ارز دیجیتال Centaurify و انقلابی در صنعت موسیقی

ارز دیجیتال Centaurify و انقلابی در صنعت موسیقی

ارز دیجیتال Centaurify از ارزهای دیجیتال تأثیرگذار در صنعت موسیقی است. امروز می‌خواهیم این ارز و انقلاب آن در صنعت موسیقی را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال Centaurify

همه‌گیری کرونا باعث نابودی بسیاری از صنایع، از جمله صنعت موسیقی و اجرا شد. نباید تعجب‌برانگیز باشد که بسیاری از بخش‌ها حتی از پیش از همه‌گیری وضعیت چندان خوبی نداشته و ملزم به آن بودند که از نو ساخته شوند تا بتوانند در این مسیر پیش بروند.

مشکلی که هم در گذشته و هم در حال حاضر وجود دارد و مانند طاعونی به جان صنعت موسیقی و اجرا افتاده است، خیلی قبل‌تر از همه‌گیری کرونا به وجود آمد. این مشکل نه‌تنها در این صنعت، بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز دیده می‌شود. آن هم چیزی نیست جز فراوانی سازمان‌های واسطه و غارت‌گر که به‌دنبال رسیدن به حداکثر سود حتی به قیمت نابودی پایداری و رفاه این صنعت هستند.

به‌جای نوسازی ساختار و داشتن اهدافی همچون پایداری، اعمال و اقدامات بد ادامه پیدا کردند. نتیجه چنین اعمالی نیز آن شد که صنعت اجرا و موسیقی با آمدن همه‌گیری کرونا، کاملا با خاک یکسان شود. اما خبر خوب آنکه حالا از همین خاک، ققنوسی در حال شکل‌گیری است که ارز دیجیتال Centaurify نام دارد.

ریشه ارز Centaurify

برای آنکه بتوانید ماهیت Centaurify را درک کنید، باید ریشه‌ها و همچنین موقعیت دقیقی که هم در زمان تولد این ارز و هم پیش از آن وجود داشت را بفهمید. «دیوید روتولت نوربرگ» مدیرعامل و از بنیان‌گذاران Centaurify، پیش از آنکه این ارز دیجیتال را راه‌اندازی کند، ۱۸ سال در صنعت مد کار کرده است.

وی حتی یک شرکت موفق را نیز مدیریت می‌کرد که برای هنرمندان مشهوری همچون «پست مالون»، «آیزاک الیوت»، «مدکان»، «کایگو» و «پینک» لباس طراحی کرده است. «دیوید» توانست از همین طریق نیز هنرمند مشهور «مارتین جرک» را ملاقات کند که با نام صحنه‌ای خود یعنی CLMD شناخته می‌شود. شراکت کاری آن دو به رابطه دوستانه‌ای تبدیل و منجر به آن شد که «دیوید» همه نکات تلخ را درباره صنعت موسیقی، یاد بگیرد.

برخی از این نکات اساسی که Centaurify نیز به آن‌ها اشاره خواهد کرد، موضوعاتی همچون آن است که سرویس‌های پخش اصلی تنها چند پنی به هنرمندانی ارائه می‌دهند که در واقع پایه صنعت موسیقی به‌شمار می‌روند. از دیگر نکات نیز آن است که این سرویس‌های پخش از الگوریتمی استفاده می‌کنند که موسیقی را بر اساس مجموعه‌ای از مؤلفه‌های بسیار خاص، ترویج می‌دهند.

همین رویکرد پوچ که ارز دیجیتال Centaurify  نیز بدان می‌پردازد، خلاقیت هنرمندان را کاملا از بین می‌برد. این اعمال، آن‌ها را مجبور می‌کند که اگر به‌دنبال موفقیت و محبوبیت در سرویس‌های پخش فوق‌الذکر هستند، اساسا همه کم و بیش یکسان شوند. اما زمانی که همه‌گیری به میان آمد، «دیوید» از طریق «مارتین» فهمید که صنعت اجرا و موسیقی تا چه اندازه فقیر و در هم شکسته است.

ارز دیجیتالی که زندگی هنرمندان را عوض می‌کند

درسی که «دیوید» از این ماجرا گرفت، بسیار آسان بود. «مارتین» به‌خاطر محدودیت‌های کرونا، تقریبا تمام درآمد خود به‌عنوان یک هنرمند را از دست داد و مجبور شد کار دیگری پیدا کند تا بتواند زندگی خود را بگذراند. به زبان دیگر، این درس آن است که هنرمندان برای امرار معاش، کاملا به رویدادهای زنده وابسته هستند. در غیر این صورت، آن‌ها باید برای آنکه بتوانند زندگی خود را بگردانند، شغل دومی پیدا کنند و شاهکارهای شگفت‌انگیزی بسازند که همه ما از آن‌ها لذت ببریم.

برای آنکه عمق فاجعه را بیش از این نیز درک کنید، باید بدانید که حتی پیش از آنکه مسئله همه‌گیری کرونا به میان آید این اتفاق، مسئله‌ای رایج بود. مخصوصا این مسئله برای هنرمندانی که به اندازه «مارتین» مشهور نبودند که چندین آهنگ به پلتفرم پلاتینیوم فروخته باشد، بیشتر نیز اتفاق می‌افتاد.

این وضعیت تلخ، هرکسی را ناراحت می‌کند؛ از هنرمند گرفته تا سرویس‌های پخش‌کننده، شرکت‌های ضبط، مصرف‌کنندگان و اساسا هرکسی که در صنعت اجرا و موسیقی دخیل است. این همان نقطه‌ای است که ارز دیجیتال Centaurify وارد می‌شود.

