«هیلاری کلینتون» ارزهای دیجیتال را ویرانگر خطاب کرد

«هیلاری کلینتون» ارزهای دیجیتال را در صحبت‌های اخیر خود ویرانگر خطاب کرد. او می‌گوید که ارزهای دیجیتال می‌تواند اقتصاد بسیاری از کشورها را نابود کند و دلار را به‌عنوان ارز ذخیره دنیا، تضعیف نماید.

«هیلاری کلینتون» ارزهای دیجیتال

وزیر امور خارجه سابق و نامزد ریاست جمهوری دموکرات ایالات متحده آمریکا «هیلاری کلینتون» اخیرا راجع‌به ارزهای دیجیتال صحبت کرد. او گفت که دارایی‌های دیجیتال می‌توانند اقتصاد بسیاری از کشورها را نابود کنند. همچنین وی گفت که این ارزها می‌توانند نقش دلار به‌عنوان یک ارز منبع را تضعیف کنند.

«کلینتون» نگرانی خود را طی حضور مجازی خود در انجمن اقتصاد جدید بلومبرگ در سنگاپور، ابراز کرد. بر اساس گفته‌های او، دولت‌ها امروزه با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند که یکی از آن‌ها ارزهای دیجیتال است. وی همچنین اعتراف کرد که روش‌های صنعت جدید مانند استخراج به‌نظر جالب می‌آیند.

او گفت: «یک حوزه دیگر که امیدوارم دولت‌ها شروع به توجه بیشتر به آن کنند، رشد ارزهای دیجیتال است؛ زیرا اگرچه که این ارزها بسیار جالب و عجیب و غریب به‌نظر می‌آیند و می‌توانند کوین‌های جدید را به معنای واقعی استخراج کنند تا بتوان با آن ترید کرد، اما در مقابل، پتانسیل آن را هم دارند تا ارزها و نقش دلار را به‌عنوان یک ارز منبع، تضیف و کشورها را بی‌ثبات کنند.»

«هیلاری کلینتون» ارزهای دیجیتال را مخرب دانست. او باور دارد که دارایی‌های دیجیتال می‌توانند نقش دلار آمریکا به‌عنوان یک ارز منبع را تضعیف و اقتصادهای کوچک‌تر را تخریب کنند. هرچه ارزهای دیجیتال بیشتر توسعه می‌یابند، می‌توانند به تهدیدی جدی برای کشورهای بزرگ و توسعه‌یافته، تبدیل شوند. بنابراین او به دولت‌ها اصرار کرد که توجه بیشتری به تنظیم و قانون‌گذاری صنعت ارزهای دیجیتال کنند.

ارزهای دیجیتال می‌تواند اقتصاد جهان را تخریب کند

این اولین بار است که خانم شماره یک پیشین ایالات متحده انتقاد روشنی از ارزهای دیجیتال ارائه داده است. رئیس جمهور سابق ایالات متحده «دونالد ترامپ» نیز چنین فکری درباره دارایی‌های دیجیتال دارد. او باور دارد که ارزهای دیجیتال می‌تواند استقلال دلار را تضعیف کند و سیستم مالی کشور را دچار رکود نماید.

با وجود این، تمام سیاست‌مداران آمریکایی مخالف ارزهای دیجیتال نیستند. برای مثال، سناتور آمریکا «سینتیا لومیس» باور دارد که بیت کوین برای بازنشستگی و نگهداری طولانی مدت بسیار مناسب است. به همین ترتیب، شهردار جدید نیویورک نیز یکی از طرفداران بزرگ بیت کوین است. شهردار میامی هم اولین شهرداری است که شهر، کوین خود آن با نام میامی کوین (Miami Coin) را زیر نظر او راه‌اندازی کرده است.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/11/19/hillary-clinton-says-crypto-could-devastate-many-country-economies-and-undermine-dollar-as-worlds-reserve-currency/

Comments (0)
Add Comment