دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال در مدت کوتاه را از دست ندهید

دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال چیست؟ اخیرا این بازار در مدتی بسیار کوتاه، میلیاردها دلار از دست داده است. گفته می‌شود که حالا ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، سولانا و میم کوین‌های شیبا و دوج همه و همه در وضعیت قرمز هستند.

دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال

فروش یک‌جا و ارزان بیت کوین و ارزهای دیجیتال با برخی از کاهش‌های جدی بازار سهام همراه شده که تمام این‌ها به‌دنبال هشدار «لوییس ناولیر» سرمایه‌گذار مشهور است. وی هشدار داد که «تیپرینگ» شدید فدرال رزرو می‌تواند به‌راحتی موجب ترکیدن حباب بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال شود.

آقای «ناولیر» که از دهه ۹۰ در حال نظارت بازار و انتخاب سهام بوده است گفت: «فدرال در حال تیپرینگ است و این می‌تواند تغییرات بسیاری در دارایی‌های ریسکی که یکی از آن‌ها نیز بیت کوین است، ایجاد نماید.» «ناولیر» در کامنتی که اولین بار توسط Insider منتشر شد نیز نوشت: «هرچه بیشتر فدرال تیپرینگ انجام دهد، نوسانات بیشتری هم در سهام و هم در اوراق قرضه دیده می‌شود. این نوسانات به همین شکل در ارز دیجیتال بیت کوین نیز قابل مشاهده خواهد بود.»

وی در ادامه صحبت درباره دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال نیز گفت: «من کاهش قیمتی زیر ۴۶,۰۰۰ دلار در میانگین حرکات قیمتی ۲۰۰ روزه را به‌عنوان پرچم زرد و کاهش قیمتی افت بهاره زیر ۲۸,۵۰۰ دلار را به‌عنوان دو قله عظیم که تکمیل ‌شده است، در نظر می‌گیرم. این دو قله نیز خود به کاهش قیمتی زیر ۱۰,۰۰۰ دلار اشاره دارد که اتفاقا با بسیاری از کاهش‌های بیشتر از ۸۰% در سابقه گفته‌شده آن مطابقت دارد.»

به‌همراه «تیپرینگ» فدرال ایالات متحده، حدس و گمان‌های بسیاری نیز در رابطه با آینده ارز دیجیتال در هند وجود دارد که بازار ارزهای دیجیتال را ناپایدار می‌کند. به‌علاوه، Evergrande Group نیز بدهی زیر ۳۱۰ میلیارد دلاری داشته و در تلاش است تا با فشارهای رسمی برای کاهش بدهی مطابقت پیدا کند. همین موضوع نیز اضطراب آنکه پیش‌زمینه‌ای احتمالی ممکن است منجر به بحرانی مالی شود را تحریک کرده است.

بحران‌های موجود در بازار سهام و ارزهای دیجیتال

اقتصاددانان می‌گویند که بازارهای جهانی به احتمال زیاد تحت تأثیر عدم تمایل پکن به ارائه کمک‌های مالی قرار نمی‌گیرند؛ اما بانک‌ها و دارندگان اوراق قرضه به‌همراه بازارهایی که هنوز کاملا توسعه نیافته‌اند مانند ارزهای دیجیتال، احتمالا از آن ضربه می‌خورند.

آخرین گونه کووید ۱۹ در تاریخ ۲۵ نوامبر توسط دانشمندان آفریقای جنوبی تشخیص داده شد. این گونه از ویروس از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۰ کشور از جمله آمریکا دیده شده است و اولین مورد آن را اول دسامبر گزارش داده‌اند. این موضوع نیز خود از دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال و افت بازار جهانی به‌شمار می‌رود.

چنین شرایط نامشخصی ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهانی را با افت ۹.۲۱ درصدی با ارزش کلی بازار ۲.۱۳ تریلیون دلار مواجه کرده است. این در حالی بوده که حجم کلی بازار ارز دیجیتال بر ساس اطلاعات سایت معتبر Coinmarketcap.com به میزان ۱۳۷.۴۷ میلیارد دلار است.

ارز دیجیتال بیت کوین نیز در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۱۷.۵۰۰ درصد افت کرد و با قیمت ۴۶,۷۸۵ دلار معامله می‌شود. دومین کوین بزرگ بازار از لحاظ ارزش نیز اتریوم (ETH) بوده که در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۷.۳۴ درصد افت داشته و با قیمت ۳,۷۴۰ معامله شده است.

قیمت بایننس کوین (BNB) نیز در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵.۲۱ درصد افت داشته و با قیمت ۵۳۱ دلار معامله شده است. سولانا (SOL) دیگر ارز دیجیتال است که در ۲۴ ساعت اخیر تا ۲۱.۲ درصد افت کرده و در لیست coinmarketcap.com در جایگاه پنجم بوده است. این کوین نیز با قیمت ۱۸۲ دلار معامله می‌شد.

وضعیت میم کوین‌ها

میم کوین‌ها نیز درست مانند کوین‌های اصلی افت کردند. در این بخش دلایل ضرر بازار ارز دیجیتال از لحاظ این کوین‌ها را بررسی می‌کنیم. تمام میم کوین‌های بزرگ همچون دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB)، دوج ایلان مارس (ELON) و فلوکی (Floki) بر اساس اطلاعات سایت coinmarketcap.com در طول ۲۴ ساعت اخیر همچنان به افت خود ادامه دادند.

برترین میم کوین از لحاظ ارزش بازار یعنی دوج کوین در طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۶.۳ درصد افت کرد و با قیمت ۰.۱۵۷۲ دلار معامله می‌شد. این در حالی بود که شیبا اینو شاهد افت ۲۰.۳ درصدی بود و با قیمت ۰.۰۰۰۰۳۲۴۴ دلار به فروش می‌رسید. دوج ایلان مارس نیز در طول همین مدت، ۲۵ درصد افت کرد و با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۱۰۰۱ دلار معامله شد.

منبع: https://thecryptobasic.com/2021/12/04/main-reasons-why-crypto-market-lost-billions-of-dollars-in-no-time-btc-eth-bnb-meme-coins-shiba-doge-all-in-red-blood/

Comments (0)
Add Comment