ارز دیجیتال نیجریه نایرا و افزایش تولید ناخالص نیجریه

ارز دیجیتال نیجریه نایرا به کشور نیجریه کمک بسیاری خواهد کرد. رئیس جمهور نیجریه باور دارد که این ارز دیجیتال ملی با نام نایرا، تولید ناخالص داخلی کشور را تا ۲۹ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

ارز نیجریه نایرا

رئیس جمهور نیجریه «محمد بخاری» باور دارد که ارز دیجیتال ملی آن‌ها یعنی نایرا (eNaira) تولید ناخالص ملی کشور را افزایش خواهد داد. وی می‌گوید که این ارز تا ۱۰ سال آینده، تولید ناخالص ملی این کشور را تا ۲۹ میلیارد دلار بیشتر خواهد کرد.

«محمد بخاری» گفت او امید زیادی دارد که ارز دیجیتال ملی آن‌ها نایرا، وضعیت اقتصادی این کشور را بهبود بخشد. او گفت که ارز دیجیتال ملی نیجریه کمک خواهد کرد که بتوانیم تجارت‌ها و کارآفرینان را از منطقه به اصطلاح «خاکستری» FATF، خارج کنیم. او گفت: «بر اساس برآوردها و تخمین ما، ارائه ارز دیجیتال دولتی و همچنین فناوری زیرساختی و اصولی بلاک چین، می‌تواند تولید ناخالص ملی نیجریه را در طول ۱۰ سال بعدی، تا ۲۹ میلیارد دلار افزایش دهد.

باید در اینجا یادآوری کنیم که رمز ارز نیجریه نایرا رسما در تاریخ ۲۵ام اکتبر راه‌اندازی شد. طبق گفته رئیس جمهور نیجریه «محمد بخاری» ارز دیجیتال نایرا می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد و مزایای خوبی داشته باشد. طبق گفته‌های وی، این ارز می‌تواند کارآیی حواله‌ها را بهتر کرده، معاملات بین‌المللی این کشور را افزایش داده، دسترسی به خدمات مالی را بهبود بخشیده و در کل سیاست‌های پولی کشور را کارآمدتر و پربازده‌تر سازد.

بانک مرکزی کشور نیجریه یا همان CBN نیز شروع به انجام اقدامات لازم کرده است. در حقیقت این بانک در سال ۲۰۱۷، شروع به تحقیق و بررسی بر روی احتمالات صدور رمز ارز نیجریه نایرا کرده بود. در ماه آگوست، این بانک از دستورالعمل‌ها و موارد استفاده مقدماتی صدور ارز دیجیتال دولتی، رونمایی کرد. همچنین در ماه گذشته نیز دولت نیجریه، وبسایتی را برای آزمایش نایرا و کیف پول دیجیتال، راه‌اندازی کرد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/10/29/nigerian-president-believes-countrys-state-owned-enaira-will-increase-countrys-gdp-by-29-billion/

Comments (0)
Add Comment