برخاستن از خاک

صنعت اجرا و موسیقی با Centaurify شانسی برای تولد دوباره داشت. تیم Centaurify به‌دنبال آن است تا تمام نکات تلخی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم را هرچقدر می‌تواند کمتر کند. این ارز دیجیتال همچنین قصد دارد تا به مفهوم‌های جدیدی تحقق بخشد که تلاش‌های هنرمندان را چندبرابر می‌کنند و به آن‌ها ثبات مالی و قدردانی خوبی که لایق آن هستند را ارائه می‌دهند.

این راهکار نیز به‌صورت پلتفرمی به شما ارائه می‌شود که انواع مختلفی از فعالیت‌ها را آسان می‌کند. فعالیت‌ها و کاربردهایی که این پلتفرم برای شما فراهم می‌کند از انتشار بلیت رویدادها به روش بسیار پربازده و غیرمتمرکز گرفته تا فروش مجموعه‌های دیجیتال، امتیازات مخصوص برای طرفداران و توزیع حق امتیاز از پیش برنامه‌ریزی شده و خودکار و ارائه کالا و لباس برای طرفداران است.

تمام این مکانیسم‌ها و فعالیت‌ها عمدتا به لطف فناوری به اصطلاح NFT امکان‌پذیر می‌شود. واژه NFT نیز مخفف کلمه توکن غیرقابل معاوضه (Non-Fungible Token) است. فناوری NFT همچنین مشکل کپی کردن در صنعت اجرا و موسیقی را نیز برطرف می‌کند. کپی کردن در واقع همان پدیده اسکالپینگ و ضررهای بالقوه درآمد ناشی از این پدیده است که ارز دیجیتال Centaurify آن را به‌کل برطرف می‌کند.

ارز Centaurify و مشکل اسکالپینگ موسیقی

برای کسانی که با این پدیده آشنا نیستند، اسکالپینگ در حقیقت عمل خرید شیء کمیابی همچون کارت گرافیکی یا یک بلیت و سپس فروختن آن به قیمتی بسیار بیشتر است. Centaurify این مشکل را با استفاده از قراردادهای هوشمند، به‌کل برطرف می‌کند. این قراردادهای هوشمند، بلیت‌ها را به‌صورتی برنامه‌نویسی می‌کنند که نتوان آن‌ها را کمتر یا بیشتر از حد مشخصی از قیمت فروخت. به‌علاوه بلیت‌ها به‌گونه‌ای که بتوانند در هر فروش مجدد بازارهای ثانویه، امتیازاتی را ارائه دهند نیز برنامه‌ریزی می‌شوند.

تیم Centaurify برای ساخت چرخه بازخورد مثبتی در داخل این پلتفرم تصمیم گرفت که بخشی از معاملات خریدهای NFT را نیز به استیکرهای توکن Centaurify ارائه داد. تیکر توکن Centaurify به‌صورت $CENT است و از آن برای انجام تمام خریدها در داخل پلتفرم استفاده می‌شود.

تیم Centaurify همچنین تصمیم گرفت که به کاربران و هنرمندان، ثباتی را ارائه دهد که در حوزه ارزهای دیجیتال، کمبود آن به‌خوبی دیده می‌شود. این ارز دیجیتال این ثبات را از طریق استیبل کوینی به کاربران ارائه می‌دهد که می‌توان از آن در داخل خود پلتفرم استفاده کرد.

رهبری فکری ارز دیجیتال Centaurify

«دیوید» و «مارتین» به گفته خود، پروژه Centaurify را آغاز کردند تا از طریق موسیقی و فناوری، جهان را به جای بهتری تبدیل کنند. «دیوید» با داشتن تجربه مدیریت در صنعت مد که کاملا به صنعت موسیقی متصل است و «مارتین» با داشتن تجربه دست اولی در صنعت موسیقی، همان متخصصانی هستند که پروژه‌ای همچون Centaurify به آن‌ها نیاز دارد.

با هم به‌همراه بقیه تیم Centaurify، آن‌ها رهبری فکری را ارائه می‌دهند که در صنعت اجرا و موسیقی به‌شدت موردنیاز است. این رهبری فکری همین حالا هم در قدم‌هایی که این تیم تاکنون برداشته، آشکار است؛‌ اقداماتی همچون انتخاب بلاک چین پیشرفته و طرفدار برابری کاردانو (Cardano) برای ساخت پلتفرم پیشرفته خود به‌علاوه تصمیم ارائه مکانیسم‌های حکومتی به هنرمندان و طرفداران آن‌ها.

قطعا چیزهای بسیار بیشتری از این استارتاپ نروژی موسیقی در راه است. تمام آن‌ها چشم‌انداز درست کردن همه چیز را با ارائه سیستمی دارند که تمام مشکلاتی که همچون طاعون به جان صنعت اجرا و موسیقی افتاده است را برطرف می‌کند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در تحقق چشم‌اندازهای ارز دیجیتال Centaurify، شبکه‌های اجتماعی آنان را دنبال و وبسایت آن‌ها را جستجو کنید:

توئیتر Centaurify: https://twitter.com/Centaurify

تلگرام Centaurify: https://t.me/centaurifyofficial

دیسکور Centaurify: https://discord.com/invite/v6ZT7Tg72J

لینکدین Centaurify: https://www.linkedin.com/company/centaurify

ردیت Centaurify: https://www.reddit.com/r/Centaurify/

منبع:https://thecryptobasic.com/2021/11/26/centaurify-the-music-industry-revolution/

Comments (0)
Add Comment