مالی هستند که طراحی شوند تا نقش جهانی دلار را کاهش دهند. ما این ریسک را تشخیص می‌دهیم که اگر این سیستم‌های پرداختی و دارایی‌های دیجیتالی به‌خوبی بررسی نشوند، می‌توانند به‌راحتی اثربخشی تحریم‌های ما را به خطر بیندازند.»

«دریپاسکا» تنها تاجر روسی نیست که نگرانی خود را از تأخیر فنی کشور روسیه در توسعه صنعت ارزهای دیجیتال، ابراز کرده است.

«یوری پریپاچکین» رئیس اتحادیه ارزهای دیجیتال و بلاک چین روسیه نیز به دولت فدراسیون روسیه انتقاد کرده است. این نیز به‌دلیل آن است که دولت روسیه نتوانسته است در طول چهار سال گذشته به‌درستی به بخش داخلی بازار این ارزها توجه کند. او قانون‌گذار چنین نگرش متعصبانه‌ای به ارزهای دیجیتال به‌همراه کندشدن توسعه صنعت ارزهای دیجیتال روسیه را متهم کرده است.

کلمه کلیدی: توسعه بازار ارزهای دیجیتال

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/22/russian-billionaire-oleg-deripaska-says-central-bank-of-russia-should-pay-more-attention-to-the-development-of-crypto-market/

Comments (0)
Add Comment